Skip to content

אלביט מערכות מסרה ב-2013 עשרות מל"טים ללקוחות בעולם

המסירות היו של מל"טים ממשפחת ההרמס מדגם 450 ודגם 900 ללקוחות. החברה ייצרה בשנה שחלפה בקצב של מטוס אחר בשבוע. המטל"טים שנמסרו צוידו במגוון רב של מערכות משימה מתקדמות ובהן מכ"מים, מערכות סיגינטיות ומערכות אלקטרו-אופטיות חדשניות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שנת 2013 היתה שנה מוצלחת במיוחד עבור פעילות המטוסים ללא טייס של אלביט מערכות כאשר המערכות ממשפחת ההרמס, בדגש על המל”ט המתקדם ביותר – ההרמס 900, רשמו הישגים ראויים לציון. במשך השנה יוצרו מטוסים ממשפחת ההרמס בקצב של מטוס אחד בשבוע ובסך הכל נמכרו עשרות פלטפורמות ללקוחות בישראל, באירופה ובאמריקה הלטינית.

הרמס 900. בטיסה בגובה של יותר מ-30 אלף רגל, נפח גוף גדול המתאים לנשיאת כמות גדולה של מטעדים וכן יכולת טיסה בתנאי מזג אוויר קשים
הרמס 900. טס בגובה של יותר מ-30 אלף רגל, בעל נפח גוף גדול המתאים לנשיאת כמות גדולה של מטעדים וויכולת טיסה בתנאי מזג אוויר קשים

מסירות

במשך שנת 2013 נמסר לצה"ל מל"ט הרמס 900 ולשני לקוחות נוספים, המפעילים את המערכת באופן מבצעי. מערכות הרמס 900 נוספות תסופקנה לשני לקוחות נוספים בחודשים הקרובים. כמו כן נמסרו מל"טי הרמס 450 ללקוחות נוספים וללקוחות שהזמינו מערכות משולבות הרמס 450/900. מערכות אלו צוידו במגוון רב של מערכות משימה מתקדמות ובהן מכ"מים, מערכות סיגינטיות ומערכות אלקטרו-אופטיות חדשניות.

מודיעין

מודיעין אותות המכונה סיגינט (SIGINT – Signals Intelligence) הוא ענף מודיעיני, העוסק באיסוף מידע חשוב באמצעות יירוט אותות אלקטרוניים והפקת מידע מודיעיני מתוכם. באמצעות מערכות הסיגינט מאזינים לתקשורת בין אנשים המכונה קומינט (Communications Intelligence – COMINT), ובקליטת אותות אלקטרוניים המופקים על ידי מכונות המכונה אלינט (Electronic Intelligence – ELINT), וגם את שניהם יחדיו. האפשרות לקלוט ולאבחן את המידע המתקבל על ידי מערכות מודיעין אותות, בתוספת מערכות המכ"ם והאלקטרו-אופטיות, היא הגורמת ליעילותם המבצעית על המל"טים.

שעות טיסה

בסך הכל צברו המל"טים ממשפחת ההרמס כ-500 אלף שעות טיסה, מתוכן כ-85 אלף שעות טיסה באפגניסטן, במסגרת פרויקט "לידיאן" של צבא בריטניה.

יכולות משימתיות חדשות

איסוף מודיעין מתא שטח באמצעות מערכת הרמס – אלביט עומדת לספק בקרוב לאחד מלקוחותיה בחו"ל מערכת ייחודית הכוללת את היכולת לשלוט ולקבל תוצרים ממגוון רחב של חיישנים הנישאים על גבי המל"ט. שליטה והפקת המידע מהחיישנים מבוצעים מקרון רב עמדות מתקדם, המאפשר למפעילי המערכת שליטה על שני כלי טייס בו זמנית, באמצעות ערוצי תקשורת נפרדים ושליטה מודיעינית נרחבת בתא השטח הרלוונטי.

מערכת לוחמה אלקטרונית (ל"א) SPS-65V5 – מתוצרת החברה הבת אלביט מערכות ל"א וסיגינט – אלישרא, המשמשת להגנה עצמית ומשפרת את יכולות השרידות של המל"ט, וכן תורמת ליכולות איסוף המודיעין של המל"ט הודות לסנסורים המתקדמים שמציעה המערכת. המערכת נסמכת על הניסיון העשיר של אלישרא בפיתוח מערכות דומות המותקנות על גבי מגוון פלטפורמות מבצעיות (מטוסי קרב, מסוקים ומטוסי תובלה) של לקוחות ברחבי העולם.

תצורה חדשה המותאמת למשימות בקרה ימית – בכיסוי שטחים נרחבים באוקיינוס: יכולת נשיאה של מטע"דים עד משקל של 350 ק"ג, מערכת מכ"ם, AIS – מטע"ד אלקטרו-אופטי רב חיישן, ומערכות מעקב אלקטרוניות. היעילות האווירודינמית של ההרמס 900 מאפשרת שינויים תכופים בפרופילי טיסה, זיהוי חזותי של כלים שונים בים וכמו כן, התקשורת הלוויינית מאפשרת טיסה לאזורי משימה בטווחים ארוכים של 1,000 מייל ימי מהחוף.

מצלמה היפרספקטארלית המותקנת בל"ט הרמס 900
מצלמה היפרספקטארלית המותקנת בל"ט הרמס 900

יכולת היפרספקטרלית (חישה מרחוק) חדשה – למל"טים מסוג הרמס המאפשרת איסוף מידע באמצעות זיהוי, מדידה ומעקב אחר חומרים ואובייקטים תוך גילוי וזיהוי חומרים מסוכנים. כל זאת בדיוק מירבי וכן תיעוד ברזולוציה גבוהה, בטווח ספקטרלי רחב ביותר של עד 2,500 ננומטר.

גמישות ושרידות מבצעית

אלעד אהרונסון, מנכ"ל חטיבת כלים בלתי מאוישים באלביט מערכות: "המל"טים ממשפחת ההרמס ממלאים כיום תפקיד מרכזי בשירות מבצעי אינטנסיבי של צבאות וכוחות ביטחון פנים ברחבי העולם. ההרמס 900 הינו הפתרון האידיאלי למשימות מודיעין, אבטחת גבולות וביטחון שוטף, ואנו מפתחים בתוך החברה יכולות חדשות, על מנת לאפשר ללקוחותינו להתמודד עם אתגרים מתוחכמים וליהנות מגמישות מבצעית ומשרידות גבוהה של המל"טים, כמענה לדרישות המבצעיות המשתנות בשטח. מאז שהשקנו את מערכת ההרמס 900 לפני כארבע שנים אנו זוכים לקצב הזמנות מרשים אשר מעיד על ההצלחה הגדולה של מערכת זו".

הרמס 900

נמצא בשירות חיל האוויר הישראלי וצבאות מובילים נוספים בעולם, מציע יכולת שהייה ארוכה, בטיסה בגובה של יותר מ-30 אלף רגל, נפח גוף גדול המתאים לנשיאת כמות גדולה של מטעדים ויכולת טיסה בתנאי מזג אוויר קשים. המל"ט מאפשר המראה ונחיתה אוטונומית, שליטה בו זמנית בשתי מערכות מל"טים, תוך שימוש בערוצי תקשורת נפרדים באמצעות קרון השליטה והבקרה האוניברסלי (UGCS) של אלביט מערכות, ומערכות אוויוניקה ואלקטרוניקה חדשניות, כגון: מערכות אלקטרו-אופטיות ומצייני לייזר, חיישני מודיעין אלקטרוני COMINT, ELINT, תקשורת קו ראייה ותקשורת לוויינית.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן