Skip to content

מחאה בירושלים נגד הממשלה: מאות שוטרים ומעצר מפגינים

פעילי ה"לא נחמדים" ו"המעברה" צעדו ממוסררה לעבר מעונו הרשמי של נתניהו. "לפיד הוא בובה חלולה. האשם העיקרי בגרעון התקציבי, במצב הכלכלי, בפגיעה במעמד הביניים, בחלשים ובעם הוא ראש הממשלה". הם טוענים. המשטרה עצרה את המפגינים בככר ספרא והחלה לבצע מעצרים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כחמש מאות מפגינים, פעילי המחאה החברתית, שנאספו הערב (מוצ"ש), החלו לצעוד בתשע בערב (מוצ"ש) מגן הסוס בשכונת מוסררה בירושלים לכיוון מעונו הרשמי של ראש הממשלה בנימין נתניהו. שתי הקבוצות המובילות, קבוצת "המעברה" מירושלים ו"הלא נחמדים" מהמרכז, יצאו בקריאה ברשת הפייסבוק תחת הכותרת: "מחאה שחורה על הרס החברה". "לפיד הוא בובה חלולה. האשם העיקרי בגרעון התקציבי, במצב הכלכלי, בפגיעה במעמד הביניים, בחלשים ובעם הוא ראש הממשלה", הם טוענים. להפגנה הצטרפו גם אנשי "מגמה ירוקה" ופעילי מחאה ממאהלים ברחבי הארץ.

השוטרים חוסמים את המפגינים (צילום: ציפי מנשה)
השוטרים חוסמים את המפגינים (צילום: ציפי מנשה)
 (צילום: ציפי מנשה)
אלימות נגד מפגינים (צילום: ציפי מנשה)
והמצלמה ממשיכה לצלם למרות ניסיונות המשטרה למנוע זאת (צילום: ציפי מנשה)
והמצלמה ממשיכה לצלם למרות ניסיונות המשטרה למנוע זאת (צילום: ציפי מנשה)

המתח סביב הצועדים רב ומשטרת ישראל הזרימה כוחות רבים של יס"מ ומג"ב. בשלב הראשון עצרה המשטרה את הצועדים בכיכר ספרא והודיעה להם כי לא תאשר להם להגיע לרחוב אגרון. המפגינים עקפו את מחסומי המשטרה והחלו לנוע ברחוב יפו בעיר, כשהם חוסמים כבישים ואת הרכבת הקלה. יושבי בתי הקפה והמטיילים ברחוב הביטו בהשתתאות על המתרחש, אך נותרו במקומם ולא הצטרפו למפגינים שצעקו "כל העם – נגד המע"מ". שוטרי הבירה עצרו כמה מפגינים ביניהם אחת מפעילות המחאה, ענת לב. עדי ראיה סיפרו כי הוכתה ונפגעה בידה בעת שהוכנסה בכוח לניידת השיטור. עצורים נוספים הם יגאל רמב"ם, רנן רז, ברק כהן, אורי אופיר, מיכאל סולסברי, עופר קלאס ונוספים.

בשלב מסוים החלו המפגינים, בליווי השוטרים, לצעוד לכיוון מגרש הרוסים, שם שיחררה המשטרה את רוב העצורים בתנאים מגבילים. משם חזרו המפגינים לכיוון ביתו של ראש הממשלה.

מעצר ראשון בהפגנה בירושלים (צילום: ציפי מנשה)
מעצר ראשון בהפגנה בירושלים (צילום: ציפי מנשה)
השוטרים עוצרים את ההפגנה בככר ספרא (צילום: ציפי מנשה)
השוטרים עוצרים את ההפגנה בככר ספרא (צילום: ציפי מנשה)
גז ולא גזירות. ההפגנה בראשיתה (צילום: ציפי מנשה)
גז ולא גזירות. ההפגנה בראשיתה (צילום: ציפי מנשה)
הכניסה לבית המעצר במגרש הרוסים (צילום: ציפי מנשה)
הכניסה לבית המעצר במגרש הרוסים (צילום: ציפי מנשה)

השבוע זומנו פעילים מתוך שתי הקבוצות למשטרת הבירה לפגישות תשאול במשטרת המחוז. הפעילים סירבו להגיע וטענו כי זוהי פגיעה בחופש הביטוי והזכות למחות.

לואיז סאמרס, אחת הפעילות מ"הלא נחמדים", סיפרה ביום חמישי השבוע: "התקשר אליי אתמול אדם שהזדהה כקצין משטרת במשטרת ירושלים ושאל אותי פרטים על ההפגנה במוצאי שבת. זה הלחיץ אותי קצת. אני אזרחית שומרת חוק, לא רגילה שמשטרה מתקשרת אליי. אני בסך הכול אחראית על הנסיעות".

כתב אישום נגד נתניהו (צילום: ציפי מנשה)
כתב אישום נגד נתניהו (צילום: ציפי מנשה)
יגאל רמבם ואנשי המעברה בתחילת ההפגנה. רמבם נעצר מאוחר יותר (צילום: תמר אביה)
עו"ד ברק כהן ואנשי המעברה בתחילת ההפגנה. חלקם נעצרו מאוחר יותר (צילום: תמר אביה)

במשטרת הבירה הכחישו בתגובה כי הפעילים נשאלו לגבי ההפגנה, אך אישרו כי זומנו לפגישות במשטרה. "לאחר שהתברר כי מתארגנת הפגנה שלא ביקשו עבורה רישיון, השוטרים ביקשו להיפגש עם מארגני ההפגנה לצורך תיאום של מסלול ההפגנה, על מנת לאפשר את חופש הביטוי והמחאה", אמרו במחוז ירושלים.  בכירים במחוז אמרו גם כי "יש בידינו מידע מדאיג על כוונות להפר את הסדר ולכן גם ביקשנו ממארגני ההפגנה לדאוג לסדרנים בהפגנה".

סרטון שפורסם לפני ההפגנה עם מסרים שגרמו למשטרה לזמן למקום כוחות גדולים:

מיכאל סולסברי, פעיל חברתי בקבוצת "המעברה", טען כי "הטרדות המשטרה מעידות שוב כי מתייחסים אל הפעילים החברתיים כעבריינים, למרות שלא ביצענו שם עבירה. מדובר ברמיסת זכויות ברורה ובהשתקת חופש הביטוי. זה עוד סממן למדינה שאיבדה כל קשר לדמוקרטיה". הערב, סמוך לשעה  21:30 דיווחו פעילי המחאה בדף הפייסבוק כי "מאה שוטרים במקום המפגש במוסררה.  מאות יס״מ ומגבניקים מול בית ראש הממשלה. משאית 'בואש'״ בגן העצמאות. מרכז העיר פקוק, מחסומים משטרתיים ברחוב אגרון".

סרטון הקריאה להפגנה:

1 Comment

  1. D
    9 ביוני 2013 @ 3:30

    אין כלב..אין שמירה..אה ואין גם דמוקרטיה

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן