Skip to content

ארה"ב ובעלות בריתה מאותתות לאיראן: אנו מתכוונים למה שאנו אומרות

תרגיל רחב היקף יתקיים בשבוע הבא במפרץ הפרסי ובו ישתתפו ארה"ב ו-40 בעלות בריתה. התרגיל שולח מסר ישיר לטהרן. ארצות הברית קרובה להכרעה צבאית באיראן בעניין הגרעין ומפרסמת את "מפצחת הבונקרים" – פצצה המסוגלת לחדור לבונקרים התת קרקעיים האיראניים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הצי האמריקני מסר אתמול (שני) כי ארצות הברית ו-40 מדינות נוספות התאספו בבחריין ויקיימו בקרוב במפרץ הפרסי תרגיל ימי רחב היקף, בשם IMCMEX-13, לשם תרגול של איתור ופינוי מוקשים ימיים. התרגיל יחל בשבוע הבא ויימשך עד 30 במאי והוא השני בגודלו מאז קודמו, שנערך במפרץ הפרסי לפני פחות משנה. למרות שלפי שעה לא צוין אילו מדינות ישתתפו בתרגיל הגדול, הרי שבתרגיל שנערך בשנה שעברה השתתפו בריטניה, צרפת, כמה מדינות מהמזרח התיכון, אסטוניה וניו זילנד.

על פי הודעת הצי האמריקני, בתרגיל ישתתפו 35 ספינות, 18 כלי שיט תת-ימיים בלתי מאוישים, צוללות ועשרות חומרי נפץ שילוו על ידי צוללנים המתמחים בסילוק חומרי נפץ תת-ימיים. נוסף על מוקשים ומזל"טים, התרגיל יכלול השנה ניהול תרחיש של דליפת נפט והגנה על מסופים ימיים, שעליהם נשענים יצואני נפט וגז.

alabam
צוללת הטילים הבליסטיים אלבמה (צילום: ויקיפדיה)

ביום שישי האחרון דיווח "וול סטריט ג'ורנל" כי ארצות הברית הצליחה לשפר את ה"בונקר-באסטר", הפצצה חודרת הבונקרים שלה כך שהיא תהיה מסוגלת להתמודד עם מתקני הגרעין המבוצרים ביותר של איראן. לפי העיתון, שציטט גורמים בארה"ב, בשבועות האחרונים הציגו גורמים אמריקאיים לצבא הישראלי ולדרג המדיני בישראל סרטונים מסווגים ובהם הודגמו יכולות הפצצה, הכוללים חדירה של אינצ'ים רבים לתוך שטח מבוטן.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן