Skip to content

חדש: עמדות בידוק עצמי בטרמינל 3

רשות שדות התעופה התקינה 10 עמדות בטרמינל 3 בנתב"ג לרישום עצמאי לטיסה עבור הנוסעים היוצאים לחו"ל. בשלב ראשון יוכלו להשתמש בהן נוסעי אל על, דלתא, אייר פרנס, ואייר קנדה. לרשות נוסעי אל על יעמדו 6 עמדות. בעתיד יהיו עמדות בידוק עצמי לשירות כלל נוסעי חברות התעופה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

רשות שדות התעופה (רש"ת) העמידה לרשות הנוסעים היוצאים לחו"ל בטרמינל 3 בנתב"ג, החל מהשבוע, 10 עמדות בידוק חדשות לרישום עצמאי לטיסה. הליך הרישום העצמאי לטיסה יחסוך זמן יקר של הנוסעים בנמל התעופה ויהווה הליך יעיל ומהיר. בשלב ראשון יוכלו להשתמש בהן נוסעי אל על, דלתא, אייר פרנס, ואייר קנדה. לרשות נוסעי אל על יעמדו 6 עמדות. בעתיד יהיו עמדות בידוק עצמי לשירות כלל נוסעי חברות התעופה

 

עמדת בידוק עצמי. טכנולוגיה חדישה המאפשרת רישום מהיר לקראת הטיסה. צילום: רש"ת
עמדת בידוק עצמי. טכנולוגיה חדישה המאפשרת רישום מהיר לקראת הטיסה. צילום: רש"ת

מיכון הליך הנוסע היוצא

"רשות שדות התעופה החליטה לאמץ טכנולוגיות מהשורה הראשונה למיכון הליך הנוסע היוצא ושיפור חווית הטיסה עבור הנוסעים בנתב"ג, כמו במתקדמים בנמלי התעופה בעולם. בכוונתנו להאיץ את המיכון הטכנולוגי של טרמינל 3 ולאפשר לנוסעים הליך ממוחשב עצמאי מהכניסה לטרמינל ועד לשער העלייה למטוס", מסביר מנהל נתב"ג שמואל זכאי. עוד ציין זכאי כי "בכוונת הרשות למקסם את הטכנולוגיות הקיימות היום בשוק התעופה לתהליכים מהירים ויעילים שיועמדו לרשות הנוסעים היוצאים מנמל תעופה בן גוריון".

שלבי ההליך

הרישום לטיסה בעמדות הבידוק יכלול את סריקת הדרכון (והאשרה) של הנוסע, ביצוע צ'ק אין במערכת חברת התעופה בה מיועד הנוסע לטוס וקבלת כרטיס עלייה למטוס (בורדינג קארד) תוך קיצור משמעותי בזמן. ההליך יבוצע לפני הבידוק הביטחוני ולאחריו ימשיכו הנוסעים לבידוק לדיילת חברת התעופה לתיוג המזוודה.

תכנון טכנולוגי מקיף

בשונה ממרבית נמלי התעופה בעולם בהם חברות התעופה מעמידות לרשות הנוסעים עמדות צ'ק אין לבידוק עצמי, הכנסת עמדות הבידוק העצמי לטרמינל 3, מהווה רק חלק מפיתוח טכנולוגי מקיף שרש"ת מתכוונת ליישם בשלבים:

• הוספת עמדות הפקדת מזוודות ממוחשבת אשר יתממשקו עם מסועי מערכת מיון המזוודות בקרת השינוע ופרויקט HBS , שזה מערכת ממוחשבת מתקדמת שנועדה להחליף את שיטת הבדיקה הביטחונית הקיימת, המבוססת על תישאול הנוסעים וסינונם על פי רמת הסיכון הפוטנציאלי. פרויקט ה-HBS במתכונתו המלאה צפוי להיות מושלם בסוף השנה.
• ישולבו עמדות מודיעין והכוונה אינטראקטיביות להתמצאות והכוונה לשירות הנוסעים בחמש שפות , בהם יוכלו הנוסעים לקבל את מירב המידע על השירותים בנתב"ג ,חנויות הדיוטי פרי, בנקים והמרות מט"ח, שירותי הסעה, מפות התמצאות ביחס למיקום שבו נמצא הנוסע באולמות הטרמינל.
• יוצבו עמדות משוב לניטור רמת השירות בכל נקודת זמן בטרמינל, עבור הנוסעים המעוניינים לתת משוב על השירותים הניתנים בנתב"ג.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן