Skip to content

עשרות הרוגים ופצועים בפיגוע בשגרירות איראן בביירות

שגריר איראן לא נפגע. בשלב זה הדיווחים סותרים: לפי אחד הדיווחים מדובר בירי רקטות ואחרים טוענים שזו הייתה מכונית תופת ממולכדת. בשגרירות האיראנית גוברת ההערכה כי אופנוען מתאבד פוצץ עצמו בתוך השגרירות ומכונית תופת הופעלה במקביל. נספח התרבות האיראנית נפצע או נהרג. צבא לבנון סגר את האזור
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

עשרות הרוגים בפיגוע בשגרירות איראן באזור א-ג'נאח בביירות – 23  נמנו עד כה ו-146 פצועים. אלו המספרים על פי דיווח רשת אל ג'אזירה, המסתמכת על מקור ביטחוני בלבנון. יתר הדיווחים בתקשורת הלבנונית מדברים על 18 עד 20 הרוגים לפחות. שגרירות איראן מסרבת בשלב זה לדווח מי מאנשיה נפגע, אבל מסרה כי שגריר איראן בריא ושלם. עם זאת מאשרים בשגרירות, כי נספח התרבות האיראני איברהים אנסארי, נפצע. לפי דיווחים אחרים נטען כי הוא נהרג.

צבא לבנון סגר את האזור לתנועה ואמבולנסים רבים הוזנקו לזירה. בדיווחי הטלוויזיה הלבנונית נראים אנשים מסתובבים באזור הפיגוע ומחפשים את קרוביהם. על פי רשת אל-מיאדין, המזוהה עם ארגון החיזבאללה, כתוצאה מהפיצוץ נגרמו נזקים כבדים למבנה.

"מי שביצע את פיגוע ההתאבדות הם שני גיבורים מהעדה הסונית בלבנון. הפיגועים יימשכו בעזרתו של אללה עד ששתי דרישות ימולאו: הסגת אנשי מפלגת איראן (חיזבאללה) מסוריה ושחרור האסירים שלנו מבתי הכלא בלבנון". כך צייץ הערב בחשבון הטוויטר המיוחס לו השייח' הלבנוני הסוני סיראג' א-דין זריקאת, המזוהה עם ארגוני הג'יהאד העולמי, הסונים הקיצוניים בלבנון, הוא הוסיף: "גדודי עבדאללה עזאם – פלוגות אל-חוסיין בן עלי עומדים מאחורי הפלישה לשגרירות האיראנית בביירות". לציוץ אין כל אישור משום גורם אחר בלבנון ובכלל.

זירת הפיגוע (צילום מסך)
זירת הפיגוע (צילום מסך)

הבוקר אירעו שני פיצוצים בסמיכות של שתיים או שלוש שניות זה מזה. הדיווחים על נסיבות הפיגוע סותרים: חלק מהדיווחים מצביעים על ירי שתי רקטות לתוך השגרירות, בעוד אחרים טוענים כי מדובר בשתי מכוניות תופת שהתפוצצו במתחם השגרירות.

סוכנות AP מדווחת כי גורם באבטחת השגרירות האיראנית מסר לה כי מתגבשת הבנה שהפיצוץ הראשון נגרם על ידי מתאבד שדהר רכוב על אופנוע לתוך השגרירות, התפוצץ ואז הופעל מטען התופת במשקל 100 ק"ג במכונית ממולכדת והוא זה שגרם לנזק הגדול והעיקרי. על עוצמת כמות חומר הנפץ שהופעלה בפיצוץ השני מלמדת העובדה כי בניינים המרוחקים עד חמישה בניינים מהשגרירות נפגעו קשה, כך על פי אל-ג'אזירה. שום ארגון טרם נטל אחריות על הפיגוע.

הפיגוע בשידור של רשת "אל מיאדין"
הפיגוע בשידור של רשת "אל מיאדין"

בשבוע שעבר נאם מזכ"ל החיזבאללה לקראת חג העשורא של המוסלמים והתייחס לפיגועים נגד השיעים ברובע דאחייה שאירעו בקיץ החולף. "שום דבר לא ימנע מאיתנו לחגוג", אמר נסראללה, "לא הסכנות, לא המכוניות הממולכדות ולא האלימות המופעלת נגדנו".

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן