Skip to content

נתניהו: "איראן לא חצתה עדיין את הקו האדום"

בישיבת סיעת "הליכוד ביתנו" אמר עוד ראש הממשלה כי למרות שאיראן טרם חצתה את הקו האדום - "היא מתקרבת אליו בשיטתיות". הדגיש עוד כי "אסור לתת לאיראן לחצות את הקו האדום"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום לראשונה לקביעתו של ראש אמ"ן לשעבר, אלוף (מיל.) עמוס ידלין, כי איראן חצתה את הקו האדום – וטען כי עדיין לא חצתה אותו.

בישיבת סיעת "הליכוד-ביתנו" אמר נתניהו כי איראן לא חצתה עדיין את הקו האדום, שאותו שרטט באו"ם – אבל היא "מתקרבת אליו בשיטתיות". נתניהו הדגיש בדבריו: "אסור לתת לאיראן לחצות את הקו האדום". בדברים שאמר היום בנושא האיראני, מצא ראש הממשלה עצמו באותה עמדה עם קודמו, אהוד אולמרט, שאמר אמש בכנס של העיתון "ג'רוזלם פוסט" בניו-יורק, כי "איראן לא הגיעה לקו האדום של ראש הממשלה נתניהו".

"הקו האדום לא נחצה". נתניהו באו"ם (צילום ארכיון: אבי אוחיון/לע"מ)
"הקו האדום לא נחצה". נתניהו באו"ם (צילום ארכיון: אבי אוחיון/לע"מ)

נתניהו הזהיר כי "צבר איומים" מתפתח והולך מסביבנו ואמר על המצב בסוריה כי נערכים בה כוחות חדשים. הוא הזהיר כי הסכנה הראשונה הנשקפת מכוחות אלה היא תקיפה של אזרחינו וחיילינו מקו רמת הגולן; הסכנה השנייה היא העברת כלי נשק קטלניים או נפילתם בידי חיזבאללה וארגוני טרור אחרים.

ראש הממשלה אמר עוד כי ישראל מבצרת את כוחו של צה"ל ולא תאפשר פגיעה באזרחים – לא בצפון ולא בדרום. הוא הזהיר כי אם יימשכו ההתקפות מרצועת עזה, "נגיב בעוצמה חזקה הרבה יותר".

בינתיים אומר גורם מדיני בכיר כי בכל הקשור לשימוש בנשק כימי בסוריה – אין מדובר בהערכות אלא ב"ראיות ובחומר גלם כבד". אותו גורם הבהיר: "יש ראיות משמעותיות בנוגע לשימוש בנשק כימי על ידי צבא אסד, המידע הזה ידוע לכל גורמי הביון בעולם – ואף מוחלף ביניהם. לאף אחד אין פקפוק או ספק בעניין".

אותו גורם הבהיר כי גורמי הביטחון עוקבים בדאגה אחר הדיווחים בנוגע לנשק הכימי. "אין שינוי בהיערכות הצבאית אבל בהחלט זה מנוטר באופן יומיומי. החשש הגדול הוא נפילה של נשק לא קונבנציונלי בידי גורמים עוד פחות יציבים ממשטר אסד". על קשרי רוסיה-סוריה אמר אותו גורם: "רוסיה קשורה קשר הדוק לסורים, הם נותנים להם גיבוי, למעשה הרוסים מונעים כל החלטה במועצת הביטחון בעניין התערבות בינלאומית בסוריה". על הדיווחים אתמול לפיהם כלי טיס ישראלים טסו מעל הבירה הסורית דמשק אמר אותו גורם כי לישראל "אין מה לחפש שם" וכי ישראל לא הפציצה באזור.[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן