Skip to content

אנדורה גם בקיץ

היא יעד אטרקטיבי לתייר הישראלי לכל המשפחה לא רק בתקופת הסקי: הקיץ בנסיכות אנדורה מציע טבע עשיר, צוקים לטיפוס, מסלולי הליכה וגם פעילויות לכל המשפחה לצד קניות ללא מכס
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
הפארק valls-del-comapedrosa באנדורה. בעמק נהר הוואלירה נמצאת בירתה של המדינה, אנדורה לה ולה. (צילום: אתר התיירות הרשמי של אנדורה)
הפארק valls-del-comapedrosa באנדורה. בעמק נהר הוואלירה נמצאת בירתה של המדינה, אנדורה לה ולה. (צילום: אתר התיירות הרשמי של אנדורה)

נסיכות אנדורה, הגובלת בצרפת וספרד, על המורדות הדרומיים של הפירנאים, בתוך נופים מרהיבים של הרים ונהרות ואוויר נקי – מציעה יותר מ-300 ק"מ של מדרונות סקי. אולם היא יעד לביקור גם בחודשי הקיץ, שכן מרוכזים בה מגוון מרכזי קניות, אתרי ספא ונופש ופעילויות רבות. המבקרים במדינה נהנים מהנופים המרהיבים של הרי הפירנאים, ממסלולי סקי וסנובורד בחורף וממסלולי הליכה וטיפוס מצוינים בקיץ. חובבי השופינג ישמחו לגלות שהקניות הן ללא מכס.

אנדורה אינה חברה מלאה באיחוד האירופי, אך נהנית מקשרים מיוחדים עימו והמטבע הרשמי בה הוא האירו.

באחרונה קיימה רשות התיירות של נסיכות אנדורה בתל אביב אירוע מיוחד, במסגרתו הגיעו לישראל בכירים בתעשיית התיירות של אנדורה והציגו את האטרקציות המרכזיות בנסיכות הקסומה מהפירנאים בקיץ ובחורף.

אנדורה מפורסמת יותר מכל באתרי הסקי שלה, שגם מציעים גלישה בהרי הפירנאים במחירים נמוכים ממדינות אחרות במערב אירופה.

אולם לאנדורה יש גם הרבה מה להציע בקיץ. המורשת העשירה של אדריכלות רומנסקית ומגוון מוזיאונים, הופכים את הביקור באנדורה לראוי ביותר גם בקיץ. מטיילים בכל הרמות יוכלו למצוא צוקים מרשימים לטיפוס ומסלולי הליכה מרהיבים המתאימים לכל קצב ומאפשרים להתקרב לטבע העשיר ולנופים של אנדורה. אתרי הנופש בהרים מציעים פעילויות לכל המשפחה: רכיבה על סוסים, גולף, אופניים זוגיים, קארטינג, שייט בקאנו ועוד.

שילוב בין הרים למים

טבע עשיר, צוקים לטיפוס, מסלולי הליכה וגם פעילויות לכל המשפחה, מוצעים באנדורה.
אחד המקומות המפורסמים באזור לטיולים רגליים הוא עמק מדריאו פרפיטה קלארור, שהוכר כאתר לשימור של אונסק"ו. האתר ידוע בשילוב היפהפה בין הרים למים.

הנקודה הגבוהה ביותר בנסיכות היא הקומה פדרוסה (ComaPedrosa) בגובה של 2,942 מטר. שטחה מבותר על ידי שלושה עמקים צרים בצורת האות Y, שמשתלבים לנהר אחד – נהר הוואלירה (Valira), שיוצא מהמדינה לתוך ספרד בנקודה הנמוכה ביותר, בגובה של 850 מטר. בעמק נהר הוואלירה נמצאת בירתה של המדינה, אנדורה לה ולה.

אנדורה היא מדינה משגשגת בעיקר בזכות ענף התיירות ומעמדה כמקלט מס: כשמונה מיליון תיירים מבקרים בה בכל שנה, נמשכים לקניות הפטורות ממכס ולאתרי הנופש הקיציים והחורפיים. גם הישראלים תורמים את חלקם הצנוע: היחסים התיירותיים בין ישראל לאנדורה החלו לפני כעשור ומדי שנה מבקרים בנסיכות יותר מ-2,000 תיירים מישראל במדינה ששטחה 468 קמ"ר בלבד,

בכדי להגיע לאנדורה מישראל, שממנה אין טיסה ישירה לנסיכות, יש לעלות על טיסה לברצלונה שבספרד, הנמצאת במרחק נסיעה של 220 ק"מ, או על טיסה לצרפת, לשדה התעופה של טולוז-בלאניאק.

אנדורדה בקיץ:

https://www.youtube.com/watch?v=HCGvoyP7YUk.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן