Skip to content

האוצר מבקש להגביל כהונה של מנהלי בתי החולים

כך עולה מטיוטת חוק ההסדרים שפורסמה אתמול ותוגש לכנסת. על פי ההצעה, אפשר להאריך את כהונת המנהלים בארבע שנים אם יעמדו ביעדים ניהוליים מסוימים. בעבר כשל האוצר בנסיונו להעביר רפורמות מסוג זה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

במשרד האוצר מתכוונים להגביל את כהונתם של מנהלי בתי החולים ולקצוב אותה לשש שנים. כך עולה מטיוטת חוק ההסדרים שפורסמה אתמול ותוגש לכנסת. על פי ההצעה, אפשר להאריך את כהונת המנהלים בארבע שנים אם יעמדו ביעדים ניהוליים מסוימים.

אם תיושם הרפורמה, יחול הכלל גם על מנהלים בכירים במשרד הבריאות ומנהלים בבתי החולים הממשלתיים. בשלב ראשון בוחנים אפשרות לקצוב את הכהונה של מנהלי בתי החולים בלבד. אם המהלך יצליח, ייתכן שיבחנו גם לקצוב את הכהונה למנהלי מחלקות בבית החולים. מנהלי בתי החולים נבחרים כיום לזמן בלתי מוגבל.

בעבר היו ניסיונות להגביל את משך הכהונה והנושא עלה גם בעת שביתת הרופאים הגדולה בשל הצורך לקדם רופאים צעירים, אך יוזמת האוצר כשלה. הרופאים הבכירים והחזקים הצליחו לעצור את המהלך.

איכילוב (צילום: שרית פרקול)
"ההצעה מהווה את המסמר האחרון בארון הקבורה של מערכת האשפוז הציבורית בישראל". איכילוב (צילום: שרית פרקול)

פרופ' זאב רוטשטיין מנהל בית החולים תל השומר, ופרופ' גבי ברבש, מנהל בית החולים איכילוב, יאבדו את משרותיהם בעקבות מהלך כזה. השניים פרסמו אתמול תגובה משותפת ליוזמה: "אנחנו מביעים דאגה עמוקה מהצעת חוק הסדרים המונחת על שולחן הכנסת. ההצעה מהווה את המסמר האחרון בארון הקבורה של מערכת האשפוז הציבורית בישראל. הסעיף הנקמני במנהלי בתי החולים, המכוון לפגוע במי שעמד והגן על מערכת האשפוז הציבורית, הוא הסעיף הכי פחות מזיק שיש בהצעת חוק ההסדרים מבית היוצר של משה בר-סימנטוב, סגן הממונה על התקציבים באוצר".

בנוסף מציע האוצר כי החל מ-2014 ינוהל מערך הכספים בבתי חולים ממשלתיים וממשלתיים עירוניים על ידי אגף החשב הכללי של משרד האוצר. לפי הטיוטה של חוק ההסדרים, מנהלי הכספים הקיימים יועסקו כעובדי החשב הכללי. עוד מוצע להגביל שירותיים רפואיים שמוצעים למכירה בבית החולים וכן להטיל מגבלות על קבלת תרומות לבתי חולים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן