Skip to content

מבצע בסופ"ש: נתפשו סמי פיצוציות, כדורים וחומר חשוד כסם

בפשיטה נרחבת על נקודות ממכר שונות של סמי פיצוציות וחומרים אסורים אחרים נעצרו עשרות, הוחרמו סמים מסוגים שונים ונפתחו עשרות תיקים פליליים. מחירי הסמים שולשו. משטרת ישראל מכה שנית תוך שבוע והיד עוד נטויה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

832 שקיות המכילות סמי פיצוציות, 813 כדורים ויותר משבעה קילוגרם של חומר החשוד כחומר מסוכן, נתפשו בידי משטרת ישראל במהלך סוף השבוע האחרון.

בסוף השבוע נפתחו 57 תיקים פליליים, עוכבו 70 קטינים ובגירים, ולשלושה חשודים הוארך המעצר בבית המשפט. לפחות במקרה אחד, בוחנים במשטרה את האפשרות  להגיש הצהרת תובע ובקשה למעצר עד תום ההליכים. המבצע, כך אומרים במשטרת ישראל, הוא המשכו של המבצע הארצי רחב ההיקף שהחל בסוף השבוע שעבר אשר התמקד בפעילות כנגד בתי עסק המוכרים חומרים המסכנים את בריאותם ושלומם של בני נוער ושל הציבור כולו, בדגש על תחליפי סם.

(צילום: משטרת ישראל)
(צילום: משטרת ישראל)
(צילום: משטרת ישראל)
(צילום: משטרת ישראל)

בסוף השבוע האחרון הובילה מחלקת הנוער באח"מ מבצע נוסף, שני בתוך שבועיים, נגד תופעת סמי הפיצוציות, כאשר גם השבוע התמקדו בסוחרים ובמפיצי החומר. לדברי המשטרה, האכיפה והיד הקשה  המופעלת לאחרונה כלפי סמי הפיצוציות הובילו לכך שמחירה של שקית סם זינק פי שלושה והוא עומד על 150 שקלים לשקית לעומת 50 ש"ח לפני כשבועיים.

בשבוע שעבר, בו החלה הפעילות המשטרתית בכל רחבי הארץ, ביקרו השוטרים ביותר מ-430 בתי עסק ונקודות ממכר, כשבמהלך ה"ביקורים"  נתפסו 2,227 שקיות המכילות סמי פיצוציות, 387 כדורים ויותר מ-41 ק"ג חומר מסוכן שעל פי החשד משמש להכנת התרכובות. בנוסף, נפתחו 40 תיקים פליליים, 131 קטינים ובגירים עוכבו לחקירה כשארבעה מהם הובאו בפני שופט להארכת מעצרם.

במשטרה מבקשים לציין כי תחליפי הסם שנמכרו בעבר באופן בולט בבתי עסק , תוך מצג שווא שמדובר בחומר "חוקי" שאינו מסוכן, נמכרים כיום בהסתר בעקבות האכיפה הנחושה.  חומרים שהוצגו לפני כן בגלוי, אומרים במשטרה, "מוחבאים כעת בבתי העסק וחלק מהמסחר מתבצע ברחוב או באמצעות שליחים על קטנועים".

חמישה חומרים, שנתפסו במבצע בשבוע שעבר, הוכרזו על בסיס החוק החדש כחומרים מסוכנים. ההכרזה על חמשת החומרים החדשים מצטרפת לשבעה עשר חומרים שהוכרזו כאסורים בהפצה על פי חוק לפני כחודש. הליך זה התאפשר בזכות האפשרות שמקנה החוק החדש למאבק בחומרים מסכנים, להכרזה מהירה של חומרים אסורים בהפצה מבלי להמתין להכנסתם לפקודת הסמים.

החוק אף הוא תוצר של מאבק נחוש ומתמשך של המשטרה והגופים הנוספים, בראשם המשרד לבטחון פנים ומשרד הבריאות. במשטרה מדגישים כי "משטרת ישראל תמשיך לפעול תוך שימוש מקיף בכל הכלים והסמכויות העומדים לרשותה, הן בציר האכיפתי והן בציר החקיקתי, בשת"פ עם כל הגורמים על מנת להאבק בתופעת ההפצה של חומרים מסכנים והשימוש בה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן