Skip to content

דניאל מעוז נשלח לשני מאסרי עולם ועוד חמש שנות מאסר

במילים קשות גזר היום בית המשפט בירושלים על דניאל מעוז שני מאסרי עולם מצטברים בגין רצח הוריו בשנת 2011. "עסקינן בלא פחות מאשר רוצח בדם קר שלא בחל בשום אמצעי להגשמת תכליתו הזדונית, הזויה ככל שתהיה", פסקו השופטים בגזר דין נוקב
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

סופו של רוצח – שני מאסרי עולם מצטברים בגין רצח הוריו ועוד חמש שנות מאסר בגין השמדת ראיות, גזרו היום (שני) שופטי בית המשפט המחוזי בירושלים על דניאל מעוז שרצח את הוריו, נורית ונוח מעוז, ב-13 באוגוסט 2011.

מעוז במהלך המשפט
"מדובר במעשי רצח שטניים שמתוכננים בקפידה". מעוז במהלך המשפט

"עסקינן בלא פחות מאשר רוצח בדם קר שלא בחל בשום אמצעי להגשמת תכליתו הזדונית, הזויה ככל שתהיה. מדובר בשני אירועי רצח נפרדים, עשרות דקירות בגוף כל אחד מהנרצחים. המבחן המוסרי המהותי הוא המבחן המכריע, כדי לתת ביטוי הולם לערך היסוד של קדושת החיים ולתת מדיניות הרתעה", פתח ואמר אב בית הדין, השופט צבי סגל, והוסיף כי "מדובר במעשי רצח שטניים שמתוכננים בקפידה מראש. בנסיבות אלו אין כל הצדקה ללכת ולא מרחק פסיעה לטובת הנאשם. נסיבות ביצוע הרצח אינן מורות כי פני הנאשם לשיקום. עצם המשך הטחת האשמותיו כלפי אחיו התאום ניר, לו הוא חייב התנצלות מלאה, מדגישות את הסיכון העצום בנאשם לסביבתו".

מעוז עצמו, עורך דין במקצועו, ישב בפנים חתומות ויצא מהאולם מייד לאחר הקראת גזר הדין מבלי להמתין לנימוקי בית המשפט. "אני דניאל מעוז לא רצחתי את הוריי ז"ל, הרשעתי היא טעות טרגית. מגיע להוריי שהאמת תצא לאור. צר לי שלא כך. אם הייתם מבינים את הקשר האיום שקיים בין שתיקה לאלימות, הכול גלוי וידוע בפני הקדוש ברוך הוא, אמת מארץ תצמח. הסיבה היחידה שהרוצח נמצא באולם", אמר מעוז ביום הכרעת הדין. הוא התכוון לכך שהרצח הוא באשמת באחיו ניר, כפי שטען במשפט.

השופטים התייחסו לכך בהכרעת הדין ואמרו  ש"הנאשם היה אמור להרגיש רגשות נורמליים של כאב, אשמה וחרטה. הנאשם לא ניחם על מעשיו, אלא ביקש לפגוע בשמו הטוב של אחיו התאום ניר וטען כלפיו בלי להניד עפעף שרצח את הוריו המנוחים".

נוח ונורית מעוז נרצחו ב-13 באוגוסט 2011 בביתם בירושלים. לפי כתב האישום, שהוגש על-ידי עו"ד יובל קפלינסקי מפרקליטות מחוז ירושלים, דניאל מעוז נהג להמר וחב מאות אלפי שקלים בגין הפסדיו. ביום הרצח ממש הוא חיפש מידע הנוגע לקבלת כספי ירושה אחרי רצח. כמו כן הוא חיפש מידע על מעשי רצח של הורים בידי ילדיהם ורצח על רקע לאומני. בפרקליטות טענו כי חובות ההימורים היו המניע לרצח שאותו ביקש דניאל מעוז לדמות לפיגוע לאומני.

בליל הרצח, על פי כתב האישום, הותיר מעוז את הטלפון הנייד שלו בתל-אביב כדי להימנע מאיכון המכשיר וליצור לעצמו אליבי. הוא בילה עם הוריו את הערב ובסביבות השעה 23:00 תקף את אביו בסלון ונעץ בו את הסכין מספר רב של פעמים. במהלך המאבק עמו נפצע דניאל בידו, ועקבות הדם מהתקרית הובילו לבסוף לגילוי DNA שלו בבית. נוח, האב, המשיך להיאבק בו וצעק לאם נורית להזעיק משטרה. נורית, שישנה בקומה העליונה והתעוררה מהרעש, ירדה לסלון והספיקה לצעוק: "הוא רוצח אותי", לפני שנדקרה למוות על ידי בנה. הצעקה נשמעה על ידי שכנים, אך לא הובילה להזעקת המשטרה למקום.

הציג ארבע גירסאות לרצח. מעוז
הציג ארבע גירסאות לרצח. מעוז

לאחר מעצרו ובמהלך חקירותיו שינה מעוז את הגרסאות לגבי מעשיו באותו הלילה. הוא העלה ארבע גרסאות שונות, ובכולן טען כי לא הוא ביצע את הרצח. בתחילה טען כי כלל לא היה בירושלים בליל הרצח, בהמשך טען כי היה בעיר אך לא בדירת הוריו ולאחר מכן אישר כי נכח בדירת הוריו אך אמר כי בעת ששהה במקום הוא נאבק עם הרוצח. בגרסתו האחרונה התעלה על עצמו והפתיע גם את משפחתו כאשר החליט להושיט אצבע מאשימה נגד אחיו התאום ניר, ולטעון כי הוא הוא הרוצח. לטענתו אז, וכך הוא גם טוען היום, ניר  חולק איתו את אותו DNA וניר הוא הרוצח איתו הוא נאבק בדירה.

"ערך חיי אדם לא יסולא בפז, ודי אפוא בכך כדי להצדיק השתת מאסר עולם נפרד בגין כל מעשה רצח שקטל חיים", פסקו השופטים ושלחו את מעוז לבלות את שארית חייו בבית הסוהר.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן