Skip to content

רצח בגלל מוזיקה קולנית וירצה 20 שנות מאסר

בית המשפט המחוזי בחיפה הטיל היום 20 שנות מאסר על צעיר שהרג צעיר אחר שהעז להשמיע מוזיקה קולנית ברכבו ולנהוג בפראות. לעומתו, גבר בן 42 שהואשם ברצח כפול ולא הודה - ירצה 3.5 שנות מאסר בלבד לאחר עסקת טיעון וגם לא ישלם כל פיצוי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

20 שנות מאסר ופיצוי של 150 אלף שקלים למשפחת הנרצח, גזר היום הרכב שופטי ביהמ"ש המחוזי בחיפה בראשות האב"ד הנשיא יוסף אלרון והשופטים עודד גרשון ואברהם אליקים גזר על מופיד אבו מוך בן 23, מבאקה אל גרביה. מופיד אבו מוך, הורשע בהתאם להודאתו בכתב אישום מתוקן במסגרת הסדר טיעון בעבירות הריגתו של נאהד אבו מוך ז"ל, חבלה בכוונה מחמירה ועבירות בנשק. בתחילה הואשם מופיד ברצח בכוונה תחילה, אבל על פי הסדר הטיעון הסכימו הצדדים כי יתוקנו עובדות כתב האישום המקורי והוראת החיקוק המקורית מרצח בכוונה תחילה לעבירת ההריגה. על פי הסדר הטעון סוכם כי הפרקליטות תעתור ל-17 שנות מאסר בפועל ולפיצוי משפחת הנרצח. בית המשפט אימץ את ההסדר בין המדינה לפרקליטו של הנאשם, אבל הוסיף 3 שנות מאסר והעמידו כאמור על 20 שנה.

עפ"י כתב האישום בתאריך 13.4.2012 נהג נאהד ברכבו בפראות והשמיע מוזיקה בקול רם, דבר שהכעיס מאד את הנאשם ואת ארוסה של אחותו, מוחמד, שהנו בן כיתת המנוח. השניים החליטו ללמד אותו לקח ולתאם פגישה עמו על מנת לתקוף אותו. מופיד הצטייד באקדח ובתחמושת מתאימה ללא ידיעת ארוסה של אחותו, מוחמד, וכשעה לאחר מכן, הגיעו השניים למקום המפגש והמתינו לבוא המנוח. דקות ספורות לאחר מכן הגיע האחרון למקום המפגש כשעמו חברו עמאד ואחיו עאדל. משירד המנוח מרכבו, ניגש אליו מוחמד ותקף אותו, ובין השניים התפתחה קטטה. משהבחינו בקטטה, ירדו עאדל ועמאד מהרכב שבו הגיעו וניסו להתקרב אל המנוח ומוחמד. בשלב זה הוציא הנאשם את הנשק והחל לירות לעבר עמאד בכוונה לגרום לו חבלה חמורה. הנאשם התקרב אל המנוח, הכה בחוזקה בראשו עם קת הנשק וגרם לו לפצע קרע בראשו. הנאשם הצטרף לקטטה ובמהלכה ירה קליע אחד, שחדר לראש המנוח וגרם למותו. מיד לאחר מכן עלו מוחמד והנאשם לרכבם ונמלטו מהמקום כשהנאשם עדיין נושא את הנשק.

הרכב השופטים ציין כי עיון בעובדות כתב האישום מראה שכל שלוש העבירות שבהן הורשע הנאשם הן חלק מתוכנית עבריינית אחת, שבוצעה באותה מסגרת זמן. השופטים הבהירו כי בנסיבותיו של תיק זה כעסו של הנאשם על המנוח בשל נהיגתו הפראית תוך השמעת מוסיקה בקול רם, הביא לטרגדיה איומה שהסתיימה במות המנוח. המוות פגע קשות במשפחתו הגרעינית והמורחבת של המנוח. אלמנתו הצעירה של המנוח עזבה את הבית והפילה את עוברה, והורי המנוח ואחיו טרם התאוששו מהטרגדיה הקשה שפקדה אותם. השופטים ביקשו להדגיש גם את החומרה הרבה שבה הם רואים את העבירות בנשק שנעברו על ידי הנאשם: "מינותו של נשק חם המוחזק באופן בלתי חוקי הפכה זה מכבר לרעה חולה. נפשו של הציבור קצה במצב שבו עבריינים מחזיקים בנשק חם ומשתמשים בו כדי לפגוע ביריביהם".

שניים נרצחו בגלל מראת ג'יפ ששבר בן משפחה  –  הנאשם ירצה 3.5 שנים

 לעומת גזר הדין החמור שגזרו היום שלושת שופטי בית המשפט בחיפה, גזר אתמול בית המשפט המחוזי בלוד על ואהיל חיט בן 42, תושב טירה שבמשולש, מאסר של שלוש שנים וחצי בלבד לאחר שהודה והורשע בהסדר טיעון בתקיפה בנסיבות מחמירות וקשירת קשר לביצוע פשע. חיט הואשם לפני שנתיים וחצי ברצח כפול, אולם הפרקליטות נאלצה לסגת מהאישום המקורי לאחר שלטענתה נמצאו "בקיעים בחומר הראיות", ולא נפסקו למשפחות הנרצחים פיצויים "משום שבשיחה  עם המשפחות היה כעס רב ולמיטב הבנתנו לא היה מקום להעלות את נושא הממון בגלל מצבם הנפשי".
על פי כתב האישום שהוגש נגד חיט נאמר כי ב-2007 הוא נסע בג'יפ שלו בדרך עפר מקלנסווה לכיוון טירה. בשלב מסוים פגעה משאית במראה של הג'יפ. הדבר הכעיס את חייט והוא דרש פיצוי של 500 שקל במזומן עבור הנזק שנגרם למראה. נהג המשאית טען שאין בידיו את הכסף במזומן וביקש מחיט לבוא עמו לביתו כדי ששם יפצה אותו. את חייט זה לא עניין והוא התעקש לקבל את התשלום מייד ובמזומן. נהג המשאית מצא את עצמו מול חיט וחבריו שנסעו אתו בג'יפ.

בשלב זה החלו חיט וחבריו להכות את נהג המשאית ולקחו את צמיד הזהב של ארוסת נהג המשאית. בשלב זה חיט מסר לנהג המוכה את שמו ואת מספר הטלפון שלו. על מנת שהאחרון יוכל ככל הנראה להגיע אליו על מנת לפדות את הצמיד תמורת תשלום כספי הנזק למראה במזומן. מאוחר יותר נסע נהג המשאית עם כמה מבני משפחתו לביתו של חיט, אולי כדיי לפדות את הצמיד ואולי כדי לנקום בחיט. אולם הוא לא היה בבית. כשחיט שמע על כך הוא חזר לביתו עם אקדח ולפי כתב האישום המקורי ירה למוות באחיו של נהג המשאית ובבן דודו. מיד לאחר הירי חיט ברח מהמקום והסתתר במשך שלוש שנים.

לפני כשנה וחצי נעצר חיט על ידי היחידה המרכזית של מחוז מרכז והתיק בעניינו התנהל בבית המשפט המחוזי בלוד בשנה וחצי האחרונות. עו"ד קרן וקסלר מפרקליטות מחוז המרכז הציגה השבוע את הסדר הטיעון בעניינו של חיט והסבירה לתקשורת כי "התגלו קשיים ראייתיים שבית המשפט נחשף להם לאחר שהעידו בתיק כל עדי התביעה המהותיים, כל עדי הראייה לאירוע של הירי. למעשה נתגלו בקיעים בחומר הראיות בכל הנוגע לזיהוי הנאשם כיורה ולפיכך ההסדר כפי שהוצע לבית המשפט".

במשרד המשפטים הגיבו בעניין זה ומסרו כי "הולדתו של תיק זה באירוע רצח כפול מזעזע, שבמסגרתו ירה אדם מטווח קצר בשני בני אדם, זמן קצר לאחר אירוע של סכסוך עקב מחלוקת על שימוש בכביש. מיד לאחר האירוע נעלם הנאשם למספר שנים. לאחר לכידתו, הוגש כתב האישום על בסיס צבר ראיות, ישירות ונסיבתיות, אשר על פני הדברים היה בהן די על מנת להביא להרשעת הנאשם בכתב האישום כפי שהוגש. ככל שהתקדם שלב שמיעת הראיות רבו הקשיים להוכיח זהותו של הנאשם כמי שירה, עד שהתגבשו לסברת התביעה כי אין לה עוד סיכוי סביר להרשעה בעבירות הרצח. מחובתה של התביעה לבחון בכל רגע ורגע את יכולתה להוכיח את האישומים מעל לכל ספק סביר, ונוכח הקשיים שהתגלו הוחלט על עריכת הסדר הטיעון, שבמסגרתו הורשע הנאשם במעורבות באירוע אך לא בביצוע הרצח".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן