Skip to content

טיב טעם הגישה הצעה לרכישת פעילות החברה הסקוטית

החברה הסקוטית נחשבת לאחת מחמש החברות המובילות בתחום היין והאלכוהול. הצעת הרכישה תוגש לאישור בית המשפט, שמינה לפני כשבועיים כונסי נכסים לחברה הסקוטית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בהמשך למגעים קודמים שנוהלו על ידי קבוצת טיב טעם הגישה היום טיב טעם הצעה לכונסי הנכסים של החברה סקוטית לרכישת פעילותה. החברה הסקוטית מתמחה בייבוא ושיווק מותגים מובילים של יין ואלכוהול ונחשבת לאחת מחמש החברות המובילות בתחום.

ההצעה שהוגשה לכונסי הנכסים תוגש לאישור בית המשפט ואישורו מהווה תנאי לה. את טיב טעם מייצגת עו"ד ליבנת עין שי.

מנכ"ל טיב טעם עדי כהן. פעילות החברה הסקוטית בתחום ייבוא ושיווק מוצרי מזון ואלכוהול סינרגטית לפעילותה של ישרקו (צילום: לם ווליץ צלמים)
מנכ"ל טיב טעם עדי כהן. פעילות החברה הסקוטית בתחום ייבוא ושיווק מוצרי מזון ואלכוהול סינרגטית לפעילותה של ישרקו (צילום: לם ווליץ צלמים)

מהלך זה של קבוצת טיב טעם יהווה חלק מהרחבת פעילותה בתחומי הייצור, ייבוא ושיווק מוצרי מזון, תוך חיזוק קטגוריית היין והאלכוהול, תחום בו פועלת הקבוצה באמצעות חברת הבת ישרקו.

שחקן מרכזי

לדברי עדי כהן, מנכ"ל קבוצת טיב טעם: "העסקה מאפשרת לקבוצת טיב טעם להציע מגוון רחב של מותגי יין ואלכוהול ישראליים ובינלאומיים איכותיים, הן לשוק המוסדי והן לצרכן הסופי. פעילות החברה הסקוטית בתחום ייבוא ושיווק מוצרי מזון ואלכוהול סינרגטית לפעילותה של ישרקו. ותאפשר להרחיב את סל המוצרים אותו מציעה החברה הסקוטית ללקוחותיה גם לתחומי הבשר, פירות הים, הגבינות והמוצרים היבשים בהם טיב טעם מהווה שחקן מרכזי ומנגד, תרחיב את סל מוצרי האלכוהול ללקוחות טיב טעם וישרקו".

תמוזג בישרקו

עוד ציין עדי כהן, כי "השלמת העסקה פירושה שקבוצת טיב טעם תמזג את מלוא פעילות החברה הסקוטית לתוך חברת הבת ישרקו. ועל ידי כך תרחיב מיידית את מגוון המשקאות והיינות שהיא מציעה בסניפיה וללקוחות חיצוניים כמו מסעדות ומעדניות".

החברה הסקוטית

החברה הסקוטית נחשבת מהמובילות בשוק בתחום ייבוא ושיווק מהארץ ובעולם בניהם: יינות, בירה, משקאות חריפים ועוד. ומשווקת בין היתר את יינות, שמפניה פומרי, קווה, קוד וקניו, יינות זו'דף דרוהין, יינות וולף בלאס, וודקה טרי אוליבס ועוד. היא נוסדה בשנות ה-40 במאה הקודמת על ידי קבוצת משקיעים סקוטים, אשר החלה לייבא לישראל מוצרי אלכוהול. עם סיום שלטון המנדט הבריטי בישראל נמכרה החברה הסקוטית לקבוצת אנשי עסקים ישראלים. בסוף שנות ה-70 עברה הבעלות לחברת כלל סחר ונמסרה לניהולו של דן ליאור. בשנת 1993 פרש ליאור מחברה כלל סחר וקנה את החברה הסקוטית.

מינוי כונסי נכסים

ב-20 באוקטובר השנה קיבל אתמול שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב איתן אורנשטיין את בקשות בנק לאומי ובנק דיסקונט ומינה את רו"ח עליזה שרון ואת עו"ד ישראל שפלר ככונסי נכסים לחברה הסקוטית. זאת נוכח החובות שצברה החברה בסכום של מ־30 מיליון שקל לבנקים, לספקים ולעובדים.

מהמסמכים שהוגשו לבית המשפט מתברר, כי חובה של החברה הסקוטית לבנק דיסקונט הוא הגבוה ביותר ועומד על 6.5 מיליון שקל, לבנק לאומי חייבת החברה כ־4.5 מיליון שקל ולבנק הפועלים כ־2 מיליון שקל. שלושת הבנקים הגדולים הם נושים מובטחים של החברה, ויש להם שעבודים על נכסיה. בנוסף, חייבת החברה 4 מיליון שקל לבנק מזרחי טפחות ו־11–12 מיליון שקל לספקים, שסחורותיהם המוערכות בשווי כולל של 5.5 מליון שקל, מצויות במחסני החברה וכולן משועבדות לשלושת הבנקים הגדולים. עוד מתברר, כי לקוחותיה של החברה הסקוטית חייבים לה כ־8 מיליון שקל.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן