Skip to content

פארק גב-ים נגב יוקם בבאר שבע

פארק תעשיות עתירות הידע הזה ישתרע על כ- 93 דונם, עליהם יוקמו כ- 200 אלף מ"ר שטחים עיליים בתוספת שטחי חניה, בהשקעה כוללת של כמיליארד שקל. הפארק ממוקם מרחק הליכה מתחנת הרכבת, מאוניברסיטת בן-גוריון ומביה"ח סורוקה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פארק גב-ים נגב – פארק תעשיות עתירות ידע יוקם בבאר שבע, בשיתוף אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, עיריית באר שבע וחברת KUD האמריקאית-יפנית. הפארק ישתרע על כ- 93 דונם, עליהם יוקמו כ- 200 אלף מ"ר שטחים עיליים בתוספת שטחי חניה, וזאת בהשקעה כוללת של כמיליארד שקל. כך מסרו סגי איתן, מנכ"ל קבוצת נכסים ובניין, ואבי יעקובוביץ, מנכ"ל גב-ים.

הדמיה של פארק גב-ים נגב. לעודד שיתוף פעולה בין אקדמיה לבין תעשייה
הדמיה של פארק גב-ים נגב. לעודד שיתוף פעולה בין אקדמיה לבין תעשייה

פארק ההיי-טק המוקם בבאר שבע ישתרע על פני שטח של כ-200 דונם, מתוכם כ- 93 דונם מיועדים להקמת 23 בניינים בשטח של כ-200 אלף מ"ר בנוי עילי בנוסף לשטחי חניה. בפארק מתוכננת גם הקמת שדירה מסחרית שתכלול עסקי הסעדה ושירותים לדיירי הפארק. הפארק ממוקם מרחק הליכה מתחנת הרכבת, מאוניברסיטת בן-גוריון ומביה"ח סורוקה. סמוך לפארק יוקם קמפוס התקשוב החדש של צה"ל ובית מלון עם מרכז כנסים.

שיתוף פעולה אקדמיה-תעשייה

הקמת הפארק מבוססת על שיתוף פעולה בין האקדמיה והתעשייה והוא נבנה באופן שיעודד עבודה משותפת וזרימה חופשית של רעיונות. חוקרי האוניברסיטה, סטודנטים ובוגרים חוברים יחד עם חברות יזמות מהמעניינות בעולם כדי לפתח וליישם טכנולוגיות מבוססות-ידע בתחומים כמו אחסון נתונים, אבטחת סייבר, טלקומוניקציה ותרופות פורצות דרך.

יציר רוחו של פרופ' ברוורמן

אוניברסיטת בן-גוריון בנגב היא גורם מוביל בהקמת הפארק לטכנולוגיות מתקדמות בסמוך לאוניברסיטה. הפארק, יציר רוחו של פרופ' אבישי ברוורמן, נשיאה הקודם של האוניברסיטה, הוא תוצר של שיתוף פעולה בין המגזר הציבורי והפרטי – אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, עיריית באר-שבע, חברת KUD וחברת גב-ים.

ב.ג. נגב טכנולוגיות, חברת מסחור הטכנולוגיות של אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, אשר משרדיה עומדים להיפתח בבניין הראשון בפארק בחודש הקרוב, מעודדת את החברות השותפות בפארק למנף את ההון האינטלקטואלי של האוניברסיטה בעזרת יחידות המחקר והפיתוח שלהן למען מימוש הפוטנציאל ויישום הידע הנצבר באוניברסיטה.

מודל פארק מתם בחיפה

תפעול פארק גב-ים נגב יתבסס על המודל של פארק מתם בחיפה, ובמסגרתו מספקת מתם את מכלול השירותים הנלווים באמצעות חברת ניהול פנימית. גב-ים הקימה מרכז אנרגיה ייחודי שמספק תשתיות לחימום וקירור עבור השוכרים בפארק, ותספק שירותים נוספים כגון אבטחה, מרפאה, הסעות, גני ילדים וכו'.

לחברות הדיירות בפארק מוצעות הטבות רבות כגון מענקים ממשלתיים (מו"פ, תעסוקה והשקעה) ושיעורי מיסוי וארנונה מופחתים. העיר באר-שבע מייצרת את כמות המהנדסים השנתית הגדולה בארץ באוניברסיטת בן-גוריון ובמכללת סמי שמעון.

הבניין הראשון

הבניין הראשון, אשר שווק ברובו, הוקם ב"שער הכניסה" של הפארק בצמוד לתחנת הרכבת באר-שבע צפון ובצמוד לאוניברסיטת בן-גוריון, שבה לומדים כ- 20,000 סטודנטים. בבניין כ- 17,500 מ"ר עילי וכ- 3,000 מ"ר חניון. הבניין הראשון הינו בן 5 קומות עם ארבע קומות משרדים מעל קומת הקרקע, שהינה בעלת חזית מסחרית ושטחי ישיבה חיצוניים מוצלים. בין הדיירים בבניין: EMC, Deutsche Telecom Labs, NESS, חממת אינקוביט בבעלות חברת אלביט וחממת הסייבר של JVP, Oracle, חברת DALET הצרפתית, DB MOTION, B.G.N Technologies (חברת היישום המסחרי של אונ' בן-גוריון) ועוד.

עבודות ההקמה של הבניין השני (כ- 12,000 מ"ר) החלו, ואכלוסו צפוי בדצמבר 2014. בסה"כ מתוכננים להבנות בפארק כ-200 אלף מ"ר משרדים ומעבדות, בתקן האמריקני לבניה ירוקה LEED SILVER. כמו כן, הוקם בפארק מרכז אנרגיה אשר ישרת את כלל הבניינים בפארק ויספק את האנרגיה הנדרשת למערכות המיזוג ובכך יתרום להיותו של פארק ההיי-טק "ירוק" ובו בזמן יחסוך משמעותית בעלויות המיזוג.

צמוד לפארק, החל צה"ל בעבודות הקמת קמפוס התקשוב החדש שצפוי לאכלס כ-5,000 חיילים ואנשי קבע מיחידות טכנולוגיות מתקדמות, דוגמת ממר"ם, לוטם חושן ועוד. בנוסף, מקדמת העירייה הקמת בית מלון ומרכז כנסים חדשני, בצמוד לבניין הראשון.

הפארק גובל עם שכונת רמות האיכותית, המונה כיום יותר מ-22,000 תושבים, וצפויה להתרחב בשנים הקרובות. בסמוך לפארק, ממוקם מחלף חטיבת הנגב, המחבר את כביש 40 (עוקף באר-שבע) ואת כביש 6 אל העיר באר-שבע ואל היישובים עומר, מיתר ולהב.

סביבת עבודה אופטימאלית

"אנו גאים היום להשיק את הקמתו של פארק גב-ים נגב, פארק תעשיות עתירות ידע בבאר שבע. פארק גב-ים נגב יהווה מוקד משיכה לחברות היי-טק וביוטק מובילות מהארץ ומרחבי העולם, הודות לייחודו וסביבת התעסוקה האופטימאלית שהוא מציע. זהו פארק המשלב מחקר ידע ופרקטיקה במקצועות הטכנולוגיים ומהווה כר התפתחות עתיר ידע לדור העתיד. עם סיום הקמתו של הפארק צפויים לעבוד בו למעלה מ- 10,000 עובדים", מסרה סגי איתן, מנכ"ל קבוצת נכסים ובניין ויו"ר גב-ים נגב.

"הפתיחה של הפארק לטכנולוגיות מתקדמות שליד אוניברסיטת בן-גוריון תיזכר כנקודת מפנה בפיתוח הנגב. הסינרגיה של מרכז ההיי-טק, הממנף את הידע והפוטנציאל המחקרי של החוקרים והסטודנטים שלנו, יוצר מערכת אקדמית-תעשייתית, המובילה לחדשנות ומצוינות", ציינה נשיאת אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, פרופ' רבקה כרמי.

"גב-ים ממשיכה ליישם בפארק גב-ים נגב את המודל המצליח של פארק מתם בחיפה, באמצעות ניצול ומינוף הידע והניסיון של החברה בהקמה וניהול של פארקי היי-טק דומים", הסביר אבי יעקובוביץ, מנכ"ל גב-ים.

צעד אסטרטגי

ד"ר ארנה ברי, סגנית נשיא ב EMC Corporation אמרה: "פארק ההייטק בבאר שבע הנו צעד אסטרטגי ביצירת התשתית המאפשרת בניית תעשיה עתירת ידע בבאר שבע כחלק ממהלך כולל להפיכת הנגב לאזור כלכלי מפותח ומנוע צמיחה בר קיימה למשק הישראלי. יחד עם מעבר צה"ל לנגב, שאגף התקשוב שלו יהיה צמוד לפארק ההייטק, צפויים להגיע לבאר שבע ולסביבתה תושבים חדשים שיפעלו בתשתיות החדשות והמורחבות – נדל"ן, חינוך ותרבות, מסחר, בריאות ורווחה".

1 Comment

  1. באר שבע עיר המים
    22 באוגוסט 2013 @ 15:14

    לאחר שהפארק הזה יבנה יקימו פארק הייטק נוסף בכניסה הצפונית לעיר מצפון לשכונה ד', ממערב לשכונת רמות, וממזרח לאצטדיון הכדורגל החדש, בסמוך לפארק ההייטק החדש יקימו תחנת רכבת על גבי המסילה הקיימת, תחנה שלישית במספר בבאר שבע, תחנת הרכבת החדשה תשרת את תושבי שכונת רמות ב', שכונה ד', שכונה יא', נחל עשן, ושכונה ו' החדשה, וזאת בגלל דרכי הגישה הבעייתיים והפקוקים לתחנת הרכבת ב"ש אוניברסיטה, תחנת רכבת במיקום הזה תהיה פופולארית מאוד בגלל שהיא תיבנה באחד מהמקומות הכי מרכזיים בעיר, מצד אחד שכונת רמות ב', מצד שני נחל עשן, ושכונה ד', תחנה זו תהיה במרחק הליכה מביתם של עשרות אלפי תושבים, וגם היא תתן גישה טובה לאלו שבאים לקריית הספורט ולאצטדיון הכדורגל בפרט, בייחוד אם יהיה קו אוטובוס חדש בין שכונת רמות לנחל עשן דרך תחנת הרכבת ודרך קריית הספורט, כך נניח שאוהדי מכבי תל אביב באים למשחק נגד הפועל ב"ש, הם לוקחים רכבת לב"ש, יורדים בתחנת ב"ש צפון, לוקחים אוטובוס לאצטדיון ויורדים אחרי דקה וחצי בלבד, או שהולכים ברגל 10 דקות לאצטדיון, תחשבו על זה שגם יש רכבת 24 שעות ביממה בב"ש, כך שזה יהיה מדהים ויעודד אוהדים להגיע למשחקי חוץ בב"ש.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן