Skip to content

רובין הוד של גרינלנד יאלץ להחזיר את הכסף

אנגוט קלייסט, מובטל מהאי הצפוני, מצא יום אחד בחשבונו קרוב למיליון ורבע קרונות. הוא לא רצה לבזבז הכול בעצמו, והחליט לחלק לחברים. אבל בית המשפט פסק: האיש נוכל מאת גרשון גירון רובין הוד היה גאה באנגוט קלייסט, לפחות לו היה עולה בידיו להכירו. שכן קלייסט, במעין מווה עממית של רצון טוב, החליט להפוך לרובין הוד […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אנגוט קלייסט, מובטל מהאי הצפוני, מצא יום אחד בחשבונו קרוב למיליון ורבע קרונות. הוא לא רצה לבזבז הכול בעצמו, והחליט לחלק לחברים. אבל בית המשפט פסק: האיש נוכל

מאת גרשון גירון

רובין הוד היה גאה באנגוט קלייסט, לפחות לו היה עולה בידיו להכירו. שכן קלייסט, במעין מווה עממית של רצון טוב, החליט להפוך לרובין הוד במקום בו הוא חי, האי הצפוני גרינלנד.

קלייסט, מובטל מעבודה, גילה בשנת 2008 שחשבונו זוכה בטעות ב-1,223,379 קרונות שהן 180,000 יורו). מאושר מהטעות, הוא מיהר לבזבז את האוצר. עד שגילה הבנק את הטעות היקרה, בזבז קלייסט 421,500 קרונות, ומסר אותם לקרובי משפחה, חברים, ואפילו לקבצנים חסרי בית שהתכנסו מחוץ למרכול שבכפרו בדרום האי.

הבנק לא עבר בשתיקה על הפרשה. עורכי דינו הגישו תביעה נגד קלייסט, וזו התגלגלה להליך משפטי ארוך שהסתיים עתה בבית המשפט העליון של דנמרק (השולטת בגרינלנד). במהלך הדיונים טען קלייסט שהאמין שאפשר שהכסף הוא פרס שזכה בו בהגרלת לוטו גרמנית. בית המשפט לא קנה את הטיעון ופסק כי אמונתו היתה משוללת בסיס, כי הוא אינו אלא נוכל שלא עמד בפני הפיתוי וכי עליו להחזיר את הכסף לבנק.המובטל הנדיב, שהתקשורת הדביקה לו את הכינוי "רובין הוד של גרנלנד", נדון גם למאה שעות עבודת שרות.

את הגרינלנדים זה לא ממש משכנע. מבחינתם, קלייסט הפך למעין גיבור עממי, ולאחרונה אפילו חובר לכבודו שיר המשבח את מעשיו.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן