Skip to content

ביזנס אנד פלז'ר – על השטיח האדום

למה גל גדות מטיילת עכשיו בין בירות העולם, לכבוד מה יגיע ביל קלינטון לישראל, מה עשה דוד פתאל בכיכר המדינה, את מי אירח חיים טופול, ולמה כולם הלכו לראות את "צלילי המוסיקה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כמו בארמון האליזה

מימין: נטלי מימון, במרכז :ישראלה שטיר, משמאל: חנה ובני פרי-זן (צילום: אביב חופי)
מימין: נטלי מימון, במרכז :ישראלה שטיר, משמאל: חנה ובני פרי-זן (צילום: אביב חופי)

חברת Daum-Haviland, בבעלות קבוצת Financiere Saint-Germain – יצרנית ומשווקת מותגי יוקרה בתחום אומנות האירוח וחפצי נוי, פתחה חנות ראשונה בכיכר המדינה בתל-אביב. לחברה מאות חנויות ברחבי העולם. רחבת הכיכר חופתה בשטיח אדום והאורחים דילגו בין הנשנושים לחנות היוקרתית, שם נמכרים כלי בית של מותגי יוקרה ומערכות כלי פורצלן בעבודת יד, כאלה המעטרות את שולחנם של שועי עולם ונשיאים. אם תזדמנו, למשל, לבית הלבן או לארמון האליזה, סביר להניח שתאכלו על צלחות כאלה. במשיקים: איש העסקים הצרפתי, פרוספר אמויאל; המלונאי דוד פתאל; הזמר יהורם גאון; בני פדני, בעל רשת חנויות "פדני"; האמן והפסל, דוד סוזנה; ישראלה שטיר, בעלת קבוצת שטיר; אדריכל החנות, יואב איגרא; בני רבה, הבעלים של רשת מסעדות בני הדייג; שי ויינברג, מנכ"ל אלקטרה; עו"ד דן עזריאל; נטלי מימון, הישראלית המתמודדת בימים אלה לפרלמנט הצרפתי שהתלהבה מהשיק; אירינה שלמור, דוברת החברה; רותי קסטיאל.

טופול מארח בנהר הירדן

אומה, דיוויד אליאנס וחיים טופול (אדיבות כפר נהר הירדן)
אומה ובעלה דיוויד אליאנס יחד עם חיים טופול (אדיבות כפר נהר הירדן)

בשנת 1988, בקונטיקט שבארה"ב, ייסד השחקן האגדי, פול ניומן, כפר נופש מיוחד לילדים החולים במחלות קשות ומסכנות חיים. מאז התפתח הכפר הזה לאיגוד מחנות שהוא חלק מארגון בינלאומי של כפרי נופש הבנויים באתרי קבע, ומספקים חווית נופש ומחנאות לילדים חולים. כפר נהר הירדן, היחיד מסוגו במזרח התיכון, הוא המחנה ה-15 בארגון זה. עמותת כפר נהר הירדן בישראל הוקמה בשנת 2000. הכפר עצמו, שנמצא בגליל התחתון, נפתח לפעילות באוגוסט 2011, ונחנך רשמית לפני כשנה. בראש מועצת המנהלים עומד השחקן, חיים טופול. השבוע הוא אירח שם את חברו הטוב, הלורד האנגלי דיוויד אליאנס ורעייתו אומה. אליאנס השתתף בפעילות עם מדריכי הכפר וקבוצה של 20 ילדים חולי סרטן, המטופלים בבי"ח שניידר. הילדים הגיעו לנופש עם פרופ' איציק יניב, רופא בכיר במחלקה האונקולוגית בבית החולים, וצוות של רופאים ואחיות מהמחלקה האונקולוגית, הפועלים בהתנדבות.

למען נהר הירדן

מימין למעלה: משה ואביבה פטרבורג; משמאל למעלה: דפנה ססלר זלקינד, ניר ואילנית בן יוסף; מימין למטה: אילן וורד גרינבוים; משמאל למטה: עו"ד תמיר גילת ובתו עלמה (צילום: רונית מטיאס)
מימין למעלה: משה ואביבה פטרבורג; משמאל למעלה: דפנה ססלר זלקינד, ניר ואילנית בן יוסף; מימין למטה: אילן וורד גרינבוים; משמאל למטה: עו"ד תמיר גילת ובתו עלמה (צילום: רונית מטיאס)

במשכן לאמנויות הבמה, נערכה בכורה חגיגית למחזמר "צלילי המוסיקה", כשכל ההכנסות הן למען "כפר נהר הירדן", המארח ילדים ובני נוער, יהודים וערבים, הסובלים ממחלות קשות, גנטיות או כרוניות. מטרת המקום היא ליצור לילדים החולים חוויות מחנאות מסעירות ובטוחות, בהשגחה רפואית צמודה, וללא כל תמורה כספית. הכפר הפועל כל ימות השנה, כולל בין היתר: בקתות נופש, מרכז רפואי, בריכת שחיה, חדר אוכל, תיאטרון, מרכז ספורט, בניין אומנות ויצירה, פארק ספורט אתגרי, סדנת בישול, ועוד אטרקציות. בתורמים: אביבה פטרבורג, חברת הועד המנהל ובעלה איש העסקים, משה פטרבורג; ענת ושמואל פרנקל, מבעלי אפסילון; תמי ועו"ד אורי סלונים; אילנית וניר בן יוסף, ששמחו לפגוש את הוטרינרית דפנה ססלר זלקינד; עו"ד יהודה רווה ואשתו תמי; עו"ד תמיר גילת ובתו עלמה; ורד ואילן גרינבוים, מנכ"ל נוקיה.

למען ויצו

מימין: לינדה סגול, קארן גילרמן, גילי בן חור, בירגיטה קורמנד ובתה שרה; למטה: דליה מזור (צילום: רפי דלויה)
מימין: לינדה סגול, קארן גילרמן, גילי בן חור, בירגיטה קורמנד ובתה שרה; למטה: דליה מזור (צילום: רפי דלויה)

בטי קריסטל, יו"ר אגודת "ידידי ויצו", אירחה בבית רוזמרין, בהרצלייה פיתוח, כמאה נשות חברה ועסקים ואת נשות הקהילייה הדיפלומטית, לאירוע גיוס הכספים השנתי של האגודה. המוזמנות נהנו מארוחה של קייטרינג "ניקי" ותצוגת אופנה של "גוטקס". בתורמות: טובה בן דב, נשיאת ויצו העולמית;  פרופ' רבקה לזובסקי, יו"ר הנהלת ויצו העולמית; מולי גרד, מנהלת קריאטיבית קבוצת גוטקס; גילי בן חור פיטוסי, סמנכ"לית השיווק של הקבוצה; גילה ארליך, מנהלת רשת חנויות גוטקס ומארגנת האירוע; ג'ניס גילרמן, ובתה קארן, צלמת מקצועית ודור ההמשך של ויצו; לינדה סגול, מבעלי כתר פלסטיק; אייסר חורש, רעייתו של ג'ורג חורש, מבעלי יוניון מוטורס יבואנית רכבי לקסוס ורשת ההלבשה H&M; ליידי ברל שטיינברג, תורמת אדוקה ואלמנתו של הלורד לנרד שטיינברג ז"ל, בעלי נכסים רבים באנגליה, שתמכו במאות פרויקטים חברתיים של ויצו; פייגי צימרמן, יו"ר העמותה הישראלית לאמנויות האופרה; דליה מזור; שרה קורמינד, פעילה בויצו, שעודדה את בנותיה שדגמנו על המסלול. הכנסות האירוע תרומה לנערות בכפרי הנוער של ויצו.

גל גדות מדלגת בין פרמיירות

גל גדות וירון ורסנו (צילום: רפי דלויה)
גל גדות וירון ורסנו (צילום: רפי דלויה)

הדוגמנית-שחקנית, גל גדות, חורשת בחודש האחרון שטיחים אדומים, כשהיא מדלגת מפרמיירה לפרמיירה של הסרט "מהיר ועצבני 6". בין בירות עולם, היא נחתה גם בישראל והתייצבה ברחבת קולנוע רב חן בתל-אביב, שנהפכה לכמה שעות ל'מיני הוליווד', עם שטיח אדום, תאורה מיוחדת ופוסטרים ענקיים. במפרגנים: הבעל ירון ורסנו; הדס מוזס וירון ליכטנשטיין, בעלי סוכנות ADD; המאפרת ענת ליכטנשטיין, אחותו של ירון, שהגיעה עם חברתה עו"ד אורית מור סיניבר; החברות הטובות של גדות, הדוגמנית ועורכת הדין רותם סלע והדוגמנית ההריונית יעל גולדמן, שדיברו על הריון וילדים.

קלינטון מגיע

המרכז האקדמי פרס ברחובות וקרן קימת לישראל, יארחו ב-17 ביוני, את נשיא ארה"ב לשעבר, ביל קלינטון, ואת באי ועידת נשיאי קק"ל העולמית. האירוע יערך במרכז האקדמי פרס ברחובות, וישתתפו בו נשיא המדינה שמעון פרס; אפי שטנצלר, יו"ר קק"ל; אלי אפללו יו"ר עמית; פרופ' רון שפירא, נשיא המרכז האקדמי פרס ברחובות; חברי דירקטוריון ונשיאי קק"ל מרחבי העולם, וחבר הנאמנים של המרכז האקדמי. קלינטון ירצה בנושא קיימות ופיתוח בר קיימא. ההרצאה תשודר בשידור חי על מסכי ענק לסטודנטים של המרכז האקדמי.

יולי תמיר מחלקת פרסים

במסגרת אירועי חבר הנאמנים הבינלאומי של "שנקר" שיתקיימו בשבוע הבא, תעניק פרופ' יולי תמיר, נשיאת שנקר, פרסים על מפעל חיים. בין מקבלי הפרס, חלוצת האופנה הישראלית, רות דיין ואיש העסקים, דב לאוטמן, שניהם ממייסדי ענף הטקסטיל בישראל. איש העסקים, רוני דואק, ובני הזוג אתי וגבי רוטר, מנכ"לים משותפים של חברת קסטרו, יקבלו תארי עמית כבוד. האירוע יתקיים בבית שגריר איטליה בישראל, פרנצ'סקו מריה טאלו. "שנקר" מעניקה מדי שנה תארי "עמית כבוד" לדמויות בולטות בחברה הישראלית התורמות לקידום העיצוב, התרבות והאקדמיה. "עמית כבוד" הוא התואר הגבוה ביותר ששנקר מעניקה כמכללה, והוא מקביל לתואר ד"ר של כבוד המוענק ע"י אוניברסיטאות. השנה הוחלט להעניק לראשונה פרסי מפעל חיים לרות דיין ולדב לאוטמן על חזונם ותרומתם לישראל, ובפרט לתעשיית האופנה והטקסטיל, ותמיכתם בפעילות "שנקר".

עובר ושב

עו"ד אשר חלד נבחר ליו"ר הועד המנהל של אוניברסיטת בן-גוריון. חלד, נכנס לתפקידו ב-1 במאי השנה, והחליף את עו"ד יאיר גרין, שעם סיום תקופת כהונתו הנוכחית כיו"ר הועד המנהל, הודיע כי לא יגיש את מועמדותו לתקופת כהונה נוספת.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן