Skip to content

שביתה בקרנות פנסיה ותיקות

השביתה של עובדי קרנות הפנסיה - קרן הפנסיה הוותיקה בניין וקרן הפנסיה הוותיקה חקלאים נמשכת כבר שלושה ימים. ההסתדרות הכריזה על סכסוך לפני כחמישה חודשים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

עובדיהן של שתי קרנות פנסיה ותיקות, "בניין" ו"חקלאים", שובתים כבר שלושה ימים. העובדים התאגדו לפני כשלוש שנים בהסתדרות ומאז מתנהל משא ומתן עם ההנהלה ולדברי ההסתדרות, תוך נקיטת סחבת, על ההסכם הקיבוצי עמם וחזרה מההסכמות.

מדובר בעובדי החוזים האישיים בחברת "עמיתים", המנהלת את שמונה קרנות הפנסיה הוותיקות (מבטחים, מקפת, קגמ, בנין, חקלאים, אגד, הדסה ונתיב). בקרן הפנסיה "בניין" מועסקים כ-110 עובדים ובקרן "חקלאים" כ-30 עובדים. העובדים נותנים שירות למבוטחי כלל הקרנות הוותיקות אשר מונים כ-250 אלף מבוטחים פנסיונרים וכ-200 אלף מבוטחים פעילים. השביתה היא בתמיכת הסתדרות עובדי מינהל, עובדי משק ופקידים (מעוף). ההסתדרות הכריזה על סכסוך לפני כחמישה חודשים.

יור ועד העובדים, מירי דהן, אמרה היום: "ההנהלה ממשיכה לנהל איתנו סחבת בנוגע הסכם קיבוצי שישמור על ביטחוננו התעסוקתי וייתן לנו זכויות. אנו נמשיך במאבק עד אשר ההנהלה תשב איתנו אינטנסיבית במטרה לפתור את המשבר".

שתי הקרנות, "בניין" ו"חקלאים", ממומנות על ידי משרד האוצר אשר מינה את המנכל יואב בן אור כממונה מטעם האוצר על ניהול הקרנות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן