Skip to content

מצרים: מתח ואלימות לקראת הפגנות יום שישי

תומכי הנשיא המודח מורסי ממשיכים במרי גם אחרי שהגנרל א-סיסי קרא לכאורה לשבור את המפגינים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
א-סיסי - מהלך על חבל דק
א-סיסי: מהלך על חבל דק

בנאום בפני בוגרי קורס צבאי אתמול (רביעי), קרא הגנרל א-סיסי למתנגדי האחים המוסלמים, לצאת להפגין את תמיכתם בצבא והכחיש האשמות שבגד בנשיא המודח, מורסי.

"אני מבקש מכל המצרים הישרים וראויים לאמון לצאת ביום שישי", אמר א-סיסי בנאום ששודר בטלוויזיה, "להפגין כדי לתת לי מנדט ופקודה, שאתמודד עם אלימות ואפשרות למעשי טרור".

למרות דבריו, רבבות מפגינים תומכי מורסי גדשו את רובע נאסר סיטי, ודרשו את השבת הנשיא המודח לתפקידו, כפי שהם עושים מאז הדחתו בידי הצבא.

א-סיסי הבטיח גם לדבוק במפת הדרכים הפוליטית, האמורה להניח את היסודות לתיקון חוקת מצרים ולקיום בחירות חדשות בתוך חצי שנה. הוא גם הדגיש שקריאתו למפגינים אינה קריאה לאלימות והביע תמיכה במאמצים לפיוס לאומי.

מיד אחרי הנאום, יצאה הוראה על "כוננות גבוהה" בשורותיו. הצבא מתכוון לפרוס כוחות נוספים ברחובות ערי מצרים, בפרט בקהיר ובסביבותיה, שם יתקיימו ההפגנות ביום שישי. על פי דיווחים, הצבא מתכוון לצאת למבצע "יד ברזל" בחצי האי סיני ולהטיל מצור על "גורמי טרור חמושים", באיזור. כמו כן, הכריז הצבא על מצב חירום בכל גבולות מצרים כדי למנוע הברחות נשק. הצבא מתכוון לאבטח מוסדות חיוניים בכל רחבי המדינה, בנקים ומבני ציבור ובעיקר להדק את השמירה על מתקני הצבא.

המהומות מחריפות בקהיר
המהומות מחריפות בקהיר

אחמד אל-מסלמני, יועץ התקשורת של נשיא מצרים הזמני, עדלי מנסור, הצטרף לקריאת א-סיסי, וביקש מאזרחי מצרים לצאת לרחובות כדי להגן על "הלגיטימיות המהפכנית" ולתמוך במאמצים "להילחם בטרור".

האחים המוסלמים לא איחרו להגיב, אחד ממנהיגיהם, איסאם אל-אריאן, פרסם הודעה שכוונה לא-סיסי: "האיום שלך לא ימנע ממיליונים להתאסף נגד ההפיכה…. תמיד טווית מזימות במשרדך. הקואליציה האסלאמית במצרים קוראת להעמיד את אל-סיסי לדין באשמת פשעים נגד האנושות, בגין קריאתו להפגין, שלדבריה היא הכרזת מלחמת אזרחים".

מפקד הצבא נאם לקראת מפגשי "פיוס לאומי" שזימן הנשיא הזמני, מנסור, ואחרי התחדשות האלימות מחוץ לקהיר, שבה נהרגו שלושה בני אדם. חמושים בלתי מזוהים פתחו באש על תומכי מורסי והרגו לפחות שניים מהם, מה שהעלה את מספר ההרוגים במהומות מאז הדחת מורסי ליותר ממאה.

האחים המוסלמים ומפלגת אל-נור הסלפית דחו את הקריאה לפיוס "מבחינתם נשיא מצרים החוקי הוא מוחמד מורסי".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן