Skip to content

יהב: "ועד עובדי נמל חיפה חזק יותר מממשלת ישראל"

ראש עיריית חיפה, יונה יהב, אמר בכנס חיפה החמישי לתיירות ש"הדבר הגדול הבא הוא פתיחת חזית הים". לדבריו, כל התוכניות כבר אושרו ו"נותר רק להגיע להסדר עם ועד העובדים. זהו הגורם החזק ביותר במדינה". חזית הים הוא פרויקט שאפתני שעשוי להביא לפריחה כלכלית עצומה בכל האזור
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"זה נגד את הטבע שחיפה לא היתה על מפת התיירות. זה לא הגיוני שהיו בחיפה 1,400 חדרי מלון כמו בכפר דייגים קטן בדרום צרפת. עכשיו בונים 47 מלונות חדשים עם 2,500 חדרים והכל על ידי משקיעים אלמוניים", כך אמר אתמול, (יום ה') ראש עיריית חיפה עו"ד יונה יהב, בכנס חיפה החמישי לתיירות שהתקיים באוניברסיטת חיפה.

הדמיית חזית הים בחיפה. הפרויקט שישים את חיפה על המפה.(הדמייה: משרד אדריכלים עמי שנער – אמיר מן)
הדמיית חזית הים בחיפה. הפרויקט שישים את חיפה על המפה.(הדמייה: משרד אדריכלים עמי שנער – אמיר מן)

יהב אמר עוד, שהעיריה פועלת בכמה כיוונים כדי לקדם את התיירות לעיר: על ידי החתמת ארגונים ל"סטיי פוט" – שהייה של כמה לילות בחיפה, שממנה ייצאו התיירים לסיורים בצפון ויחזרו אליה ללינה; שימוש  ביתרונה של חיפה כעיר אוניברסיטאית וכן לדאוג לכך שלא יאושר שום שינוי ייעוד קרקע ממלונאות למגורים. הוא הוסיף שהמהלך שלהם להניע כנסים בעיר הניב כבר למעלה מאלף כנסים בחיפה בכל שנה. "הסינים גילו את העיר בזכות שלוש ערים תאומות של חיפה בסין, שבהן כ-60 מיליון תושבים", סיפר יהב.

לדעת יהב, חיפה יכולה גם לשמש Hub – נמל תעופה מאסף – לכל צפון הארץ, אולם הדבר הגדול הבא, לדבריו, הוא פתיחת פרויקט "חזית הים" (ה-WATERFRONT). יהב: "הממשלה אמורה להחליט שהנמל יהיה כאן בחיפה, נמל מרכזי לסין ולהודו, שישחרר את הצד המערבי שלו. כל התוכניות כבר אושרו. נותר רק להגיע להסדר עם ועד העובדים. זהו הגורם החזק יותר במדינה. יותר ממשלת ישראל", התלונן יהב.

המועצה הארצית לתכנון ובנייה ומועצת עיריית חיפה אישרו כבר את קידום תכנית "חזית הים" העירונית בחיפה המשלבת בין נמל בינלאומי לסחורות ולהגעת תיירים לאזור תיירותי הכולל: טיילת, בתי קפה ומוסדות ציבור, מסחר ומגורים. היא תוכננה כך, שיישמר הקשר בין העיר לבין הים, קשר שנחסם עוד בימי המנדט הבריטי.

אישור התוכניות מהווה המשך ישיר לפרויקט ההתחדשות אותו עוברת העיר התחתית, הכוללת את הפיתוח המאסיבי של קמפוס הנמל, השוק הטורקי, כיכר פריז, המושבה הגרמנית והאזור כולו.

דניאל ליבסקינד מזהה ברצלונה שנייה

בכנס שהתקיים בשנה שעברה בחיפה בנושא חזית הים, אמר אדריכל ה"גראונד זירו" דניאל ליבסקינד, כי הוא צופה לעיר גדולות. לדעתו "לחיפה יש פוטנציאל להתפתח לפחות כמו ברצלונה. מדינת ישראל חייבת לפתח את הנמל בחיפה, שיביא לפריחה כלכלית בכל היבט אפשרי".

כנס חיפה החמישי לתיירות: מימין פרופ' יואל מנספלד ראש המרכז לחקר התיירות באוניברסיטה, יונה יהב ראש עיריית חיפה, גבריאל מלכה מנכ"ל בית הספר לתיירות, אמיר הלוי מנכ"ל משרד התיירות, בכנס אתמול
כנס חיפה החמישי לתיירות: מימין פרופ' יואל מנספלד ראש המרכז לחקר התיירות באוניברסיטה, יונה יהב ראש עיריית חיפה, גבריאל מלכה מנכ"ל בית הספר לתיירות, אמיר הלוי מנכ"ל משרד התיירות, בכנס אתמול.

מרתה שוורץ, האדריכלית שאחראית, בין היתר, לתכנון האיים המלאכותיים בדובאי, ציינה שמניסיונה וממקרים דומים בעולם, לחיפה פוטנציאל עצום. "חיפה היא השער לצפון המדינה, הכניסה לגליל. היא העיר המקשרת את ישראל לארצות ערב, לסין ולמזרח אסיה בכלל. אתם חייבים להרים את תוכנית ה-WATERFRONT ואני בטוחה שבניית הנמל תביא לפריחה כלכלית עצומה בכל האזור", ציינה שוורץ.

"על כל דולר שתשקיעו, תרוויחו בין שלושה לשישה ", הדגיש אז גרג פאסקואראלי, שתכנן את הטיילת החדשה ומזח 15 בניו יורק. "הרווח כולו יהיה של כלל הציבור ובעיקר של תושבי חיפה".

אתמול הוסיף יהב כי גם ב"חזית הים" מתוכננים עוד 2,000 חדרי מלון, שיספקו לעיר שני מיליון לינות נוספות בשנים הקרובות. "זהו מחולל כלכלי חשוב, שיהפוך לגמרי את הבסיס הכלכלי של העיר", ציין יהב.

עם זאת, לדבריו, משרד התיירות הוא המשרד היחיד שרואה את הביזור כחלק מתפיסת עולם. "המנכ"ל אמיר הלוי נמצא כאן הרבה ודוחף לשתף פעולה עם הערים מסביב וגם אישר לנו מענקים כאזור פיתוח א' במלונאות. אין תקדים לכך שבונים 47 מלונות. רק שהרגולטורים יתנו את הרוח הגבית לעניין הזה".

יהב סיים באזהרה שאם ממשלת ישראל לא תדאג לביזור האוכלוסיה ואמצעי הייצור הרחק מ"מדינת תל אביב", כדבריו, "לא תהיה לנו מדינה. שלא יהיה צל של ספק לגבי האמירה הזו. צריך לבנות שדה תעופה שני גדול במרכז הגליל, ולאפשר בו טיסות לואו קוסט, כדי למנף את האזור", סיכם יהב.
[related-posts title="כתבה קודמת על "חזית הים""]

4 Comments

  1. קהלני
    23 בינואר 2014 @ 5:30

    לפני 3 שנים שמענו על 7 מלונות חדשים אחרי זה 15, אחרי זה פרסמו בכרזות בעיר 30 מלונות חדשים עכשיו זה 45. בקצב שיהב פולט שטויות לכל עבר וללא כיסוי בשנה הבאה הוא כבר יבשר על 65 מלונות בחיפה.
    הבנאדם ריסק את חיפה עד היסוד, העיר הפכה לעיר רפאים בלי מגדלי משרדים חדשים, עם הגירה שלילית, עם תיירות שכבר עשור שלם דורכת במקום בגלל העסקנות שלו והיום שמענו איך אוטובוס המטרונית המטופש בלע מליארד שקל במקום שהפרויקט יעלה 500 הוא עלה 1.6 מליארד שקל ואף אחד לא מבין לאן נעלם מליארד שקל..
    יהב תעשה טובה לחיפה אם אתה אוהב אותה, תסתלק ואל תמרח אותנו קדנציה שלישית של הבטחות ריקות!!

  2. אסף
    22 בינואר 2014 @ 2:43

    למה שלא ייבנו נמל תעופה בינלאומי גם בחיפה? במקום הישן שייבנו טרמינל גדול וחדש, מלון או שתיים, שיאריכו את המסלול הנוכחי וכך הלאה.
    כמו כן על מנת לפתור את בעיית נפגעי רעידות האדמה יש לעודד פינוי בינוי יפה ומתוכנן נכון בכל עיר בארץ בשיתוף עם סין (יותר מהר וזול), להרחיב את הרחובות, לשתול עצי שדרה י-פ-י-ם, לבנות רכבות תחתיות(חיפה והקריות, מטרופולין ת"א+נתב"ג+ראשל"צ,ירושלים ובאר שבע), רכבת מחושמלת (באיזור החוף של חיפה היא תבנה תת קרקעית)+טראם אשר יפעלו גם בשבת, ועל מנת שכל אלו ייבנו מהר יותר יש לאחד את הרשויות: מת"א בצפון ועד ראשל"צ בדרום (לתל אביב אחת גדולה) וכן לאחד את חיפה והקריות (לחיפה אחת גדולה), יש להעביר את מפעל האמוניה מחיפה, יש להוסיף מותגי מלונות בינלאומיים בכל רחבי הארץ, אשר לא ינוהלו ע"י הרשתות הישראליות (כגון:מנדרין אוריינטל, סטיי ברידג', ארבע עונות, פרימייר אין וכדומה) +שיפור האירוח והמראה של המלונות, הוספת אטרקציות ע"י משקיעים מחו"ל (כגון: דיסנילנד בין ב"ש לים המלח (שיהיו לו ולים המלח תחנות רכבת), מאדאם טוסו בירושלים, שיפוץ פארק אוטופיה והפיכת האטרקצייה לפארק מים+פארק גדול, בניית לונה פארק גדול בצפון, בניית פארקי מים נורמאליים וייחודיים באיזור הכינרת, אילת, ים המלח והמרכז, הוספת מוזיאונים בערים כמו מוזיאון חלל, מדע, גוף האדם וכדומה, העברת עיר המלכים לאיזור ירושלים והפיכתו ללונה פארק+מוזיאון לכל המשפחה, שיפוץ ושכלול מוזיאון הילדים בחולון, שיפוץ והרחבת נתב"ג, לעודד את רכישת אל על ע"י איש עסקים נורמאלי ולא מושחת ועידוד פעילות החברה בשבת, וכן ולשפר את הנוף באמצעות הוספת עצים שכמעט נכחדו או נכחדו (דולב, אשוח סורי, ארז לבנוני…) ולא כל הזמן לשתול את האורנים האלה. והכי חשוב-הורדת מחירים!

  3. חיפאית
    17 בינואר 2014 @ 16:24

    אלוף יחסי הציבור, מאחורי הרעש והצלצולים אין כלום

    • חיפאית
      17 בינואר 2014 @ 16:25

      הוא שכח את הרכבת המחושמלת שהולכת להכפיל את המסילות שלה. האיש חי בסרט.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן