Skip to content

שנה לאחר המהפכה – שוחרר הבלוגר מייקל נביל סנד

במלאות שנה למהפכת 25 בינואר, שיחררו הרשויות במצרים אסירים רבים וביניהם גם הבלוגר הליברלי מייקל נביל סנד, שהוחזק בכלא בתנאים קשים מאז מארס האחרון
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

במלאות שנה למהפכת 25 בינואר, שיחררו הרשויות במצרים אסירים רבים ובהם גם הבלוגר הליברלי מייקל נביל סנד, שהוחזק בכלא בתנאים קשים מאז מארס האחרון

מאת אסף בירון

הבלוגר מייקל נביל סנד (מתוך אתר האינטרנט האישי שלו)
הבלוגר מייקל נביל סנד (מתוך אתר האינטרנט שלו)

ביום ב' האחרון שוחרר הבלוגר המצרי והפעיל הפוליטי מייקל נביל סנד בן ה-26, לאחר שישב כעשרה חודשים בכלא המצרי. על פי החלטת המועצה הצבאית שוחרר סנד יחד עם יותר מ-1900 אסירים אחרים, כחלק מחגיגות השנה למהפכת 25 בינואר.

בהודעה שפירסם בבלוג שלו במארס האחרון, אמר סנד כי הצבא המצרי מגן על שאיפותיו שלו ולא על שאיפותיו של העם המצרי. בעקבות כך הוא נעצר בעוון "העלבת הצבא המצרי" ונשפט לשלוש שנות מאסר, דבר שגרר תגובות נזעמות בעולם המערבי. סנד הוחזק בבית כלא שנודע בתנאים הקשים שבו, ובמהלך מאסרו לא הורשה לראות אור יום וקיבל איומים משאר האסירים.

בחודש אוגוסט האחרון פתח סנד בשביתת רעב, שבעקבותיה איבד 15 קילוגרם. הוא החל לסבול מאנמיה ומכשל בכליות, ונשקפה סכנה ממשית לחייו. בחודש שעבר הופחת עונשו לשנתיים בלבד, בעקבות ערעור. ארגוני זכויות אדם שונים כגון UN-Watch, היושב בז'נבה, וארגון אמנסטי העולמי עקבו אחר סיפורו ופעלו לשחרורו.

סנד, וטרינר בהכשרתו, מחזיק בדעות ליברליות ופציפיסטיות, וסירב להתגייס לשירות בצבא המצרי מטעמי מצפון. הוא מחשיב עצמו פרו-ישראלי ומכיר בזכותה של ישראל להתקיים ולהגן על עצמה, דבר שאינו מעורר תמיכה רבה בו בקרב הציבור המצרי.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן