Skip to content

נתניהו: חמישה נסיונות לפיגועי התאבדות סוכלו השנה

כך גילה ראש הממשלה בנימין נתניהו בפגישה עם נשיא קולומביה חואן מנואל סנטוס. "נשמח להעמיד את הניסיון והידע שלנו לרשותכם במאבק המשותף שלנו בטרור"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חמישה ניסיונות לפיגועי התאבדות סוכלו השנה. כך גילה ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בפגישה שקיים אחר הצהריים עם נשיא קולומביה, חואן מנואל סנטוס.

"כמו ישראל, גם קולומביה היא דמוקרטיה שנלחמת בטרור", אמר ראש הממשלה. "נשמח לסייע לכם בעזרת ניסיוננו רב השנים בתחום זה. רק השנה סיכלנו חמישה ניסיונות לפיגועי התאבדות ולמעלה משלושים ניסיונות חטיפה. סיכלנו עוד ניסיונות רבים לפיגועי טרור. שירותי הביטחון וצה"ל הצליחו לסכל ניסיונות אלה ואנו נשמח להעמיד את הניסיון והידע שלנו לרשותכם במאבק המשותף שלנו בטרור".

"כמו ישראל - גם קולומביה". ראש הממשלה ונשיא קולומביה (צילום: עמוס בן גרשום לע"מ)
"כמו ישראל - גם קולומביה". ראש הממשלה ונשיא קולומביה (צילום: עמוס בן גרשום לע"מ)

 ראש הממשלה בירך במילים חמות את הנשיא סנטוס: "אתה מנהיג יוצא מן הכלל; קולומביה וישראל נהנות מיחסים מצוינים ההולכים ומתחזקים, ואני מצפה לחזקם אף יותר. אתה סירבת להצטרף לרוב האנטי-ישראל האוטומטי באו"ם. זוהי הזדמנות לחדש ולהעמיק ידידות אישית".

נשיא קולומביה, חואן מנואל סנטוס, אמר: "אני מגיע לכאן בשמם של 47 מיליון קולומביאנים כדי לבטא את ידידותנו ותמיכתנו בעם ישראל ובך. מאז ומתמיד היינו גאים בהיותנו ידידיכם ובני בריתכם. כפי שציינת, אנו חולקים עקרונות וערכים רבים. חירות, דמוקרטיה – אלה הם ערכים המושרשים עמוק בשתי מדינותינו ועלינו להגן עליהם יחד כל העת".

סנטוס המשיך: "אתם אלופים בהמצאות וביכולות מחקר ופיתוח. כאן נוכל ללמוד מכם רבות, ואנו מאמינים כי ישנם תחומים בהם נוכל לעבוד יחד, וכמובן במאבקנו נגד הטרור. גם זה תחום בו נוכל לחלוק את ניסיוננו. גם אנו מנהלים מאבק רב שנים, מזה למעלה מחמישים שנה, וגם אנו למדנו כיצד להגן על עצמנו וכיצד להילחם בטרור. גם כאן עלינו להתייצב יחד. כפי שאתה יודע, אנו נמצאים בעיצומו של תהליך שלום, אנו מתקדמים, ואם יהיה רצון טוב בצד השני, אני מקווה שנוכל להגיע להסכם.

"אני מקווה שדבר דומה יקרה כאן. כפי שאתה יודע, מאז ומתמיד תמכנו ברעיון שתי המדינות וברעיון של קיום מו"מ לשלום בין הפלסטינים לישראל, ואתם יכולים לסמוך על תמיכתנו במאמץ להגיע, כך אני מקווה, למצב האידיאלי הזה בעתיד הקרוב. אני בטוח שבשיחותינו נוכל לדון באופן מעמיק בתחומים בהם יוכלו שתי מדינותינו לשתף פעולה. תודה רבה לך על קבלת הפנים".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן