Skip to content

מידע חדש מעלה את האפשרות שהנסיכה דיאנה נרצחה

המידע, שמקורו בחייל בצבא הבריטי, הגיע ממחותניו לשעבר לידי המשטרה והוא נמצא כעת בבדיקה בסקוטלנד יארד
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
מנהרת פונט ד'אלמה בפאריס. האם הייתה המנהרה זירה לתאונת דרכים - או שמא זירת רצח? (מקור: ויקימדיה)

האם נרצחו הנסיכה דיאנה ובן זוגה על ידי חייל בצבא הבריטי? ובכן, מאז נהרגו השניים בתאונת דרכים בפאריס ב-1997 הועלו לא מעט תיאוריות קונספירציה שקשרו את מותם למזימה זו או אחרת וטענו שהתאונה לא הייתה מקרית או תמימה כלל וכלל.

הגל החדש של ההשערות בתחום זה עולה כפורח בימים אלה בבריטניה. שכן, מידע חדש, שהגיע לידי משטרת בריטניה, מעלה את האפשרות שזה בדיוק מה שקרה.

הסקוטלנד יארד הודיע בשבת כי הוא בוחן את המידע ומצוי בשלב של הערכת דיוקו ואמינותו. על פי פרסומים שונים, המידע הועבר על ידי הוריה של אשתו לשעבר של החייל, והוא מבוסס על דברים שאמר החייל עצמו בעבר. ההורים דיווחו על כך למשטרה הצבאית המלכותית, וזו העבירה את המידע לידי המשטרה העירונית. הסקוטלנד יארד כבר הודיע כי המידע מטופל על ידי הפיקוד השפיעה והמבצעים המיוחדים, וכי אין מדובר בפתיחת תיק החקירה.

הנסיכה דיאנה (צילום: Georges Biard, ויקימדיה)
הנסיכה דיאנה (צילום: Georges Biard, ויקימדיה)

דוברת מטעם הנסיכים ויליאם והארי סירבה להגיב על הפרסומים הללו. דיאנה ודודי אל-פאייד נהרגו ב-31 באוגוסט 1997 במנהרה ברחוב פונט ד'אלמה בפאריס. עימם ברכב היו בן-זוגה דודי אל-פאייד, נהגם הנרי פול, ושומר-ראשו של אל-פאייד, טרבור ריז-ג'ונס. הנהג תיכנן לנסוע באופן שימנע היתקלות בצלמי פפראצי. על פי התוכנית, תצא בתחילה מכונית דומה מהמלון, והצלמים ירדפו אחריה. לאחר מכן הם ייצאו, ויסעו בדרך אחרת. בשעת לילה מאוחרת בליל שבת, ה-30 בחודש, אכן יצאה מכונית ה"פיתיון" ממלון ריץ שבפלאס ונדום בפאריס, ונסעה לכיוון אחר, כשעדר של צלמים בעקבותיה. לאחר מספר דקות יצאו דיאנה ואל-פאייד, ונסעו לאורך גדתו הצפונית של נהר הסן. רק אופנוען ושבעה צלמים, בכמה כלי רכב, יצאו בעקבותיהם. בשעה 00:25 ב-31 בחודש נכנסה מכונית המרצדס שלהם למנהרה תחת פונט ד'אלמה. בכניסה למנהרה פגעה המכונית בצידה בקיר הימני. היא סטתה לנתיב השמאלי והתנגשה חזיתית באחד העמודים התומכים בגג, הסתחררה ונעצרה. בעוד הנפגעים שוכבים במכונית ההרוסה, פצועים קשות, התקרבו אליהם כמה מן הצלמים והמשיכו לצלם.

דיאנה חולצה מהרכב כשהיא עדיין בחיים, ונלקחה באמבולנס לבית-חולים סמוך. למרות שנעשו מאמצים קדחתניים להצילה, היא סבלה חבלות פנימיות חמורות, ובשעה 04:00 באותו בוקר הודיעו הרופאים על מותה. ב-1999 הגיעה חקירה צרפתית למסקנה כי רכב נוסף בא במגע עם המרצדס במנהרה, פיאט אונו לבנה; אך הרכב הזה לא נמצא מעולם ונהגו לא התייצב.  במקור דיווחו כלי התקשורת כי מהירותה של המכונית בעת ההתנגשות בעמוד הייתה מעל 190 קמ"ש, ושמחט מד-המהירות נתקעה על מספר זה. אך מאוחר יותר הודיעו חוקרי התאונה כי המהירות בעת ההתנגשות הייתה בסביבות 110-95 קמ"ש, וכי למרצדס לא הייתה כלל מחט במד-המהירות הדיגיטלי. אך ברור כי המכונית נסעה הרבה מעל המהירות המותרת (50 קמ"ש בלבד), ובכל מקרה יותר מן הסביר במנהרה זו.

מסקנתם של החוקרים הייתה כי התאונה נגרמה עקב שכרותו של הנהג, ללא קשר לצלמי הפפראצי המעטים שעקבו אחריהם. ב-6 בינואר 2004 נפתחה חקירה על נסיבות מותה של דיאנה על ידי מייקל בורגס, הפתולוג של משפחת המלוכה. דו"ח שפורסם במסגרת החקירה קבע כי אין בסיס לטענה שדיאנה נרצחה, וכי התאונה שבה נהרגה הייתה "תאונה טראגית".

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן