Skip to content

"העדה החרדית" יוצאת למאבק בפתיחת מתחם הרכבת הישנה בשבתות

בירושלים ייפתח בקרוב מתחם בילויים בתחנת הרכבת הישנה. פלג "העדה החרדית" הכריז כי ייאבק בפתיחת המתחם בשבתות ומתכנן הפגנת ענק ברחוב הנביאים כדי "להעביר מסר" לציבור החילוני
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אחרי הפגנת ה-30 אלף חרדים בירושלים, מאיימים גורמים חרדים להבעיר שוב את הבירה בעקבות פתיחתו הצפויה של מתחם בילויים בתחנת הרכבת הישנה בעיר. בעוד גורמים שונים בציבור החרדי מנסים להביא לפתרון שימנע חילול שבת במתחם, ב"עדה החרדית" שוקלים להכריז בקרוב על פתיחת מאבק איתנים ציבורי. ה"עדה החרדית" היא זרם מתבדל בציבור החרדי המתנגד לציונות ואינו לוקח חלק בבחירות, ומונה כמה אלפי משפחות.

הדמיית מתחם הרכבת לאחר שיפוץ ביצוע הדמיה (צילום הדמיה: א.אדריכלים אייל זיו)

לאחרונה ניסו גורמים חרדיים להשפיע על היזם ובעל המתחם, אבי מורדוך, להתחייב לסגור את המתחם בשבתות ובחגים. לפי שעה לא צלחו ניסיונותיהם, ולכן החליטו בעדה החרדית לארגן בשבועות הקרובים קבלת שבת המונית ברחובה של העיר. עד כה אין החלטה סופית לגבי התאריך והמיקום המדויק שבו תתקיים המחאה.

באתר "חדרי חרדים" של העדה החרדית דיווחו כי "בישיבת הנהלה שהתקיימה לאחרונה ב'עדה', הוחלט לדון בשתי אפשרויות מרכזיות: הראשונה היא שהמחאה תתקיים ברחוב הנביאים בירושלים בעוד כשבועיים, כאות לציון ארבע שנים מאז החל המאבק בחילולי השבת בחניון קרתא. האפשרות השנייה היא לקיים את התפילה ההמונית בעוד חודש וחצי כאות ציון לשבת המאתיים במחאות העדה נגד חילולי השבת".

הנטייה לפי הדיווח היא לערוך את הפגנת הענק דווקא ברחוב הנביאים בעיר, שבו גרים בעיקר חילוניים, כדי "להעביר מסר לציבור החילוני בעיר, כי במידה וימשיכו במגמה של פתיחת עסקים ומקומות בילוי בשבתות ובחגים, יהיה לכך מחיר של המשך השתלטות חרדית על השכונות החילוניות".

תחנת הרכבת בירושלים, 1914

מנהלת התחנה פירסמה בשנה שעברה את חזונה לאתר ותיארה אותו כ"מרחב פתוח, חי ונושם, תוסס במקומות בילוי ומוזיקה חיה, ההופך את המרחב הציבורי למוקד תרבות רחוב, תערוכות, ירידים ושווקים ססגוניים".

היזם, אבי מורדוך, הוא ירושלמי במקור, ונחשב בעבר לדמות ידועה בחיי הלילה של ירושלים. בשנים האחרונות היה מורדוך בין היזמים שהקימו והפעילו את "מתחם התחנה" בנווה צדק בתל אביב. "מתחם הרכבת החדש יהווה נדבך נוסף במהפכת התרבות המתרחשת בירושלים", אמר ראש עיריית ירושלים ניר ברקת בסיום המכרז, שבו זכו היזמים. החרדים חושבים אחרת.

1 Comment

  1. מה נאמר
    3 בדצמבר 2013 @ 15:35

    זה מזכיר לי מה שקורה בבדץ… כבר תקופה ארוכה של כמה שנים אשר העדה החרדית בעיה"ק ירושלם תובב"א הולכת ומדרדרת מדחי אל דחי בפירצות מפירצות שונות, כגון ששלחו בריונים שלהם להפגין נגש נשי הצנועות הלובשות "שאל" בשליחות הרבנים שלהם, אע"פ שהנשים התלבשו כמנהג ירושלים בירושלם!!!, כאשר האחרון הכביד, כל פרשת חפירות הקברים בבית שמש והמסתעף, כאשר נראה שראב"ד העדה החרדית אינו מושעה מתפקידו ע"י אלו האמורים להיות ממונים על כך, או בעניין הכשרות, כאשר אחד הנקרא "יו"ר וועד הכשרות" מחליט מה כן לשאול את הרבנים בענייני כשרות ומה לא, ועושה ככל העולה על רוחו בתוך הוועד כשרות, ממש דעת בעל הבית, ועוד כהנה וכהנה. לא ביום אחד ולא בכמה ימים, אלא במשך שנים ארוכות מדרדרת העדה החרדית אל פירצות שונות, ואין מושיע, וראה ערות דבר ושב…

    לכאורה הסיבה לכל זאת היא אשר כידוע העדה החרדית מורכבת מרבני הביד"ץ, ומאלו הנקראים "הנהלת העדה החרדית", אשר אם בעבר היו אלו אנשים יקרים ונבונים ומורמים מעם, הלא כהיום הם לא יותר מכמה בעלי בתים פשוטים שבפשוטים אשר יש להם תאות ממון וכו'. דא עקא, אשר אלו המנהלים מושלים על רבני הביד"ץ, ויכולים למנות את הרבנים או לפטר אותם כל רגע כל שעה כל דקה.

    כאמור, מזה תקופה ארוכה אשר ישנם בהנהלת העדה החרדית "מנהלים" כאלו אשר כל רוחם נושב אל פשרנות, הם אלו אשר מונעים הפגנות כפי כוחם, הם אלו אשר משאירים את הרה"ג משה שטרנבוך שליט"א על כנו, ובהתנהלותם זאת ממיטים המה אסון וחורבן על העדה החרדית ועל כל כלל ישראל, אשר כבר קרועה מבפנים מריבוי מחלוקת, ורק כלפי חוץ נשאר שם "העדה חרדית" כאשר מבפנים שולטים כמה בעלי אינטערסים המחליטים מה מותר ומה אסור, מה מתאים לאינטערס שלהם ומה לא, ומוליכים את כלל הציבור אל עבר פי פחת.

    ב"ה כעת, לאחר שלחלק מהציבור כבר נמאס מהנהגה זאת של מנהלים בעלי בתים השולטים בהכל, ובפרט לגבי "בהשגחת הבד"ץ של גבריאל פפנהיים", קמו כמה יראי השם, ויסדו וועד כשרות חדש, וקטן ,אשר בינתיים חותמו מתנוסס על יין מיץ ענבים, ושמה בטוחים שהכל נעשה על טהרת הקודש ללא קשר ושייכות אל ענייני הביזנעס של אדון פפנהיים, מה שעורר קצת רוגז ומחלוקת, אך כבר נדמה שפעל מעט גם את פעולתו, להודיע לציבור אשר מאחורי החותמת היפה "בהשגחת בד"ץ העדה החרדית" מסתתר קל וריק אשר שואל את הרבנים רק מתי שנוח לו, ועושה רק מה שטוב לו, אולי כואולי, כעת יתעוררו מעט משנתם הרבנים אשר גם הם לא מפעילים את מלוא כוחם מה שיכלו לעשות במסי"נ לו רק היו חפצים בכך באמת.

    והטענה שהם מחונכים ומחנכים את ילדיהם כבר עשרות שנים שאין להכניס לבית שום הכשר מלבד 'העדה החרדית' השקר הזה הי' טעות גדול!!! אצל כל המשפחות ירושלמים. החינוך הזה מוכיר כל מוצרי העדה!!! וזה טעות גדול שכמה מהירושלמים שעובדים בוועד הכשרות בעדה המציעו הבדיחה הזאת.בושה וחרפה, עד איפה היגענו?

    יהי רצון שהמחאות בזמן האחרון נגד הנהלת העדה החרדית והחפירות בבית שמש, יגדלו יעשו פרי, ויבינו אותם מנהלים סוררים אשר אין העדה החרדית רכוש פרטי שלהם, ואין הם יכולים לעשות ככל העולה על רוחם תמיד, כעצת יצר הרע, וגם על הדיינים והרע-בנים, מוטל חיוב זה, לצעוק ולמחות באותם סוררים ולפרסם קלונם ברבים, ולא יהיו כבני ערובה שבויים תחת יד כמה בעלי בתים עזים, ושלום על ישראל.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן