Skip to content

נתניהו: "פעלנו בגזרות רבות, חלקן גלויות וחלקן נסתרות"

ראש הממשלה בטקס סיום קורס הטיס בחצרים: ''חיל האוויר ערוך ודרוך לכל משימה שתוטל עליו, קרובה או רחוקה, ומי שצריך לדעת שאנחנו לא רק מדברים, אלא גם עושים - יודע זאת"; שר הביטחון, יעלון לבוגרי הקורס: "עליכם ועל חבריכם לטייסת ולחיל להיות מוכנים תוך זמן קצר לרגע בו תידרשו להפעיל את יכולותיכם, בקרבת הגבול והרחק […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

האם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, רומז, כי חלק מפעולות ההפצצה שנעשו בסוריה עפ"י פרסומים זרים, על ידי ישראל – אכן נעשו על ידיה? בטקס מסדר הכנפיים של מחזור 166, של קורס הטיס של חיל האוויר, שהתקיים הערב  בבסיס חיל האוויר שבחצרים, הכריז ראש הממשלה: "חיל האוויר ערוך ודרוך לכל משימה שתוטל עליו, קרובה או רחוקה, ומי שצריך לדעת שאנחנו לא רק מדברים, אלא גם עושים – יודע זאת. בשנה האחרונה פעלנו בגזרות רבות, חלקן גלויות וחלקן נסתרות. בכולם הושגה המשימה ע"י טייסי ונווטי חיל האוויר".

על המגעים לחידוש התהליך המדיני אמר נתניהו: "אני רוצה לומר לכם שאנחנו חפצים בשלום ואנחנו מושיטים ידנו לשלום, אבל עם זאת לא נעצום עיניים, לא נשגה באשליות ולא נתפשר בשום מצב על ביטחוננו. אנחנו עוקבים בקפדנות אחר המתרחש בגבולותינו וגם מעבר להם. יש לנו יכולות הגנתיות ויכולות התקפיות, ואנחנו יודעים לשלב בהן בשעת מבחן". 

"אנחנו לא רק מדברים, אלא גם עושים" (צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ)
"אנחנו לא רק מדברים, אלא גם עושים" (צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ)
ראש הממשלה ויתומי צה"ל, שהגיעו אתו במסוק לטקס מסדר הכנפיים (צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ)
ראש הממשלה ויתומי צה"ל, שהגיעו אתו במסוק לטקס מסדר הכנפיים (צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ)
הכובעים - לשמיים. (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
הכובעים - לשמיים. (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)

שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, אמר בטקס לבוגרי קורס הטיס: "עליכם ועל חבריכם לטייסת ולחיל להיות מוכנים תוך זמן קצר לרגע בו תידרשו להפעיל את יכולותיכם, בקרבת הגבול והרחק ממנו, ולפגוע באלו אשר שואפים לשבש את חיינו כאן. אלו אשר פועלים ללא ליאות להתחמש, להעביר לרשותם דרך האוויר, הים והיבשה אמצעי לחימה מסוכנים או לבנות יכולת ארוכת טווח בלתי קונבנציונאלית שתאיים על ערינו ועל אזרחנו ותערער את יציבות המזרח התיכון כולו".

נשיא המדינה, שמעון פרס, אמר בטקס: "בחמישים השנים האחרונות, חיל האוויר של מדינת ישראל- הוא חיל האוויר הטוב שבעולם. וברגע שתניפו לשמיים את כובעיכם, אתם תהיו המשמרת הצעירה – משמרת העתיד – של חיל האוויר הטוב בעולם. אתם תאחזו בהגה המטוס שהוא גם הגה ביטחון המדינה המגן על ארצו והמבטיח את רקיעו.

"לפנינו אתגרים וגם הזדמנויות חדשות. אלה נראים בבהירות רבה יותר כאשר רואים את  המפה האזורית מתא הטייס – מרוֹם של 50 אלף רגל. אני יודע שאתם מוכנים כהלכה להדוף סכנות ולמצות סיכויים. בין אם הסיכוי הוא קרוב כמו המו"מ בינינו לבין הפלסטינים, שאותו אפשר לחדש מיד. ובין אם הסכנה היא עולמית, לא רק ישראלית".

ראש הממשלה הגיע לטקס במסוק חיל האוויר יחד עם יתומי צה"ל איתם הוא נמצא בקשר ואותם הוא הזמין להצטרף אליו לטקס.

בנאומו התייחס ראש הממשלה גם לילדים ואמר: "טסתי לכאן במסוק של חיל האוויר עם יתומות ויתומי צה"ל – ילדים ונערים, ילדות ונערות – כולם נפלאים, והם נושאים כולם בנפשם את צלקת השכול. אנחנו נפגשנו לפני שבועות אחדים וכמה מכם שאלו אותי, 'איך נושאים את פצע השכול?' – ואמרתי שאינני יודע. אבל אמרתי לכם, והיום אני מתרשם עוד יותר, שכבר בגילכם, בוודאי בבגרותכם, אתם תדעו להעריך את התרומה הכבירה של הוריכם הגיבורים, שבזכותם אנחנו כאן. אנחנו בזכות הנופלים ואנחנו בזכות אלה שקמים להגן עלינו מפני אלה שקמים למגר אותנו. היכולת הזאת היא של צה"ל ושל חיל האוויר".

הקשר בין יתומי צה"ל לראש הממשלה נתניהו החל כבר ביום הזיכרון האחרון, כאשר ראש הממשלה הזמין אותם למפגש משותף שארך למעלה משעה. במהלך הפגישה שתפו הילדים את ראש הממשלה בתחושותיהם על האובדן והשכול ושוחחו עמו על השכול האישי שלו ושל משפחתו ועל דרכי ההתמודדות  האישיות שלו.

היום, ראש הממשלה הזמין את הילדים להצטרף אליו למסדר הכנפיים בחצרים, במסוק של חיל האוויר.

מדובר ביתומי צה"ל בגילאים 12-17, החברים בארגון אלמנות ויתומי צה"ל. עבור חלק מהילדים, החוויה הינה סגירת מעגל. רועי שיפנבואר וזיו כוכבא איבדו את אביהם בעת ששירתו כטייסים בחיל האוויר. רועי שיפנבואר בנו בן ה-15 של דניאל שיפנבואר, שנספה באסון המסוק ברומניה לפני שלוש שנים וזיו כוכבא בת 12, בתו של  רב-סרן רן יהושע כוכבא ז"ל, טייס קרב שנהרג  בשנת 2006 בתאונת מסוק בעת פעילות מבצעית  של חיל האוויר בצפון.

הילדים שהתלוו לראש הממשלה משתתפים בפעילות "עוצמה" של ארגון אלמנות ויתומי צה"ל בגילאי 12-18, במסגרתה משתתפים הילדים במהלך השנה בפעילויות חברתיות מגבשות המהוות נדבך משמעותי בתהליך שיקומם. המסגרת מהווה עבור הילדים את המקום הכמעט יחיד שבו הם יכולים להרגיש טבעי ובנוח בתוך ההתמודדות עם האובדן ולהתרכז בעצמם מתוקף כך שחבריהם עוברים תהליך דומה. הפעילות תורמת להעשרתם והעצמתם של החניכים ומעבירה להם ערכים של אהבת הארץ והכרת ההיסטוריה של ארץ ישראל באמצעות טיולים ופעילויות אתגריות בשטח.

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן