Skip to content

סופר הרקולס ישראליים בעמדת חנייה במרייטה ארה"ב

אחד המטוסים נמסר כבר לחיל האוויר ובתום השלמות סופיות הוא יגיע בקרוב לארץ. המטוס השני ביצע את טיסת הבכורה שלו בחודש ינואר שחלף. הסופר הרקולס יכונה בחיל האוויר - שמשון
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שני מטוסי סופר הרקולס C-130J, שיוצרו עבור חיל האוויר הישראלי, נצפו בקו החנייה במתחם של לוקהיד מרטין במרייטה ג'ורג'יה בארה"ב. אחד משני המטוסים הוא מטוס C-130J הראשון שנמסר לחיל האוויר הישראלי, בטקס חגיגי ביוני 2013. המטוס נשאר במרייטה להתאמות סופיות ועם השלמתן הוא יגיע לארץ בחודשים הקרובים.

שני סופר הרקולס C-130J ישראלים בעמדת החנייה במרייטה ארה"ב. צילום: ת'ין ד. נגויאן
שני סופר הרקולס C-130J ישראלים בעמדת החנייה במרייטה ארה"ב. צילום: ת'ין ד. נגויאן
טיסת הבכורה של הסופר הרקולס השני של ישראל. צילום: ת'ין ד. נגויאן
טיסת הבכורה של הסופר הרקולס השני של ישראל. צילום: ת'ין ד. נגויאן

מטוס הסופר הרקולס  C-130J השני שנבנה עבור חיל האוויר הישראלי, ביצע את טיסתו הראשונה בינואר שחלף במתחם לוקהיד מרטין במרייטה.  

כאמור, לוקהיד מרטין מסרה למדינת ישראל את מטוס הסופר הרקולס C-130J הראשון, ביוני 2013, במפעלי הייצור של החברה במארייטה, ג'ורג'יה. זה היה הראשון מבין שלושה המטוסים שהוזמנו על-ידי משרד הביטחון עבור חיל האוויר. חיל האוויר העניק לסופר הרקולס C-130J את השם העברי – שמשון. ישראל הזמינה את המטוסים בעסקת מכירה צבאית למדינה זרה (FMS), שנחתמה בין משרד הביטחון לממשלת ארה"ב.

חיל האוויר מפעיל מאז 1971 מטוסי הרקולס C-130 מדגמים קודמים.

יכולות ייחודיות

סופר הרקולס C-130J החדש של ישראל יעניק לחיל האוויר יכולות ייחודיות עם תא הטייס מודרני עם מערכות אוויוניקה מתקדמות, וכושר פעילות בכל תנאי סביבה: חום, קור, עפר וחול.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן