Skip to content

אוסטרליה ויפן מעבירות להאג את הסכסוך על ציד לווייתנים

אוסטרליה טוענת שתכנית המחקר המדעית של יפן – שבמהלכה הורגים דייגים יפנים לווייתנים – היא כיסוי לציד מסחרי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
רצח למטרות מחקר מדעי
רצח למטרות מחקר מדעי

היום ייפתח שימוע פומבי בנושא החוקיות של ציד הלווייתנים בבית הדין הבינלאומי לצדק בהאג. יפן, שצדה עד אלף לווייתנים בשנה, אומרת שמדובר ב"תכנית מחקר מדעית" והיא מוכנה להגן על זכותה לערוך את המחקר.

ציד לווייתנים מסחרי אסור מאז 1986, אבל יפן ממשיכה ב"מחקרה" ואוסטרליה הגישה את התביעה לבית הדין ב-2010.

צי הלווייתנים היפני יוצא מדי נובמבר או דצמבר אל האוקיינוס הדרומי ונהנה ממכסת ציד של לווייתני מינקי ולווייתן מצוי, למה שהם מכנים מטרות מחקר. בשר הלווייתנים נמכר ביפן באופן מסחרי. בשנים האחרונות התמעט הציד משמעותית בגלל הצלחות המתנגדים לשבש את מהלכו.

אוסטרליה טוענת שתכנית המחקר מפרה את החוק הבינלאומי ואינה תורמת דבר לשימור אוכלוסיית הלווייתנים, שלדבריה יותר מ-10,000 מהם נהרגו במהלכה. "עמדותיה של אוסטרליה בנוגע לציד לווייתנים הן חד-משמעיות. אנו מתנגדים בתוקף לציד מסחרי, לרבות זה המכונה ציד "מדעי" על ידי היפנים", אמר התובע הכללי, מרקוס דרייפוס, שייצג את אוסטרליה בהאג, "אנו רוצים שכל העיסוק הזה יופסק אחת ולתמיד".

יפן טוענת שטעמים תרבותיים עומדים מאחורי הציד השנתי וכי הציד עומד בתנאי הקיימות. כמו כן היא טוענת שמחקרה מספק מידע על מספרי הלווייתנים, כדי שאפשר יהיה לבחון בעתיד את חידוש הציד המסחרי. "יפן תתבטא בבירור בשימוע כדי שעמדתה וההיגיון העומד אחריה יובנו היטב", אמר שר החוץ פומיו קישידה.

ניו זילנד תתמוך באוסטרליה בבית הדין. ההחלטה, שתינתן בעוד כמה חודשים, נחשבת מחייבת חוקית.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן