Skip to content

ברקשייר התאוויי: הרווחים זינקו ביותר מ-46%

האחזקות של התאגיד בבעלותו של וורן באפט הניבו רווחים נאים לחברה, וראויה לציון הרכישה האחרונה: חברת המזון והרטבים היינץ • מסע הרכישות של באפט, מוכיח כי הכלכלה האמריקנית עומדת לצמוח
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

תאגיד ברקשייר התאווי, בבעלות איש העסקים, וורן באפט, פרסם את הדוחות הכספיים שלו לרבעון השני של שנת 2013. מהדוחות עולה, כי הרווח הנקי של ברקשייר התאווי עלה ביותר מ-46%, יחסית לרבעון המקביל של השנה שעברה. מניה מסוג A של התאגיד ננעלה בעליות שערים ועומדת על 176,500 דולר למניה בודדת.

וורן באפט מבקר את הנשיא אובמה בבית הלבן (מקור: פיט סאוזה, הבית הלבן)
וורן באפט מבקר את הנשיא אובמה בבית הלבן (מקור: פיט סאוזה, הבית הלבן)

רוב העסקים של ברקשייר התאווי תרמו לעליה ברווחים של התאגיד. לדוגמה, עסקי הביטוח תרמו לחברה יותר מ-34 מיליארד דולר ברבעון השני של השנה, צמיחה של 13% יחסית לתקופה המקבילה אשתקד. סקטור הפיננסים הביא לעליה של 16%, כמעט 45 מיליארד דולר, ואילו ענפי האנרגיה, השירותים והתחבורה הראו עליה של 7%, לרווח של כ-8.5 מיליארד דולר.

ההשקעות שבאפט ביצע בשנים האחרונות מוכיחות, כי המשקיע המפורסם צופה שבשנים הקרובות הכלכלה האמריקנית תמשיך להראות סימני צמיחה.

סקטור הפיננסים מראה סימני צמיחה

בסקטור הפיננסים, באפט מחזיק במספר הרב ביותר של מניות בבנק וולס פארגו, מלווה המשכנתאות הגדול ביותר בארצות הברית. ברבעון השני של השנה, דיווח וולס פארגו על רווח של 5.5 מיליארד דולר, עליה של 19% מהשנה שעברה. BNSF, חברת רכבות גדולה הפועלת בארצות הברית, הרוויחה 884 מיליון דולר, עליה של 10% ברווח הנקי, בהשוואה לרבעון השני של השנה שעברה.

גם העסקים החדשים שנרכשו על ידי באפט הניבו רווחים נאים לתאגיד. בשנה החולפת, ביצע ברקשייר התאווי השקעה אחת גדולה: גרעין השליטה של היינץ נרכש על ידי באפט וחברת ההשקעות 3G קפיטל, בסכום הנאמד בכ-24 מיליארד דולר. ברבעון השלישי של שנת 2013, דיווחה היינץ על הכנסות של 3 מיליארד דולר, עליה של 2%, ורווח נקי של 320 מיליון דולר, עליה של 3% בהשוואה לרבעון המקביל של שנת 2012. הרכישה אמנם צמצמה את תזרים המזומנים של ברקשייר התאווי, אך כנראה שאת ההשקעה היא תחזיר בטווח הקצר.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן