Skip to content

הפגנות נגד תכנית פראוור: 28 נעצרו

מוקדי המחאה המרכזיים היו בחורה שבנגב ובחיפה. 15 שוטרים נפגעו קל. המשטרה: לא נאפשר הפרות חוק וסדר ופגיעה בשגרת החיים באירועים אלימים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

במהלך השבת נערכו הפגנות מחאה ברחבי הארץ נגד "תכנית פראוור", להסדרת התיישבות הבדואים. אלפי בני אדם הפגינו במוקדי המחאה המרכזיים בחורה שבנגב ובמושבה הגרמנית בעיר חיפה. עשרות מחו גם בטירה ובטייבה ובכיכר השעון ביפו. השוטרים פזרו את המפגינים באמצעות גז מדמיע, זרנוקי מים וירי כדורי גומי. משטרת ישראל נערכה לאירועי המחאה ותגברה את כוחותיה במקומות אלו.

במקומות בהם המחאות הפכו להפרות סדר הופעלו מסוק ואמצעים לפיזור המון. ההפגנות נמשכו עד הלילה. האירועים נמצאים בשליטת המשטרה ועל פי דיווחיה נעצרו עד כה 28 מפגינים ו-15 שוטרים נפגעו באורח קל.

מפגינים מול המשטרה בחורה (צילום: משטרת ישראל)
מפגינים מול המשטרה בחורה (צילום: משטרת ישראל)
הפגנה בחיפה (צילום: משטרת ישראל)
הפגנה בחיפה (צילום: משטרת ישראל)

הממשלה אישרה בספטמבר 2011 את תכנית פראוור המסדירה את ההתיישבות הבדואית בנגב. לפי התכנית יוכשרו 100 אלף דונם לבנייה מתוכננת שתבוא במקום ההתיישבות הלא חוקית הקיימת היום. אלפי תושבים ייושבו מחדש ביישובים מוסדרים. המפגינים רואים בתכנית עקירה ונישול של הבדואים מזכויותיהם.

מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יוחנן דנינו, הדגיש בשיחה עם מפקדי המחוזות: "המשטרה נערכה מבעוד מועד להתמודדות עם אירועי המחאה היום ובכך מנעה הסלמה של כלל האירועים.

"נאפשר קיום אירועי מחאה לגיטימיים בכפוף לחוק ולא נאפשר הפרות חוק וסדר ופגיעה בשגרת החיים של התושבים באירועים אלימים כפי שראינו היום. אני מחזק את ידי המפקדים והשוטרים ומעביר איחולי החלמה לשוטרים שנפצעו".

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן