Skip to content

החל ממחר לא יתקיימו מבחני נהיגה בישראל

בוחני הנהיגה מחריפים את העיצומים ועוברים לשביתה כללית. יו"ר הסתדרות עובדי המדינה: "אנו מצרים על כך שהאזרחים הפכו לשבויי הסחבת של משרד התחבורה ונותנים גיבוי מלא לבוחנים". שר התחבורה ישראל כץ הורה למנכ"ל משרדו לגבש תכנית להפרטת הטסטים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לאחר שנה וחצי של ניסיונות לקדם את המשא ומתן מול משרד התחבורה, ועד בוחני הנהיגה של משרד התחבורה הודיע הבוקר, כי החל ממחר לא יתקיימו מבחני נהיגה בישראל. הנפגעים העיקריים מעיצומי הבוחנים הם כ-4,000 מורי נהיגה. יחד איתם נפגעים אלפי תלמידי נהיגה, שנפגעו גם בתקופת העיצומים של בוחני הנהיגה ועכשיו לא יוכלו לגשת למבחני נהיגה סופיים.

שר התחבורה ישראל כץ.
שר התחבורה ישראל כץ. בהפרטת מבחני הנהיגה תחרות חופשית בלי תורים ובלי ביורוקרטיה

"יצחקי לא יצר קשר"

במחאה על תנאי העסקתם ובתגובה לנתק שקיים עם הנהלת המשרד, הבוחנים החלו בעיצומיהם בסוף החודש שעבר. במסגרת העיצומים, הבוחנים קיימו אספות הסברה וביטלו את מבחני הנהיגה שהיו מתוכננים לימי חמישי בין השעות 11:00-12:00. בנוסף לכך, בשבוע בעבר נערכה הפגנה של בוחני הנהיגה מול משרד התחבורה בירושלים. ביום ההפגנה, הבוחנים קיבלו את הבטחתו של מנכ"ל משרד התחבורה, עוזי יצחקי, על כוונתו לבוא לקראת הבוחנים ולהסדיר את הנושאים שנמצאים במוקד המחלוקת. מאז, כדברי ההסתדרות וועד העובדים, יצחקי לא יצר קשר עם הבוחנים ולא קיים עמם פגישות.

"ניסיונות הידברות עקרים"

אריאל יעקבי, יו"ר הסתדרות עובדי המדינה, אמר היום: "ניסיונות ההידברות העקרים עם משרד התחבורה, מבטאים את גישתם אשר כל מטרתה היא לערער את העבודה המאורגנת בישראל. לא ניתן יד לפגיעה בזכויות העובדים ונעניק את כל הגיבוי האפשרי לבוחנים ולוועד הבוחנים. אנו מצרים על כך שהאזרחים הפכו לשבויי הסחבת שטיפחו במשרד התחבורה ומקווים שקברניטי המשרד יראו בכך קריאת השכמה אחרונה".

יו"ר ועד בוחני הנהיגה, אייל אביאב, הצטרף לדברי יעקבי והוסיף: "אני קורא למנכ"ל משרד התחבורה לזנוח את מדיניות הסחבת ולהיכנס עמנו למשא ומתן. עלינו להגיע לפתרון מהיר ונוח עבור בוחני הנהיגה על מנת למנוע פגיעה מתמשכת בציבור לומדי הנהיגה בישראל".

"די. נמאס"

בדף הפייסבוק שלו הגיב שר התחבורה ישראל כץ: "די. נמאס מהתנהגות בוחני הנהיגה. במקום לתת שירות ראוי הם מארגנים עיצומים ושביתות ופוגעים בצעירים שמחכים לבחינות. המשרד עשה הכל כדי ללכת לקראתם, אבל נראה שהם פועלים משיקולים זרים. הפתרון הוא פשוט. הוריתי למנכ״ל המשרד לגבש תכנית להפרטת הטסטים, כמו במבחני התיאוריה ובמבחני הרישוי לרכב. כל אחד יוכל לגשת תוך יום. תחרות חופשית בלי תורים ובלי ביורוקרטיה".

1 Comment

  1. מאור
    18 בנובמבר 2013 @ 9:13

    חוצפה ישראלית אנשים שהם שבוים של מדניות טסטרים וממשלה שלא מענין אותם אנשים תלמדים ובעלי משפחות אשר נפסלו וצרכים טסט לפרנסתם והם רבים השר ידע על כל המלך מראש ולא התפנה מראש לתכנית מעשית להפרטה ואנו סובלים מבקש להעלות כל יום מעכשיו את השר ולמצוא פתרון מידי לסחבת זאת חוצפה אפילו בחדשות כבר מדברים על זה אבקשכם להעלות כל יום את הדבר למען אנשים רבים בתודה מראש ומעכשיו גם אנשים בפייס יתחילו להגיב

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן