Skip to content

20% חיסכון בדלק? האמנם?

יצרנית הרכב השוודית, וולוו, מציגה גירסה חדשנית של גלגל תנופה העשוי לחסוך לדבריה, עד כרבע מצריכת הדלק
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בעבר היו נסיונות רבים ליעל את תצרוכת הדלק של רכב בעל מנוע בעירה פנימית, על ידי שימוש בגלגל תנופה שיתמש באנגיה בעת בלימה על מנת לסייע לרכב להתחיל מחדש את הנסיעה ובתצרוכת דלק מינימלית.

כל הנסיונות האלה נועדו לכישלון כאשר המכשלה העיקרית היתה משקלו הרב של גלגל התנופה. כאשר וולוו החליטה ללכת על הרעיון, מן הראוי לתת לרעיון הישן חדש הזה הזדמנות נוספת.

גלגל תנופה (מקור:ויקיפדיה)

וולוו מכנה את הפיתוח החדש שלה Flywheel KERS. גלגל התנופה מגיע בשעת בלימה עד לכדי 60,000 סיבובים בדקה והאנרגיה הנאגרת בו מועברת ע"י תיבת הילוכים יעודית חזרה לגלגלים בעת התחלת נסיעה.

המערכת החדשה של וולוו מכבה את מנוע הבעירה הפנימית בעת בלימה ובכך גורמת לחסכון בדלק בעת הבלימה וגם אח"כ בעת תחילת הנסיעה הרכב עדיין עם מנוע כבוי.

לדברי השבדים, המערכת טובה במיוחד לנסיעה עירונית וביחוד בפקקי תנועה המאופיינים בנסיעה ובלימה קצרים. בנסויים שנערכו לאחרונה עם וולוו 60S המצוייד במערכת זו, הרכב הגיע מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 5.5 שניות, שזה הרבה יותר מהר מדגם זהה ללא Flywheel KERS.

ידוע כי כבר בשנות ה- 80 של המאה שעברה ניסו בוולוו את רעיון גלגל התנופה אולם בגלל משקלו של גלגל התנופה שהיה עשוי מברזל, נינטש הרעיון. Flywheel KERS עשוי מסיבי פחמן קלי משקל וקוטר הגלגל הוא 20 ס"מ ומשקלו כ- 6 ק"ג בלבד.

1 Comment

  1. יוסי
    29 באפריל 2013 @ 21:56

    רעיון כמו בצעצועים של פעם לא?
    אהבתי את הפשטות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן