Skip to content

נהריה: שר הפנים קיבל אזרחות כבוד, הטקס נסגר לתקשורת

עיתונאים שהגיעו לסקר את האירוע התבקשו לפתע לפנות את המקום בטענה שזהו אירוע סגור לתקשורת. פעילי מחאה קראו לשר הפנים לתבוע מראש עיריית נהריה קנס חיוב אישי בן 50 אלף ש"ח שהוטל עליו במשרד הפנים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שר הפנים, גדעון סער, חנך  ביום שלישי בערב את הלשכה של רשות ההגירה והאוכלוסין בנהריה. בהמשך האירוע הוענקה לו תעודת אזרחות כבוד בטקס צנוע שהתקיים בבניין המידע-טק בעיר. אזרחות הכבוד הוענקה, אך האירוע כולו נסגר לתקשורת. עיתונאים שזומנו לסקר את האירוע הופתעו לגלות כי דקות ספורות לפני תחילתו החליט ראש עיריית נהריה, ז'קי סבג, להפוך אירוע ציבורי וחגיגי לאירוע סגור למוזמנים בלבד, ולמנוע מכלי תקשורת לכסותו.

העיתונאים הגיעו לפני תחילת הטקס והתבשרו על ידי קב"ט העירייה ועוזריו שהטקס סגור לתקשורת וכי הם מתבקשים לפנות את הבניין. התקשורת נותרה מאחור, חוץ מכתבת מקומון אחת, שלדבריה תיאמה מראש את כניסתה עם דובר שר הפנים, יאיר פז. פז הגיב למגפון ואמר כי הוא לא הזמין אף כלי תקשורת לטקס. "השר הוא האורח ולא המארח", אמר הדובר. גם חברי אופוזיציה במועצת העיר לא הוזמנו לטקס וכך גם חלק מחברי הקואליציה. כמה עשרות בודדות של מוזמנים הגיעו לטקס ובהם מספר ראשי רשויות מהאזור. עוד נודע, כי מאז תחילת הקדנציה הנוכחית של ראש העיר, לא התקיימה ישיבה בה התבקשו חברי המועצה לדון בהענקת אזרחות כבוד לסער.

השר גדעון סער וראש העירייה בביקור קודם בנהריה, כשכיהן כשר החינוך (מקור: יו טיוב)
השר גדעון סער וראש העירייה בביקור קודם בנהריה, כשכיהן כשר החינוך

מבדיקת מגפון עולה, כי בחודש יוני 2012, כשסער כיהן כשר חינוך, הוא העביר במסגרת תפקידו סכום כסף לבניית בית ספר גליל בנהריה והקמת מערך תקשוב. סבג הודיע אז כי יעניק לשר סער אזרחות כבוד של העיר. מקורות בעירייה אמרו למגפון כי באותו חודש, יוני 2012, התקיימה ישיבת מועצה בה אושרה הצעתו של סבג להענקת התואר לשר החינוך על פועלו למען החינוך בעיר. שני ראשי סיעות האופוזיציה, עו"ד אורן סודאי ואייל ויזר, שכיהנו באותה תקופה כחברי מועצה, מסרו כי להם לא זכורה ישיבה כזו, אף כי יתכן שאכן התקיימה.

יאיר פז, דוברו של סער, נשאל מהי תגובת שר הפנים להתנהלות המוזרה בטקס ולעובדה שנמנע מהתקשורת לסקרו, ואמר כי את פשר ההתנהלות הזו צריכה להסביר עיריית נהריה, הבית המארח, ולא שר הפנים.

במקביל, התקבצו כעשרים פעילי מחאה מול המבנה בו התקיים הטקס. הם לא הורשו להיכנס לאירוע וניסיונותיהם לשוחח עם שר הפנים נמנעו על ידי מאבטחים. בתום הטקס הוא הוצא מכניסה צדדית אל מגרש החנייה. הפעילים מחו על תכנית העירייה לחסל, לטענתם, את פיסת החוף הציבורית שנותרה בין נהריה לחוף אכזיב בהקמת טיילת מגלומנית ובניית וילות ובתי מגורים לאורך החוף. הם נשאו שלטים שביקשו מסער לתבוע מראש העירייה לשלם קנס "חיוב אישי" בן 50 אלף שקלים שהוטל עליו אישית על ידי משרד הפנים. הקנס, שטרם שולם עד כה, הוטל על ידי שר הפנים הקודם, אלי ישי, לאחר שסבג קבע נוהל במכרזי העירייה לפיו כל קבלן שמעוניין לזכות במכרז חייב לתת הנחה או תרומה לעירייה בהיקף של 4%-5% מסכום המכרז. הכספים שהתקבלו הופנו לגופים שונים כגון בתי ספר וגני ילדים, לפי החלטה של סבג וסגנו.

סבג לא שילם את החיוב, אבל העירייה לא הגישה נגדו תביעה. אחד מחברי המועצה עתר לבג"ץ כדי שיחייב את העירייה לתבוע את סבג. לאחר שהוגשה העתירה הודיע משרד הפנים שהוא יגיש את התביעה. למרות זאת השית השופט אליקים רובינשטיין הוצאות על סבג ועל העירייה ומתח ביקורת על התנהלותם. למרות זאת, משרד הפנים לא פעל בעניין זה עד כה.

מדוע אם כן החליט ראש הרשות להפוך את טקס מתן אזרחות הכבוד לסגור בפני תקשורת? מדוע מוענקת לסער אזרחות כבוד על פועלו כשר חינוך אחרי יותר משנתיים, כאשר הוא מכהן כשר הפנים?מדוע "הוברח" השר מדלת צדדית לאחר הטקס?

מגפון העביר שאילתות לדוברת עיריית נהריה, גליה מור, שהעדיפה לא להגיב עד עתה. תגובת העירייה, אם תגיע, תפורסם בהתאם.

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן