Skip to content

אושר רישיון נהיגה מגיל 16 ותשעה חודשים

על פי תוכנית, שאושרה היום בוועדת הלכלה, אפשר יהיה להתחיל בלימודי הנהיגה בגיל 16 וחצי ובגיל 16 ותשעה חודשים אפשר יהיה לגשת לראשונה למבחן המעשי, במקום בגיל 17 כיום. הנהיגה תותנה בחובה ליווי של נהג מנוסה במשך שישה חודשים. התוכנית תיכנס לתוקף ב-1 ביולי השנה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה היום את התוכנית להנהגת רישיון נהיגה מדורג, שיזם שר התחבורה, ישראל כץ. התוכנית נועדה לצמצם את מעורבותם של צעירים בתאונות הדרכים.

על פי התוכנית, שתיכנס לתוקף ב-1 ביולי השנה, אפשר יהיה להתחיל בלימודי הנהיגה בגיל 16 וחצי. בגיל 16 ותשעה חודשים אפשר יהיה לגשת לראשונה למבחן המעשי (טסט), במקום בגיל 17 כיום. אולם, הנהיגה תותנה בחובה ליווי של נהג מנוסה (מלווה), במשך שישה חודשים.

השר ישראל כץ. התוכנית נועדה לצמצם את מעורבותם של צעירים בתאונות הדרכים. צילום: משרד התחבורה
השר ישראל כץ. התוכנית נועדה לצמצם את מעורבותם של צעירים בתאונות הדרכים. צילום: משרד התחבורה

על פי החוק החדש תלמיד שיעבור בהצלחה את המבחן המעשי (טסט), יקבל היתר נהיגה, לתקופה של שישה חודשים. ההיתר מתנה חובת ליווי של מלווה מנוסה למשך כל תקופת ההיתר.

בתום תקופת הליווי ולאחר קבלת הצהרה אישית חתומה על ידי הנהג והמלווה על ביצוע 50 שעות הלווי הנדרשות, ינפיק משרד התחבורה לנהג החדש רישיון נהיגה קבוע מפלסטיק, עד תום תקופת נהג חדש.

תנאי הליווי

משך הליווי יעמוד על 50 שעות לפחות, מהם 20 שעות נהיגה בדרך עירונית, 15 שעות נהיגה בדרך שאינה עירונית ו-15 שעות נהיגה בלילה. הליווי בשעות הלילה יתבצע בין השעות 21:00 עד 06:00 למחרת. תקופת הליווי תתחלק לשניים, בשלושת החודשים הראשונים יתבצע הליווי ביום ובלילה, ובשלושת החודשים האחרונים רק בלילה.

השר כץ ציין, כי לתקופת הליווי יש השפעה חיובית ביותר על התנהגותו של הנהג. לדבריו, הארכת תקופת הליווי לשישה חודשים עשויה לצמצם את מעורבותם של צעירים בתאונות הדרכים. מהנתונים מתברר, כי צעירים שנהגו ללא מלווה היו מעורבים בתאונות דרכים באחוזים גבוהים בהרבה מצעירים שעברו תקופת ליווי", הוסיף השר.

ממשרד התחבורה נמסר כי תוכנית הרישיון המדורג תחול על כל תלמיד נהיגה שיעבור בהצלחה את המבחן המעשי (טסט) החל מ-1 ביולי.

משרד התחבורה והרשות הלאומית לבטיחות בדרכים יחלו בחודש הבא במסע הסברה נרחב על הרישיון המדורג וחובת הליווי, הכולל פרסום בכל אמצעי המדיה השונים ובכללם פרסום בטלוויזיה, רדיו, שלטי חוצות ואינטרנט.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן