Skip to content

כתבי אישום בשני מקרי השוד בבסיס צה"ל "מחנה נפתלי "

שני מעשי שוד ב"מחנה נפתלי" הסמוך לצומת גולני, הסעירו את מצ"ח וקציני פיקוד הצפון. בשני המקרים חדרו הנאשמים מבעד לגדר הבסיס, תקפו חייל וחיילת, קשרו אותם ושדדו את כלי הנשק. למצ"ח היה ברור כי יש כאן מידע פנימי. לאחרונה נלכדו השלושה ואיתם החייל ששיתף פעולה והותקף כביכול על ידיהם. כולם בני אותה משפחה. היום הוגש […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פרקליטות מחוז הצפון הגישה  לפני זמן קצר (ראשון),  לבית המשפט המחוזי בנצרת  כתב אישום נגד  שלושה צעירים תושבי ביר אל מכסור, ראמי גדיר בן 26 , חוסין גדיר בן 27   ויחיא  גדיר בן 20, בגין ביצוע שני מקרים של גניבת נשק 5 כלי נשק מסוג M-16  ועשר מחסניות,  מבסיס "מחנה נפתלי".

naftaly
מחנה נפתלי (צילום מסך)

כתב האישום מייחס להם ביצוע עבירות של קשירת קשר לביצוע פשע, שוד בנסיבות מחמירות ,עבירות בנשק (סחר), עבירות בנשק (החזקה ונשיאה) וכליאת שווא .

מכתב האישום עולה כי במהלך חודש אוקטובר 2012 קשרו שלושת הצעירים- קרובי משפחה מכפר ביר אל מכסור, יחד עם בין דודם מחמוד גדיר- חייל בצה"ל המשרת בבסיס "מחנה נפתלי", קשר לגנוב נשק מהבסיס במטרה לסחור בו ולהפיק תמורה כספית ממכירתו.

מהאישום הראשון עולה כי הנאשמים חוסין ויחיא יחד עם החייל מחמוד נכנסו לבסיס בחודש אוקטובר 2012 כשהם רעולי פנים ושם שדדו באיומי סכין ולאחר שאזקו את החייל ששמר בחמ"ל , 4 כלי נשק מסוג רוס"ק M-16 ועשר מחסניות. בהמשך נמכרו הנשק והתחמושת לאדם אחר והתמורה חולקה ביניהם.

מהאישום השני עולה כי  הנאשמים ומחמוד קשרו קשר לביים שוד נשק נוסף בבסיס, כפי שביצעו באירוע הראשון,  רק שהפעם, לפי התוכנית ה"נשדד" יהיה מחמוד.  ב- 14/6/13 שמר מחמוד בבסיס והנאשמים ראמי ויחיא  הגיעו לבסיס, חתכו את הגדר ונכנסו שלא כדין וגנבו נשק מסוג רוס"ק M-16. כדי שהשוד יראה אמתי, אזקו הנאשמים  את מחמוד ואף נתנו לו מכת אגרוף בפנים. לאחר כשעה הוא התגלה על ידי חיילים אחרים מהבסיס ואלו הזעיקו את מפקדיהם.

את הנשק ששדדו בפעם הראשונה הם הספיקו למכור וחילקו את השלל ביניהם. אחד מהשלושה, ראמי גדיר, שוחרר לא מזמן מהכלא לאחר שריצה עונש מאסר בן 6 שנים על בעילת קטינה ומעשה מגונה.

 הפרקליטות ביקשה מבית המשפט לעצור את הנאשמים עד תום  ההליכים המשפטיים נגדם בציינה כי "העובדה כי המשיבים  נטלו חלק בעבירות נשק, הכוללות גניבת נשק של צה"ל מעידה על מסוכנות ממשית ואמיתית הנשקפת מצידם לשלום הציבור. העובדה כי המשיבים נשאו את הנשק בעיבורו של כפר וללא חשש, כשהם משתפים פעולה עם מי שניתן בו אמון ע"י צה"ל והמדינה כי יגן עליה וישרת אותה נאמנה לא הרתיעה את המשיבים מלבצע את העבירות ולא מנעה מהם להשיג את מטרתם".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן