Skip to content

איראן בוחנת חידוש טיסות ישירות לארה"ב

כך ביקש נשיא איראן חסן רוחאני מרשויות התעופה בארצו, פעם ראשונה מזה 30 שנה. כך מסרה סוכנות הידיעות האיראנית ISNA. איראן ממשיכה במאמציה לבנות מחדש את קשריה עם וושינגטון
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נשיא איראן חסן רוחנאני ביקש מרשויות התעופה בארצו ללמוד את האפשרות לחדש את הטיסות הישירות בין איראן לארצות הברית בפעם הראשונה מזה יותר מ-30 שנה. כך מסרה סוכנות החדשות האיראנית ISNA. מן הראוי לציין, כי יותר ממיליון איראנים-אמריקנים חיים בארה"ב.

בואינג 747-200 של איראן אייר. מפעלה צי של 52 מטוסים הטסים ל-52 יעדים. צילום:ויקיפדיה
בואינג 747-200 של איראן אייר. מפעלה צי של 52 מטוסים הטסים ל-52 יעדים. צילום:ויקיפדיה

בקשתו של רוחאני משקפת את המאמצים שמשקיעם איראניים על מנת לבנות מחדש את חילופי הקשרים בין טהרן וושינגטון, שבין השאר כללו את שיחת הטלפון בשבוע שעבר בין הנשיא האיראני החדש והנשיא ברק אובמה.

המטרות המיידיות של איראן הן לחדש את השיחות על תכניתה הגרעינית ולבקש הקלה בסנקציות מערביות. אבל טהרן עושה הכל כדי להרחיב את קשריה הבינלאומיים.

איראן אייר היא חברת התעופה הלאומית של הרפובליקה האסלאמית של איראן. היא מפעילה טיסות ל-80 יעדים בינלאומיים ופנים ארציים. את טיסות המטען מבצעת חברת בת שלה – איראן אייר קרגו. החברה מפעילה 52 מטוסים ביניהם מטוסים מתוצרת בואינג ואיירבס וגם מטוסים של הייצרן פוקר. בסיסה העיקרי הוא בנמל התעופה האימאם חומייני בטהרן והיא מעסיקה כ-7,500 עובדים. החברה בבעלות מלאה של הממשלה האיראנית.

1 Comment

  1. צדוק התקוה
    30 בספטמבר 2013 @ 17:33

    החרם הכלכלי כנראה כמעט הביא את אירן לפשיטת רגל כלכלית כל החיוכים של רוחאני כלפי העולם הכל העמדת פנייםבאירן מפקד משמרות המהפכה מתנגד לכל המהלך רוחאני צריך לשמור על הישבן שלו תאונות אסונות תמיד קורות במשטרים דיקטטורים הבעיה שהוא צריך לתת תמורה ביטול המרוץ הגרעיני וזה יהיה עבורו המבחן באם יוכל לעמוד בפני ה" תשלום"

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן