Skip to content

דלתא מוציאה מהשירות את אחרוני מטוסי DC-9

טיסה DL2014, שתמריא ממניאפוליס ותנחת באטלנטה, תהיה האחרונה בחברה של מטוסים מדגם DC-9, שנותרו בשימוש אצלה. משנת 1965 הפעילה החברה 305 מטוסי DC-9
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

טיסה DL2014 של חברת דלתא איירליינס, שתמריא ממניאפוליס ותנחת באטלנטה, תהיה הטיסה האחרונה בחברה של מטוסי DC-9, שנותרו בשימוש אצלה. "מטוסי DC-9 היו סוס עבודה בצי טיסות הפנים שלנו וסיפקו חוויה אמינה ללקוחותינו", אמר נאט פייפר, סגן נשיא דלתא האחראי על אסטרטגיית צי מטוסיה, "הפרישה של המטוסים האלה סוללת את הדרך למטוסים חדשים יותר ויעילים יותר".

מטוס DC-9. הפרישה של המטוסים האלה סוללת את הדרך למטוסים חדשים יותר ויעילים יותר
מטוס DC-9. הפרישה של המטוסים האלה סוללת את הדרך למטוסים חדשים יותר ויעילים יותר

משנת 2008 החלה דלתא להוציא מהשירות יותר מ-350 מטוסים, ביניהם מטוסי בומברדיר CRJ-200, סאב 340 ו-DC-9. במקביל היא הכניסה לשירות מטוסים יעילים יותר, טכנולוגית וכלכלית, כמו בואינג 777-200LR, בואינג 737 ובואינג 717.

קליטת מטוסים חדישים

פרישת מטוסי DC-9 מהשירות מגיעה חודשים ספורים לאחר דלתא התחילה לקלוט הזמנות של 88 מטוסים מדגם בואינג 717 ו-100 מטוסי בואינג 737-900ER, שהחלו להיכנס לשירות בחודשים אוקטובר ונובמבר בהתאמה. לאחרונה הודיע דלתא, כי הזמינה 40 מטוסים מאיירבס, ביניהם 30 מטוסים צרי גוף מדגם A321, שיסופקו ב-2016.

היסטוריית מטוסי DC-9 בדלתא

דלתא השיקה את פעילות מטוסי DC-9 עם 65 מושבים בשנת 1965, כאשר הוציאה מהשירות מטוסי מדחף, בקווים הטיסה הפנימיים בארה"ב, קצרי הטווח ובעלי תדירות גבוהה. מטוסי DC-9 דו מנועים אלה הוצאו מהשירות בשנת 1993, אבל דגמים גדולים יותר שלהם נשארו בשירות בעקבות השלמת המיזוג עם נורת'ווסט, שקיבלה את המטוסים האלה ברכישת חברת רפאבליק איירליינס בשנת 1986. חברת דלתא הפעילה משנת 1965 305 מטוסי DC-9.

ציון שנת הסיום ושנת ההתחלה

הטיסה אחרונה של מטוס מדגם DC-9 מותגה במספר DL2014 לציון שנת סיום השירות ואילו טיסה קודמת במטוס זה ממניאפוליס לסנט פול מותגה במספר DL1965 לציון תחילת השירות של מטוס זה בחברה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן