Skip to content

מצנח המטוס הציל את הטייס

טייס מטוס מדגם Cirrus SR22 שנקלע למצב חירום, שיחרר את מצנח המטוס שהצניח את המטוס לתוך עצים בחצר אחורי של בניין בער צ'לטנהם בבריטניה. הטייס נפצע פצעים קלים ופונה לבית חולים. המטוס נהרס
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

זה היה רק עניין של מזל שקארן דין לא הייתה במצב הרוח לצאת ביום חמישי שחלף מביתה לחצר האחורית כדי להשתזף כמנהגה מדי בוקר. כמה דקות לפני השעה 11 בבוקר נפל מהשמיים מטוס קל והתרסק לתוך חצרה. הטייס בן 76, שנפצע באורח פלא באורח קל, חילץ עצמו מבין הריסות המטוס. מה שהצילו היה מצנח ענקי, שהאט את נפילתו של המטוס וגם בגלל שפגיעתו בקרקע רופדה בעצי מחט עליהם נפל.

שלבי פתיחת מצנח המטוס
שלבי פתיחת מצנח המטוס

מטוסי הצירוס (Cirrus SR22), שיוצר ב-2008, נהרס בתאונה. כנף אחת נקרעה כמעט לחלוטין מגוף המטוס והכנף השנייה התכופפה בזווית של 90 מעלות בקצה. שירותי החירום הגיעו לזירת האירוע בתוך דקות ולקחו את הטייס לבית חולים.

"חשבתי שהגיהינום משתחרר"

דין אם לשתיים, בת 50, הייתה בתוך ביתה בצ'לטנהם בבריטניה, כששמעה קול זמזום שהלך והתחזק. "חשבתי שהגיהינום משתחרר. רצתי לגינה שלי וראיתי את המטוס הענקי הזה", היא סיפרה. פועל שעמד על פיגום בבניין סמוך סיפר: "הסתכלתי סביבי וראיתי את המטוס הזה מגיע ישר אלי. כשהיה במרחק של כ-10 מטרים ממני קפצתי מהפיגום. הדבר הבא שהבחנתי שהמטוס התרסק לתוך העצים".

מטוס עם מצנח

SR22 Cirrus הוא מטוס חד מנועי פופולארי. במקור הותקנו בו ארבעה מושבים ובדגמים מאוחרים יותר חמישה מושבים. מטוסים האלה נבנו החל מ-2001. המטוס הזה הוא גרסה חזקה יותר של Cirrus / SR20 יש לו כנף גדולה יותר, קיבולת דלק גבוהה יותר, ומנוע חזק יותר בעל הספק של 310 כ"ס, לעומת 231 כ"ס בדגם הקודם. מטוסים אלה ידועים בעיקר בזכות היותם מצוידים במצנח חירום.

במקרה של מצב חירום, מושך הטייס מיתר בצבע אדום הקבוע בתקרה של תא הטייס. ברגע שהמיתר נמשך נפלטת החוצה מפתח תא אכסון המצנח רקטת וניצתת. במעופה מושכת הרקטה את המצנח לאחור ובתוך שניות נפתח המצנח הגדול ומאט את קצב נפילתו של המטוס לעבר הקרקע.

מטוס עם מצנח (צילום: נאסא)
מטוס עם מצנח (צילום: נאסא)
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן