Skip to content

מגדלי הפירות דורשים את פתיחת המעברים לעזה

סגירת המעברים לרצועת עזה הביאה לירידה במחירי הבננות והשסק בשל העודפים, ומנכ"ל ארגון מגדלי הפירות מזהיר מפני קריסה כלכלית של הענף
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ענפי הבננות והשסק עומדים בפני "קטסטרופה" בשל הפסקת העברת תוצרת חקלאית לרצועת עזה, כך מזהיר מנכ"ל ארגון מגדלי הפירות, אילן אשל. למגדלי השסק יש עונת שיווק קצרה ביותר באביב ואם אין שוק לפרי בתקופה זו עמל של שנה שלמה יורד לטמיון. גם את הבננות אי אפשר לשמור מעבר לכמה ימים, ומי שלא מוכר את הפרי מפסיד את העונה.

צרות בענף הפירות (צילום: רוני חסיד)

סגירת המעברים לרצועת עזה חייבה את כל המגדלים להפנות את הפירות לשוק המקומי, וכתוצאה מהעודפים המחירים קרסו. אם לא יהיה שינוי מיידי, חלק מהמגדלים לא יצלחו את השנה הקשה ויתמוטטו מבחינה כלכלית, מזהיר אשל. גם מגדלי התפוחים והאגסים סופגים פגיעה קשה.

מנכ"ל ארגון מגדלי הפירות קרא לשר הביטחון, משה יעלון, להורות על פתיחה מיידית של המעברים. "כולנו מאוחדים בצורך לשים קץ לירי הטילים, אבל יש לנהל את המאבק בדרכים אחרות, כפי שאכן נעשה בהצלחה לא מבוטלת, ולא באמצעות פגיעה בחקלאים ובצרכנים".

על פי נתוני משרד החקלאות המחיר הסיטוני של הבננות ירד בשבוע האחרון של אפריל ב-13.2 אחוז ל-3.28 שקלים. במרס בשנה שעברה (2012) עמד המחיר על 5.2 שקלים על פי דו"ח המשרד.

אשל מסר שאם יישארו המעברים סגורים, בכוונת מגדלי הפירות להגיע עם המשאיות העמוסות פרי לקריית הממשלה בתל אביב, מה שיביא לחסימת התנועה בכל תל אביב. "אנו סובלים כבר תקופה ארוכה מפתיחה וסגירה של המעברים חדשות לבקרים, ונחושים לשים לכך קץ".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן