Skip to content

גם גברים יכולים לעזור לנו לשמור על הכוס שלנו

יסלחו לי חברותיי הנשים, אבל בעולם בו לכולנו יש הפרעות קשב וריכוז מעודף אינפורמציה וכותרות אינסוף, שרובן לא זוכות להתייחסות נוספת מצדנו, דווקא סלוגן מתריס כמו זה מקבל יותר חשיפה וחשיפה מביאה למודעות. מצד אחר, אין להסיר אחריות מהגברים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"תשמרי על הכוס שלך" – הוא הסלוגן שמוביל את הקמפיין החדש להעלאת המודעות לסם האונס, שחיברו במשרד "זניט מדיה" בשיתוף עם "Time out". אני חייבת לומר שבניגוד לדעות ששמעתי, הצליחו לתפוס את עיניי עם הסלוגן החדש, השנון, הדו משמעי, השרוי במחלוקת. וזה ייאמר לטובתם.

יסלחו לי חברותיי הנשים, אבל בעולם בו לכולנו יש הפרעות קשב וריכוז מעודף אינפורמציה וכותרות אינסוף שאנחנו רואים בעיתונים ובאינטרנט, רובן לא זוכות להתייחסות נוספת מצדנו – דווקא סלוגן מתריס כמו זה, מקבל יותר חשיפה וחשיפה מביאה למודעות. בזה הם הצליחו.

וחשיפה היא מטרתו העיקרית של סלוגן מעין זה, כך שהכעס של נשים רבות על המסר של הקמפיין הוא למעשה תופעת לוואי, כמו של תרופה שנועדה לפתור בעיה מסוימת אך עלולה להרדים בעת נהיגה. עם זאת, כעסן של הנשים על הסיסמה המטרידה בפני עצמה הוא מובן – זה סוג של הטרדה מינית לשונית. מה עוד שכחלק מהקמפיין, במהלך סוף השבוע הקרוב יחולקו בפאבים ובמועדונים כוסות שתייה בצורת קונוס. הרעיון הוא שאי אפשר יהיה להניח אותן. מבחינה ויזואלית, הכוסות מותאמות לסלוגן.

שלא כמו הנושא: אונס וההגנה מפניו, הקמפיין הוא מצחיק וקליל וכאן מתחילה הבעיה – הנושא עצוב אך הקמפיין הוא עם קריצה. אלו שני עולמות שמתנגשים. מצד אחר, שנינות וסרקסטיות הן כנראה  הדרך המוצלחת והמקובלת ביותר בארצנו להשגת תשומת לב. ואם בקמפיין להעלאת המודעות עסקינן, זו המטרה והיא הושגה במלואה ובהצלחה יתרה.

התוספת של הכוסות אולי מוגזמת בכך שהיא הופכת את הקמפיין לפוגעני ומזלזל, והרעיון להעמיד נשים ששותות מכוס משולשת על רקע המילים האלה, מכעיס. אבל יותר מכול הכעיסה אותי העובדה שהקמפיין מופנה לנשים בלבד. גם הגיון שוביניסטי פשוט אומר שנכון שחשוב שנשים ישמרו על עצמן,  אך חשוב לא פות שהקמפיין לא יסיר אחריות מהגברים.

סיפורה של אישה שנאנסה כתוצאה מסם האונס

גברים יכולים למשל לשים לב לב לגברים אחרים שעלולים לשים סם אונס בכוסות של נשים. הם יכולים להתעמת עם זה מי שמתכנן לאנוס והם יכולים להזהיר נשים או להפנות את תשומת לבו של המאבטח.

במילים אחרות ובלי שום דו משמעות או מקום לאי-הבנה: גברים אנא עיזרו לנו להילחם בתופעה החברתית הנוראה הזו, זו גם החברה שלכם – ואתם צריכים להיות חלק מהפיתרון. גם אם זה לא הכוס שלכם.

[related-posts title="מאמרים קודמים:"]  

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן