Skip to content

לקראת עימות נוסף: נתניהו יכריז על בנייה נרחבת בשטחים

ההכרזה הצפויה תסלול את הדרך לעימות נוסף, ראש בראש, עם הממשל האמריקני ולעימות גם עם האיחוד האירופי, שהזהיר את ישראל כי אם המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים יתפוצץ סביב הכרזה חדשה על בנייה בשטחים – תראה אירופה את ישראל אשמה בקריסת תהליך השלום
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש הממשלה בנימין נתניהו דחה את הבקשות האמריקניות, שלא להכריז על בנייה חדשה מעבר לקו הירוק, במקביל לשחרורם של עוד 26 אסירים פלסטיניים במסגרת המו"מ המדיני. נתניהו יכריז בשבוע הבא על בנייה נרחבת בשטחים – ובכך תיסלל כנראה הדרך לעימות נוסף, ראש בראש, עם הממשל האמריקני.

ראש בראש עם ארה"ב ואירופה? בנימין נתניהו (צילום ארכיון: קובי גדעון/לע"מ)
ראש בראש עם ארה"ב ואירופה? בנימין נתניהו (צילום ארכיון: קובי גדעון/לע"מ)

ההכרזה הצפויה על בנייה נרחבת בשטחים תביא לעימות גם עם האיחוד האירופי – שהזהיר את ישראל, שלא ללוות את שחרור האסירים הקרוב בהכרזה על בנייה נרחבת. רק לפני פחות משבועיים הזהירו שגרירי בריטניה, גרמניה, צרפת, איטליה וספרד, כי אם המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים,  יתפוצץ סביב הכרזה חדשה על בנייה בשטחים – תראה אירופה את ישראל אשמה בקריסת תהליך השלום.

בשלב זה לא ברור עדיין אם ההכרזה על הבנייה תיעשה לפני או אחרי הפעימה השלישית של שחרור המחבלים, הצפויה ביום ראשון הקרוב. אבל ברור כי אם לא תקרה התפתחות בלתי צפוייה – הדבר ייעשה בסמוך מאוד לשחרור המחבלים, ואולי כבר בפתח ישיבת הממשלה הקרובה.

האסירים הפלסטינים צפויים להשתחרר ביום ראשון הקרוב ועד סוף השבוע צפויה להתכנס ועדת השרים לענייני אסירים פלסטינים, בראשותו של נתניהו, לאישור רשימת 26 האסירים שישוחררו.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן