Skip to content

היועהמ"ש יזמן את הרב שמואל אליהו לשימוע

לאחרונה הביע היועץ את דעתו כי מדובר במועמדות בלתי ראויה מצדו של הרב, נוכח ההתבטאויות הגזעניות שלו. במקביל, גם שרת המשפטים ציפי לבני בוחנת אפשרות לפתוח מכוח סמכותה בהליכים משמעתיים נגד הרב שמואל אליהו, המועמד לתפקיד הרב הראשי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

היועץ המשפטי לממשלה צפוי לזמן את הרב שמואל אליהו לשימוע, כדי לבחון האם הוא ראוי להתמודד על תפקיד הרב הראשי לישראל, נוכח התבטאויות גזעניות לכאורה, שהשמיע נגד ערבים ופסיקות שאסרו על מכירת דירות או השכרתן לערבים. במקביל, גם שרת המשפטים ציפי לבני בוחנת אפשרות לפתוח מכוח סמכותה, בהליכים משמעתיים נגד הרב שמואל אליהו, המועמד לתפקיד הרב הראשי.

יילך לשימוע. הרב שמואל אליהו (צילום: ויקיפדיה)
יילך לשימוע. הרב שמואל אליהו (צילום: ויקיפדיה)

לאחרונה הביע היועץ את דעתו בישיבות שנערכו במשרד המשפטים ועסקו בעניין מועמדות הרב אליהו, שם טען כי מדובר במועמדות בלתי ראויה מצדו של הרב, נוכח ההתבטאויות הגזעניות שלו במהלך השנים והאופי הממלכתי של משרת הרב הראשי לישראל אותה הוא מבקש למלא.

שרת המשפטים, ציפי לבני, פנתה בחודש שעבר ליועץ-המשפטי לממשלה בבקשה לקבל את חוות דעתו באשר לאפשרות לפתוח בהליכים משמעתיים, מכוח סמכותה, כנגד רב העיר צפת, הרב שמואל אליהו, בעקבות ההתבטאויות המיוחסות לו.

״הרב הראשי איננו רק סמכות הלכתית, אלא גם פניה של המדינה היהודית על ערכיה – הן כלפי הציבור בישראל והן כלפי העולם כולו", אומרת השרה לבני. "רב ראשי בישראל מייצג לא רק את מוסד הרבנות, אלא את ישראל כמדינה. לפיכך, פסיקותיו והתבטאויותיו התומכות באפליה לאומנית ואשר עולה מהן ניחוח גזעני, עלולות לפגוע במרקם היחסים העדין ממילא, ולהעמיק את האיבה והשסע הפנימי בינינו לבין אזרחי ישראל הערבים״.

לעומת זאת זאת טוענת "התנועה למשילות ודמוקרטיה" כי ליועץ המשפטי לממשלה אין סמכות להחליט, אם הרב אליהו כשיר להתמודד על משרת הרב הראשי וכי הוא חורג מסמכותו. במכתב ששיגר יו"ר התנועה,  יהודה עמרני, ליועץ המשפטי לממשלה הוא מביע את תמיהתו, מהיכן שאובה סמכות זו שנטל היועץ לעצמו?

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן