Skip to content

"הסדרה הטובה ביותר של 2013" – עכשיו בישראל

"תיקון" ("Rectify"), סדרת הדרמה המדוברת ועטורת השבחים, מבית היוצר של "מד מן", תוקרן מחודש יוני ב"הוט"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שבוע בלבד לאחר השקתה זוכה "תיקון", סדרת הדרמה האמריקנית, לעונה שנייה, בעקבות התלהבות גורפת ויוצאת דופן של המבקרים. חלקם הגדול הכתיר אותה בתואר "הסדרה הטובה ביותר של שנת 2013". במהלך חודש יוני, כחודשיים לאחר עליית הסדרה לאוויר בארה"ב, תשודר "תיקון" בישראל ב-HOT VOD וב- HOT3.

"תיקון" ("Rectify"),שודרה בחודשים אפריל-מאי בערוץ "Sundance", מבית "AMC", שמוכרת בעיקר כרשת שעומדת מאחורי סדרת המופת "מד מן". העונה הראשונה של הסדרה מונה שישה פרקים בלבד, והפרק האחרון שודר בארה"ב ב-20 במאי. העונה השנייה, שתשודר ב-2014, תכיל עשרה פרקים.

מי שאחראים ליצירת הסדרה הם השחקן והיוצר זוכה האוסקר ריי מקינון ("רואה החשבון", כוכב "הזדמנות שנייה") וצמד המפיקים של "שובר שורות" – מליסה ברנשטיין וזוכה האוסקר מארק ג'ונסון ("איש הגשם"). איידן יאנג ("יחידת עילית") מככב בתפקיד הראשי, כשלצדו משתתפים אביגיל ספנסר ("מד מן"), אדלייד קלמנס ("גטסבי הגדול", "הג'נטלמן האחרון"), קליין קרופורד ("סיפור אהבה בלתי נשכח"), לוק קירבי ("הוואלס האחרון") והמועמד לאוסקר, זוכה חמישה פרסי ה"אמי" האל הולברוק ("לינקולן", "וול סטריט").

מסתורין, משחקי כוח וצדק מפוקפק. יאנג וספנסר, "התיקון". צילום: יח"צ

"תיקון" עוקבת אחר דניאל הולדמן (יאנג), שנכלא ל-19 שנה, לאחר שכנער הודה באונס וברצח של חברתו בת ה-16. לאחר שעמד בשורת הנידונים למוות, בדיקת DNA חדשה משנה את כל התמונה, והוא משתחרר מהכלא בחזרה אל עיירת הולדתו שבג'ורג'יה. הסדרה עוקבת אחר הסתגלותו של דניאל לחיים שבחוץ, אחרי שני עשורים של שינויים טכנולוגיים וחברתיים.

דניאל, ששרד את הקושי המנטאלי של מאסרו, מתקשה להסתגל לחופש שניתן לו. אחרי 19 שנים הוא מנסה להתמודד עם השדים מן העבר ולבנות לעצמו עתיד.

חזרתו של דניאל לא רק מאיימת לנפץ את הסדר השברירי במשפחתו, אלא גם מוציאה משלוותם את המעורבים בתיק שלו – התובע שהתקדם לעמדת הסנטור, השריף שחצה את גבולות החקירה, והעיירה הקטנה פולי, ג'ורג'יה, שהאשימה את הולדן ברצח, וכעת תושביה מתמודדים שוב עם הפחדים.

שחרורו של דניאל מצית מחדש את המסתורין, את משחקי הכוח ואת הצדק המפוקפק שהביא להרשעתו. כל אלה מתגברים כאשר עולה הדרישה לפתוח את התיק מחדש, ולגלות מה באמת קרה באותו יום גורלי. עם חזרתו של דניאל, מתעוררת העיירה הרדומה, ונדמה כי העולם שבחוץ לא בהכרח בטוח יותר מהעולם שבין ארבעה כותלי בית הסוהר.

הסדרה זכתה לבאזז, שכמעט ולא נראה מאז "מד מן". ב"לוס אנג'לס טיימס" נכתב: "תגלית שקובעת סטנדרד חדש. הסדרה מהפנטת ומושלמת כמו שירה או פרוזה. זאת לא רק טלוויזיה טובה, זאת טלוויזיה מהפכנית. "וראייטי" ציינו – "סדרה מצוינת ואמינה עם רגישות חזקה של סרט אינדי, וקצב איטי והיפנוטי. מלאה באיכויות לא צפויות". ה"טיים", שנתנו ל"תיקון" ציון 90, ציינו שהיא "רודפת, מרגשת ונצחית. מציגה סיפור שקול, מהורהר ויפהפה. אחת הסדרות הטובות ביותר של השנה האחרונה". ב"אנטרטיינמנט וויקלי" נכתב – "לא חסרים רגעים שמצולמים בצורה קולנועית ומשוחקים למופת. קצב מרהיב ואוורירי". עכשיו גם בישראל הבינו כי "תיקון" היא מהסדרות החשובות של השנה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן