Skip to content

הקנגורו הרוסי בישראל

"קנגורוסקי" - קבוצה של צעירים מקהילת היהודים דוברי הרוסית באוסטרליה, שמסיירת בימים אלה בארץ. הם נפגשים עם צעירים דוברי רוסית מצפון אמריקה וביחד הם מתוודעים לזהות היהודית שלהם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"קנגורוסקי" (הקנגורו הרוסי) הוא שמו של פרויקט חדש בסוכנות היהודית, שבמסגרתו נמצאת לראשונה בישראל במסגרת "תגלית" קבוצה של צעירים מקהילת היהודים דוברי הרוסית באוסטרליה. בימים אלה הם מסיירים בארץ, הם נפגשים עם צעירים דוברי רוסית מצפון אמריקה שישתתפו ב'תגלית' וביחד הם מתוודעים לזהות היהודית שלהם ולקשר המיוחד שלהם לישראל.

כשני מיליון יהודים דוברי רוסית מתגוררים כיום מחוץ לישראל, כ-800 אלף מהם במדינות ברה"מ לשעבר, עוד כ-800 אלף בצפון אמריקה וכ-250 אלף בגרמניה. בישראל עצמה מתגוררים כמיליון יהודים דוברי רוסית שעלו ארצה אחרי התפרקות ברה"מ לשעבר. הסוכנות היהודית זיהתה שלקהילות של יהודים דוברי רוסית יש מאפיינים דומים והיא מפעילה מגוון רחב של תכניות בקרב קהילות אלו בצפון אמריקה, אירופה, אוסטרליה וברה"מ לשעבר שמתמקדות בבני נוער, סטודנטים ומבוגרים מהם ועוסקות בחיזוק הקשר שלהם לישראל ולמורשת היהודית, כאמצעי להעמקת הזהות היהודית ולבניית מנהיגות עתידית בקהילות אלו.

באוסטרליה מתגוררים כ-30,000 יהודים דוברי רוסית שהיגרו ליבשת לאחר התפרקות ברה"מ לשעבר, המהווים כרבע מכלל האוכלוסייה היהודית באוסטרליה. לפני מספר חודשים שיגרה הסוכנות היהודית לראשונה שליחה ישראלית לקהילה של דוברי הרוסית באוסטרליה, סשה קליאצ'קינה, כדי לחזק את הזהות היהודית של הדור הצעיר בקהילה ולהדק את הקשר שלהם עם מדינת ישראל.

"הדור הצעיר בקהילה הוא בעל זהות מורכבת. הם מדברים רוסית ומכירים את התרבות הרוסית אבל מנותקים מהשורשים היהודיים שלהם. רבים מהם רוצים להוסיף לזהות שלהם את המרכיב היהודי והתפקיד של הסוכנות היהודית הוא להציע להם כלים לעשות זאת ולסייע להם לבנות קהילה ששייכת לעולם יהודי רחב יותר. הביקור בארץ במסגרת תגלית הוא אחד משיאי הפעילות שלנו השנה ואני מאמינה שהחוויה הישראלית תשפיע על הצעירים ותסייע לבניית מנהיגות יהודית רוסית באוסטרליה", אומרת שליחת הסוכנות היהודית.

במהלך הביקור בישראל נפגשים הצעירים מאוסטרליה עם כ-40 צעירים דוברי רוסית מארצות הברית שמגיעים גם הם לפרויקט תגלית. שליחת הסוכנות היהודית לקהילת דוברי רוסית בארה"ב, עדן קנובסקי, מציינת שבמהלך הביקור בישראל עוסקות שתי הקבוצות במשמעות של הזהות היהודית בחייהם והקשר המיוחד שלהם עם ישראל.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן