Skip to content

לפחות 90 הרוגים בסופת הטורנדו באוקלהומה

סופת טורנדו קטלנית גרמה נזק אדיר והביאה למותם של לפחות תשעים בני אדם, בהם תלמידי בית ספר. הנשיא אובמה טילפן למושלת המדינה והציע סיוע
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מניין ההרוגים בסופת הטורנדו באוקלהומה ממשיך לטפס. לפחות תשעים בני אדם, ובהם עשרים תלמידי בית ספר יסודי, נהרגו בסופה, שנעה בחזית שאורכה כשלושה קילומטרים.

הרס עצום באזור רחב. חשרת הסופה מתקדרת מעל העיירה מור שבאוקלהומה (ויקימדיה)

הנזק העיקרי שגרמה הסופה למבנים נרשם ברדיוס של חמישים קילומטרים סביב מרכזה. הסופה, שנעה במהירות של יותר מ-300 קילומטרים לשעה, הרסה מאות בתים והחריבה כמעט לחלוטין בית ספר יסודי.

הסופה הכתה אתמול אחר הצהריים בעיירה מור שבאוקלהומה. פגיעה ישירה נרשמה בשני בתי ספר. גגו של אחד מהם, "פלאזה טאוארס", קרס לחלוטין. לא ברור עדיין כמה תלמידים שהו במבנה כשהטורנדו פגע בו. הורים מודאגים החלו לנהור למקום כדי לברר מה עלה בגורל יקיריהם, אך המשטרה המקומית מנעה מהם גישה. ילדים חולצו מבין ההריסות והועברו מיד לבתי חולים בסביבה. לדברי אחת המורות, היא הגנה בגופה על שישה ילדים באחד מחדרי השירותים בבית הספר.

"אין לי מילים", אמרה נורמה בטיסטה, אישה שבנה התלמיד ניצל בנס מהסופה, "למה זה בכלל קרה? איך מסבירים דבר כזה לילדים? איך הם יקומו מחר בבוקר כשהכול סביבם נעלם – בית הספר, בתיהם, חבריהם. ברגע אחד, הכול נגמר".

ברגע אחד הכול נגמר. הטורנדו האימתני
ברגע אחד הכול נגמר. הטורנדו מכה מחוץ לאוקלהומה סיטי

כבר לפני יומיים דווח על סופת טורנדו שהתחוללה במדינה. נזק חמור ביותר לרכוש נגרם בעיירה שוני, הנמצאת כ-55 קילומטרים מאוקלהומה סיטי. בין השאר, נפגעו גם מתקני תקשורת ודווח על קשיים ברשתות הטלפון. בצירי תנועה מרכזיים נוצרו פקקים גדולים. בין השאר, השתרכו פקקים כאלה בכביש המהיר מס' 35 החוצה את אוקלהומה ומחבר אותה לקנזס בצפון וטקסס בדרום. מושלת מדינת אוקלהומה, מארי פאלין, ניסתה לתאר את מידת הנזק שנגרמה לרכוש כשאמרה בשידור טלוויזיה: "תתפללו עבורנו. תתפללו לשלום אלה שנפגעו ואלה שאיבדו את רכושם. כל כך הרבה אנשים איבדו כל כך הרבה, שאנחנו נזדקק לתרומות".

תושב מור, לאנדו הייט, איבד חלק גדול מהסוסים שגידל בחוותו. "זה היה ממש כמו בסרט 'טוויסטר'", אמר בעודו עומד בין הריסות החווה שלו, גופו מלוכלך בבוץ, "סוסים וכל מיני דברים עפו לכל מקום".

כוחות של המשמר הלאומי וכוחות הצלה הוזעקו לסייע למשטרה המקומית בחיפוש נפגעים ובהשתלטות על המצב. הנשיא ברק אובמה טילפן למושלת פאלין כדי לברר את המצב ולהציע עזרה של השלטון הפדרלי.

ראש הממשלה בנימין נתניהו שלח לנשיא ארצות הברית ולעם האמריקני מכתב תנחומים במכתב ובו כתב: "בשם הממשלה והעם בישראל, אני מביע תנחומים מעומק הלב לך ולעם האמריקני על סופת הטורנדו הקשה שהיכתה באוקלהומה וגבתה מחיר כה כבד בחיי אדם. מחשבותינו ותפילותינו יוצאות בשעה קשה זאת לקורבנות הטרגדיה ולמשפחותיהם. בידידות, בנימין נתניהו".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן