Skip to content

נקודות זיכוי לילדי משפחות הומואים ולסביות – ההצבעה נדחתה

משבר בין מפלגות יש עתיד והבית היהודי לאחר שנדחתה ההצבעה על הצעת חוק, שנועדה להשוות בין נקודות הזיכוי של ילדי הומואים ולסביות לילדי בני זוג הטרוסקסואליים. דחיית ההצבעה יצרה מהומה במליאה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

קרע בין מפלגות "האחים" בנט ולפיד, לאחר שמפלגת הבית היהודי חזרה בה מהסכמה לתמוך בהצעת חוק, שתזכה בני זוג מאותו מין בנקודות זיכוי עבור ילדיהם.

הצעת החוק הייתה אמורה לעלות לקריאת ראשונה במליאת הכנסת – אך זמן קצר לפני שעלתה להצבעה הודיע יו"ר הקואליציה, ח"כ יריב לוין, שההצבעה נדחתה. גם סגן שר האוצר, מיקי לוי – שהיה בדרכו כדי לענות בשם הממשלה להצעת החוק – קיבל את ההודעה על הדחייה.

"תרגיל מסריח". עדי קול (צילום: ויקיפדיה)
"תרגיל מסריח". עדי קול (צילום: ויקיפדיה)

דחיית ההצבעה יצרה מהומה במליאה. ח"כים רבים התרעמו על הדחייה בקריאות ביניים ונדרשו מספר דקות להרגעת הרוחות. בין חברות הכנסת עדי קול (יש עתיד) ואיילת שקד (הבית היהודי), התפתח ויכוח סוער – עד שיו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, ביקש לצאת מאולם המליאה.

הצעת החוק נועדה לתקן את פקודת מס הכנסה ולקבוע כי בני זוג בני אותו המין יהיו זכאים לנקודות זיכוי בעד ילדיהם בדומה לבני זוג הטרוסקסואליים. בהצעת החוק נאמר כי, בני הזוג יודיעו לפקיד השומה מי מהם זכאי לנקודות זיכוי להם זכאי גבר בעד ילדיו ומי מהם זכאי לנקודת זיכוי להן זכאית האישה בעד ילדיה.

בדברי ההסבר להצעה נכתב כי "פקודת מס הכנסה קובעת כי בני זוג יהיו זכאים לנקודות זיכוי בעד ילדיהם. הפקודה קובעת זכאות שונה לגבר ואישה בעד ילדיהם, זאת כאשר הזכאות לנקודות זיכוי הקבועה לאישה בפקודה גדולה יותר מזו הקבועה לגבר".

עוד נאמר בדברי ההסבר כי בשל עובדה זו, נוצר מצב מפלה ובלתי שוויוני בו לפי פרשנות רשות המסים , במקרה של תא משפחתי בו גבר נשוי לבן אותו המין, הזכאות לנקודות זיכוי פחותה יותר מתא משפחתי הטרוסקסואלי ואילו בתא משפחתי בו אישה נשואה לבת אותו המין, הזכאות לנקודות זיכוי גדולה יותר מתא משפחתי הטרוסקסואלי.

חברת הכנסת עדי קול, יוזמת ההצעה, האשימה את חברי הכנסת של הבית היהודי בעשיית תרגיל מסריח. "הם הוציאו הודעה שקרית כאילו אני הסכמתי לוותר על ההכרה בבני זוג מאותו מין בחוק. וכאשר הבהרתי שלא הייתה הסכמה כזו מעולם – כי אכן לא הייתה, הם השיבו את זכות הוטו שלהם", אמרה ח"כ עדי קול. "לטענה שלהם כאילו אני סירבתי להצעות שלהם אין ממש. אני הצעתי הצעת פשרה שהם דחו, ואת שלושת ההצעות שלהם דחו הגורמים המקצועיים. הסכמנו להגיע להסכמות אחרי ההצבעה והם פשוט חזרו בהם".

ח"כ ניצן הורוביץ (מרצ) הגיב: "אין גבול לביזיון. בושה לכנסת ולכל הציבור. הקרקס סביב הצעת החוק נגד האפליה במס למשפחות גאות, הגיע עכשיו לשיא חדש. ברגע האחרון לפני ההצבעה, הבית היהודי שוב הטילו וטו על הצעת החוק. יש עתיד ניסו לעשות תרגיל אומלל, ולגייס רוב במליאה נגד הקואליציה שהם עצמם חברים בה. אבל כמו שזה עלה ככה זה נפל אחרי חמש דקות תחת המכבש הקואליציוני. ובסוף, לא היתה הצבעה ולא בטיח. לבי לבי על ח״כ עדי קול, יוזמת ההצעה שאני שותף לה. עליבות כזו לא ראיתי כבר מזמן. והשורה התחתונה והעגומה היא שאין חוק. זהו זה. יש עתיד בלעו את הצפרדע. שני אחראים יש לביזיון: הבית היהודי שמוכיחה שוב ושוב שהיא מפלגה חשוכה וקיצונית, וראש הממשלה נתניהו שלא יכול להתחמק מאחריות כי הדג מסריח מהראש".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן