Skip to content

בכיר בארגון החיזבאללה חוסל בביירות

ארגון החיזבאללה מפרסם הבוקר כי חסאן א-לקיס, מבכירי הארגון, חוסל בחצות מול ביתו בביירות. בהודעת הארגון מואשמת ישראל בכך שעמדה מאחורי ההתנקשות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חיסול בלבנון – ארגון הטרור חיזבאללה דיווח הבוקר (רביעי), כי אחד מבכיריו, חסן א-לקיס, חוסל הלילה בחצות בביתו בביירות. בהודעה שפרסם הארגון נטען כי לקיס חוסל מול ביתו בשכונת א-סן תיריז במזרח ביירות. הוא שב מעבודתו ונורה בידי אלמונים שהמתינו קרוב לביתו. 

תחנת השידור "קול לבנון" מסרה היום כי לקיס נורה חמש פעמים בראשו ובצווארו בעת שהחנה את רכבו בתוך חניון תת-קרקעי מתחת לביתו. החיזבאללה טען כי ישראל ניסתה בעבר להתנקש בחייו, ללא הצלחה. הארגון מפנה אצבע מאשימה כלפי ישראל: "האויב הציוני יישא במלוא האחריות על הפשע הפחדני הזה ועל הניסיונות החוזרים ונשנים לפגוע בראשי החיזבאללה". בהודעת הארגון נאמר על המחוסל כי היה "ג'יהאדיסט ואביו של שהיד שנהרג בשנת 2006 במלחמת לבנון השנייה". בישראל שומרים בשלב זה על שתיקה ולא מגיבים. 

למרות האשמות החיזבאללה, ארגון המכנה את עצמו "חופשיי הסונה בבעלבק" קיבל על עצמו אחריות לביצוע חיסולו של  א-לקיס.

חוסל. חסן א-לקיס (צילום מדף ארגון החיזבאללה)
חוסל. חסן א-לקיס (צילום מדף ארגון החיזבאללה)

חסן א-לקיס היה אחראי מטעם הארגון על נושאי המחקר והפיתוח במערך הרקטי וכן על אמצעי לחימה טכנולוגיים מתקדמים. על פי פרסומים בכלי התקשורת בלבנון, ישראל כבר ניסתה לחסלו ב-2006, במהלך מלחמת לבנון השנייה, באמצעות הפצצה על ביתו שבדרום ביירות. כתוצאה מהפצצה זו נהרג בנו.

לפני כשבועיים החרידו את ביירות שני פיצוצים אדירים סמוך לשגרירות איראן בביירות שבוצעו בידי שני מחבלים מתאבדים. כתוצאה מכך נהרגו 25 בני אדם ו-150 נפצעו. בחיבאללה מיהרו להאשים את ישראל וטענו כי "הברית הישראלית-מערבית מובילה את הפרויקט הזה והאינטרסים שלהם תואמים את אלה של משטרים מסוימים באזור ושל קבוצות קיצוניות", כך אמר יו"ר סיעת חיזבאללה בפרלמנט הלבנוני, מוחמד רעד. בינתיים התבררה זהות אחד מהמתאבדים כפלסטיני תושב מחנות הפליטים בצידון.

הרכב בו התבצע החיסול (צילום: אל מנאר)
הרכב בו התבצע החיסול (צילום: אל מנאר)

אמש העניק חסן נסראללה ראיון לערוץ הטלוויזיה הלבנוני OTV, בו האשים ישירות את ערב הסעודית כמי שעומדת מאחורי הפיגוע בשגרירות, בניגוד להודעת הארגון. כזכור, ארגון המסונף לאל-קאעידה נטל על עצמו אחריות למעשה ודרש  מאיראן להורות לחיזבאללה להוציא את אנשיו מסוריה. נסראללה אמר, כי למרות הודעת הארגון, שירותי המודיעין של ערב הסעודית עומדים מאחורי התמיכה בארגון וטען כי שירותי המודיעין הסעודיים גם עומדים מאחורי פיגועי הטרור בעיראק. נסראללה התייחס לסוגיית הגרעין באיראן ואיומי התקיפה הישראליים ואמר: "אינני מאמין שישראל יכוולה לתקוף באיראן בלי שתקבל לכך אור ירוק מארה"ב".

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן