Skip to content

חשש ברהט וסביבתה מנגיף מחלת הפוליו

ברהט החלו במבצע חיסונים נרחב ותושבים רבים באו להתחסן במרפאות ובטיפות החלב שנפתחו במהלך כל היום. ראש העירייה: "אנחנו נקפיד שכול 60 אלף התושבים יקבלו את החיסון. אנחנו לא מחפשים אשמים, אין צורך להכנס לפניקה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

המרפאות של קופות החולים ותחנות טיפת החלב בעיר רהט היו היום (שלישי) פתוחות ללא הפסקה. עשרות רבות מתושבי העיר הגיעו אליהן כדי להתחסן נגד מחלת הפוליו, לאחר שהנגיף (וירוס) התגלה במערכת הביוב ביישוב.

ד"ר אחמד יונס, האחראי על החיסונים באיזור, מספר כיצד התגלתה נוכחות הנגיף: "באורח שגרתי משרד הבריאות לוקח דגימות צואה מהמכון לטיהור שפכים. בבדיקה של חודש אפריל התגלה שיש זן פראי של וירוס פוליו במי השפכים של רהט ויישובי הסביבה. לפני כמה חודשים התגלה שאותו וירוס נחשף במצרים והוא כנראה 'חצה את הגבול' והגיע אלינו לרהט".

ראש עיריית רהט, פאיז אבו סהיבאן, מקבל חיסון נגד פוליו (צילום: דודו גרינשפן)
בלי פניקה. ראש עיריית רהט, פאיז אבו סהיבאן, מקבל חיסון נגד פוליו (צילום: דודו גרינשפן)

על ההחלטה לחסן אמר: "למרות שאנחנו סבורים כי אחוז גבוה, כ-98 אחוזים מהתושבים מחוסנים ולמרות שאין פה אפידמיה ואין תחלואה, הוחלט להתחיל בחיסון לא רק ברהט אלא גם ביישובי הסביבה: קיבוץ משמר הנגב, היישוב הקהילתי גבעות בר ובכפר טראבין".

אחמד, בן 56, נשוי ואב לשבעה ילדים, היה בין התושבים שהגיעו למרפאה להתחסן. למגפון סיפר: "אני לא יודע, יכול להיות שבתוך הבית שלי יש את המחלה הזאת. נדע את זה רק היום. אבל לאשתי יש כבר כמה ימים שילשולים, כאבי בטן, היא מקיאה ויש לה חום גבוה. היא קיבלה חיסון והגעתי גם אני לקבל אותו".

אברהים יצא לפני חודשיים לביקור בסעודיה וקיבל חיסון. למרפאה הוא הגיע לשאול אם זה תקף וקיבל תשובה חיובית.

את החיסון המבוקש הגיע לקיבל גם ראש עיריית רהט, פאיז אבו סהיבאן. לנו הוא סיפר כי לדעתו הווירוס הועבר ממסתננים מאפריקה או מהמבקרים במכה: "אני שמח שהתושבים נענים לקריאה שפרסמנו דרך שליחת מכתבים לבתים וקריאה במסגדים לתושבים לבוא ולקבל חיסון. אנחנו נקפיד שכול 60 אלף התושבים יקבלו את החיסון". עוד אמר: "אנחנו לא מחפשים אשמים, אין צורך להכנס לפניקה. סך הכל התושבים שלנו משתפים פעולה וקיבלו את זה בהבנה".

מחר יתחיל מבצע חיסון חובה ביישוב, שיכלול את כל הגילאים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן