Skip to content

אהרונוביץ': המשטרה החרימה מאות ק"ג של סמי פיצוציות

כך נמסר הבוקר בסקירה מיוחדת, של השר לביטחון פנים, בישיבת הממשלה. מנכ"ל הרשות למלחמה בסמים ובאלכוהול, יאיר גלר: "לאחר 15 שנה רצופות של עלייה בהיקף שתיית האלכוהול בקרב בני 17-18 עד לרמה של כשישים אחוזים, החל משנת 2009 העלייה נבלמה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מאות קילוגרמים של סמי פיצוציות הוחרמו, כשישים בתי עסק שמכרו תחליפי סם נסגרו ונערכו ביקורות ביותר מאלף בתי עסק נוספים. כך מסר הבוקר השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', בסקירה מיוחדת שמסר בישיבת הממשלה, על הפעולות שנעשו בחודש האחרון במאבק בנגע "סמי הפיצוציות". השר אהרונוביץ' מסר עוד כי בימים אלה נמצאת בהכנה חקיקה שתרחיב משמעותית את אפשרויות האכיפה כנגד יצרני ומשווקי תחליפי סם, ותקל על הגדרתם כסמים מסוכנים לפי פקודת הסמים.

תפיסת סמי פיצוציות באחד ממבצעי המשטרה (צילום: אתר הפייסבוק של משטרת ישראל)
תפיסת סמי פיצוציות באחד ממבצעי המשטרה (צילום: משטרת ישראל)

מנכ"ל הרשות הלאומית למלחמה בסמים ואלכוהול, יאיר גלר, הציג בישיבה נתונים לפיהם פעולות הממשלה הקודמת למאבק בנגע האלכוהול בקרב בני נוער הביאו לבלימת התופעה. לאחר 15 שנה רצופות של עלייה בהיקף שתיית האלכוהול בקרב בני 17-18 עד לרמה של כשישים אחוזים, החל משנת 2009 העלייה נבלמה. פעולות הממשלה גם הביאו להפחתה משמעותית של שתיית אלכוהול בקרב גילאי 11-12, מרמה של כעשרים אחוזים בשנת 2009 לכחמישה אחוזים היום. גלר הוסיף כי עם השלמת החקיקה ישראל תהיה המדינה המתקדמת ביותר בעולם במאבק בתחליפי סם, וכבר הגיעו פניות ממספר מדינות שמבקשות ללמוד את הדרכים בהן ישראל מתמודדת עם התופעה.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הורה להאיץ את הכנת תזכיר החוק בנושא, על מנת שניתן יהיה להשלים את החקיקה בהקדם ולהרחיב עוד יותר את המאבק בנגע הסמים. נתניהו הוסיף: "אנו לא יכולים לקבל בשוויון נפש מצב בו ממשיכה ההצפה של בני ובנות הנוער בסמים. בשנים האחרונות עשינו מהפכה חשובה מאד בתחום האלכוהול והצלחנו לבלום באופן מוחלט את העלייה בהיקף השתייה בקרב בני הנוער ואנחנו צריכים לעבוד בדיוק באותו אופן כדי להילחם בתופעת הסמים. אני מברך את משטרת ישראל על הפעולות המוצלחות שנעשו עד כה ועם השלמה מהירה של החקיקה בנושא נוכל להגביר את המאבק".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן