Skip to content

נתניהו בירך את סוזן רייס על בחירתה ליועצת לביטחון לאומי

סוזן רייס, הנחשבת לאוהדת ישראל, מחליפה את היועץ לביטחון לאומי טום דונילון שהתפטר מתפקידו. את רייס תחליף כשגרירת ארה"ב באו"ם סמנתה פאוור, שבעברה נרשמו מספר התבטאויות ביקורתיות מאוד עד עוינות נגד ישראל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך הערב את סוזן רייס על בחירתה לתפקיד היועצת לביטחון לאומי והודה לטום דונילון היועץ לביטחון לאומי המסיים את תפקידו.

סוזן רייס - היועצת הבאה לביטחון לאומי (צילום: ויקימדיה)
סוזן רייס - היועצת הבאה לביטחון לאומי (צילום: ויקימדיה)

"ישראל וארצות הברית הן בעלות ברית אסטרטגיות, ואני בטוח ששיתוף הפעולה הביטחוני בין המדינות שהתהדק מאוד בשנים האחרונות יימשך בשנים הבאות", אמר נתניהו.

מוקדם יותר שוחח היועץ לביטחון לאומי, אלוף (מיל') יעקב עמידרור, עם מקבילו האמריקני דונילון. עמידרור הודה לדונילון על תרומתו להידוק הברית האסטרטגית בין ישראל לארה"ב, לעבודה המשותפת בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לנשיא ארה"ב ברק אובמה, ועל מאמציו לקידום האינטרסים המשותפים בין המדינות. עמידרור גם איחל הצלחה למחליפתו של דונילון בתפקיד, הגברת סוזן רייס, שאיתה פעלה ישראל בתיאום מול האתגרים המשותפים באו"ם.

קודם לכן הודיע טום דונילון, היועץ לביטחון לאומי של ארצות הברית, כי הוא מתפטר מתפקידו. מי שתחליף אותו היא סוזן רייס, שגרירת ארה"ב באו"ם. את מקומה של רייס תתפוס סמנתה פאוור, המשמשת כיום כמנהלת בכירה במועצה לביטחון לאומי של ארה"ב ואחת מיועציו של הנשיא אובמה. לסמנתה פאוור עבר של התבטאויות ביקורתיות מאוד עד עוינות כלפי ישראל. בין התבטאויותיה בעבר: הצעה להחליף את הסיוע האמריקני לארה"ב – בסיוע לרשות הפלסטינית.

התבטאויות ביקורתיות נגד ישראל. סמנתה פאוור, שגרירת ארה"ב הבאה באו"ם (צילום: ויקימדיה)
התבטאויות ביקורתיות נגד ישראל. סמנתה פאוור, שגרירת ארה"ב הבאה באו"ם (צילום: ויקימדיה)

לעומתה, סוזן רייס שתהיה היועצת לביטחון לאומי, נחשבת לאוהדת ישראל, אשר קיימה יחסי עבודה הדוקים וקשרים ידידותיים עם שגריר ישראל רון פרושאור, במהלך שנות כהונתה באו"ם.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן