Skip to content

כללי זהירות בחניית חורף

בחברת פנגו יודעים משהו על חניה בישראל. פנינו לקבל את עצותיה של מנהלת השיווק אירית גולדברג, על איך חונים בחורף. שבעה טיפים לחנייה בטוחה בעונה הגשומה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מדי שנה מתפרסמות הנחיות לנהיגה זהירה בחורף, אבל נושא אחד נותר מאחור – החנייה. אפליקציית החניה פנגו+ מציעה טיפים לחנייה בטוחה לעונה הגשומה:

1. חנו במקום בטוח – בעונות גשומות, כדאי להימנע מחנייה באזורים או מגרשי חניה נמוכים כגון מרתפים. אלה עלולים להיות מוצפים וכשתגיעו לרכב תצפה לכם הפתעה לא נעימה. כך גם לגבי החנייה מתחת לעצים או עמודי חשמל. עם זאת, אם הרכב כבר ניזוק עקב הצפה או גשם כבד, אל תנסו להתניעו כיוון שפעולה זו עלולה לגרום לשריפה ברכב.

2. אותתו וחנו בזהירות – הקפידו לחנות לאט תוך שימוש בכל האיתותים המתבקשים. אל תתנו לנהגים שנמצאים מאחוריכם לנחש את שאתם עומדים לעשות.

3. השתדלו לחנות באזור מואר היטב – הראות בימים גשומים בחורף לקויה, ולכן, כדאי להיעזר בכל דרך, כגון חנייה באזור מואר היטב, על מנת לשפר את תנאי הראות הקשים.

4. הימנעו מהסחות דעת – טלפונים ניידים הם אחת מהסחות הדעת הקשות ביותר בזמן הנהיגה בכלל, ובחורף, יש לנקוט אף במשנה זהירות. כשחונים, קיימת אשליה כי אפשר לשוחח בטלפון בשל איטיות הנסיעה. ידוע ששיחה במכשיר הנייד גורמת לחוסר תשומת לב למתנהל סביב. הסחת דעת קלה בחנייה, במיוחד כשלא רואים היטב, יכולה לגרום לנזקים לרכוש או גרוע מכך.

חונה כחול לבן (צילום גיגה פרקול)

5. הסתכלו בכל המראות האחוריות והצדדיות – בדקו את המראות על מנת לוודא שוב כי אין הולכי רגל, ובייחוד ילדים קטנים, שלעיתים לא מגיעים לקו המראה, החוצים את מקום החנייה שלכם.

6. הבינו את מגבלות מקום החנייה ויכולות החנייה שלכם – חנייה דורשת מיומנות נהיגה שחלק מהנהגים יכולים להתקשות בה, בעיקר בחורף. בנוסף, מקומות חנייה רבים מוצפים בשלוליות ענק המקשות על היציאה והכניסה לרכב. ולכן, גם אם מצאתם מקום חנייה קרוב, אך הכניסה או היציאה ממנו קשה, והוא מוצף בשלוליות, כדאי לוותר ולחפש מקום אחר.

7. בשורה התחתונה – בחורף, יותר מהרגיל, כשהראות לקויה והכבישים חלקים, נקטו משנה זהירות והקפידו על כל אמצעי הבטיחות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן