Skip to content

בצעד חריג, תלמידי תיכון ומבוגרים מזהירים את חברי הכנסת והשרים: "רוב הקואליציה בנויה מבוחרים שעושים צבא ומשלמים מסים – אל תבגדו בנו!

המחאה נגד החוק מתרחבת ובמקביל, אישי ציבור נוספים מגיעים למאהל הפראיירים. "אסור לתת למיעוט פרזיטים להכתיב את חיינו. לא ייתכן שהממשלה תשלח אותנו לקרב ובאותה נשימה גם תמכור אותנו בנזיד ללא עדשים", ואילו תלמידי שמיניות אומרים ש"חוק טל מפלה בין דם לדם. הוא חוק רע, מנצל, לא ציוני"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

המחאה נגד החוק מתרחבת ובמקביל, אישי ציבור נוספים מגיעים למאהל הפראיירים. "אסור לתת למיעוט פרזיטים להכתיב את חיינו. לא ייתכן שהממשלה תשלח אותנו לקרב ובאותה נשימה גם תמכור אותנו בנזיד ללא עדשים", ואילו תלמידי שמיניות אומרים ש"חוק טל מפלה בין דם לדם. הוא חוק רע, מנצל, לא ציוני"

מאת צבי זינגר

הפגנת ענק מול משרד ראש הממשלה והשבתת לימודים בבתי הספר התיכוניים. אלו פעולות המחאה הצפויות במהלך היום (א) נגד הארכת תוקפו של חוק טל. בינתיים, המחאה מתרחבת ואנשי ציבור ופוליטיקאים מצטרפים אל המתנגדים לחוק, בתקווה שלא מדובר בטרמפ נוסף על יוזמה ברוכה של אחרים.

גם אם יירד שלג, לבוא להפגין. מאהל הפראיירים (צילום: רפי מיכאלי)

למרות שנתניהו ביטל את כוונתו, להעלות את סוגיית "חוק טל" לדיון בממשלה, מתכוונים אנשי "מאהל הפראיירים" והתנועות המתנגדות ל"חוק טל", להפגין הבוקר מול משרד רוה"מ בירושלים ו"לדרוש מהשרים השפויים שעוד נותרו" להתנגד למשמעת הקואליציונית ולא להצביע בעד הארכת תוקפו של החוק. בדף הפייסבוק שלהם מזהירים אנשי "מאהל הפראיירים" לשרים ולחברי הכנסת: "רוב הקואליציה בנויה מבוחרים שעושים צבא ומשלמים מסים – אל תבגדו בנו! על השרים לייצג את קהל הבוחרים ולא להישמע למשמעת קואליציונית, גם במחיר של פירוק הממשלה. אסור לתת למיעוט פרזיטים להכתיב את חיינו, לא ייתכן שהממשלה, בנשימה אחת, תשלח אותנו לקרב ובאותה נשימה גם תמכור אותנו בנזיד ללא עדשים ותאריך את האפליה והקרע בעם".

הנושאים בנטל. צילם רפי מיכאלי

אנשי "מאהל הפראיירים" קוראים לכלל הציבור להגיע ולהצביע ברגליים למען השינוי הדרוש. "גם אם יירד גשם זלעפות, גם אם יירד ברד ושלג וגם אם יהיה ממש קר – להגיע ולהפגין לפני שהם יהפכו את 'צבא חצי העם' ל- 'צבא שליש העם'. הכל תלוי בנו".

במקביל ממשיכים יוזמי "מכתב השמיניסטים", נגד "חוק טל", לקרוא להשבתת לימודים בבתי הספר התיכוניים. יוזמי המכתב, שהחתימו יותר מ-4,000 תלמידי תיכון על מחאה נגד הארכת תוקף החוק לעוד חמש שנים, קראו לתלמידים לצאת ב-9.00 בבוקר מן הכיתות ולהשבית את הלימודים עד 10.30.

"חוק טל מפלה בין דם לדם. הוא חוק רע, מנצל, לא ציוני", נאמר בקול הקורא שפירסמו יוזמי מכתב השמיניסטים. "חשוב להבין. אנחנו אוהבים את המדינה ומתגייסים בגאווה. אנחנו העתיד של המדינה ודווקא בגלל זה לא נסכים להיות מופלים. לא נסכים לוותר על שוויון".

לדברי הפעילים ב"מאהל הפראיירים", אלפים חתמו על העצומה הקוראת לביטולו של חוק טל ולאורך היום כולו מאות עצרו את רכבם וירדו לחתום ולהביע הזדהות עם המוחים. רבים אף הביאו אוכל ושתייה חמה לפעילי המאהל ואף הוציאו דפים ארעיים מכיסם לחתימה על העצומה בטרם חידשו את מלאי דפי ההחתמה. במוצאי שבת הגיעו למאהל המחאה יו"ר "יד לבנים",  אלי בן שם והמשורר חיים חפר ,אשר התקבל במחיאות כפיים רמות ובהתרגשות גדולה.

שר האנרגיה והמים, עוזי לנדאו, וגם ח"כ משה (מוץ) מטלון מ"ישראל ביתנו" הגיעו למאהל להזדהות וחתמו על העצומה. השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', הצטרף אליהם בגינוי חריף לכוונה להאריך את "חוק טל". אהרונוביץ' שדיבר בכינוס מפלגתי, דרש לקיים  כעת "דיון אמיתי" בנושא חוק טל ולא למשוך זמן, על ידי דחייתו למספר חודשים לדיון בכנסת.  

אהרונוביץ' קבל על המחסור הכבד בכוח אדם שקיים במשטרת ישראל, בשב"ס, בכיבוי האש ובגופים אחרים של המשרד לביטחון הפנים וקרא לשנות את החוק כך שייצור חלוקה שיוויונית והוגנת יותר כלפי כל שכבות החברה הישראלית.

לפני שלושה ימים התייצב גם ראש המוסד לשעבר, מאיר דגן, ב"מאהל הפראיירים" ואמר כי "אזרחי ישראל יבואו חשבון עם מי שיצביע בעד הארכת חוק טל". דגן גם חתם על העצומה לביטול "חוק טל".

בהודעה שפירסם אמש שר הביטחון, אהוד ברק, נמסר כי במשרד הביטחון מגובשת בימים אלה הצעת חוק ממשלתית שתחליף את חוק טל. "המחאה והדיון הציבורי הם הזדמנות לערוך את התיקונים הנדרשים כדי להביא לשוויון בנטל שהוא נושא מרכזי בחברה הישראלית", נאמר בהודעתו של שר הביטחון.

לדבריו, חקיקת החוק החדש תבטיח מחד שחיילים ששרתו בצה"ל יוכלו לרכוש השכלה גבוהה, מקצוע וכניסה ברגל ימין לחיים האזרחיים, על בסיס תגמול רחב בהרבה, שיוחל בהדרגה. מאידך תיקבע מכסה של כ-2000 עד 3000 עילויים בתורה, שיוכלו להמשיך בלימודי "תורתו אומנותו", וכל היתר ישתלבו בשירות ובהמשך במעגלי התעסוקה במשק.

על פי הצעת ברק החוק יוארך רק בשנה שמהלכה ניתן יהיה להגיע לתיקון הנדרש תוך מיצוי הדיאלוג ככל  שניתן.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן