Skip to content

ירוק בעיניים

קצרה היריעה מלתאר את כל המוצרים בתערוכת הקלינטק ולמרות האכזבה היחסית מהתערוכה השנה, הביקור בה עדיין הותיר באיתנה לוי אליעזר וביולה זובריצקי את התקווה לעולם ירוק ובטוח יותר לנו ולילדינו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

תערוכת CLEANTECH 2014 ("קלינטק") יצאה לדרך. כל כולה עוסקת באנרגיה מתחדשת, התייעלות אנרגטית, מיחזור ובנייה ירוקה. התערוכה צבעונית ומיוחדת, אם כי ניכרים בה סימני המשבר הכלכלי, ומוצגים בה עשרות רעיונות חדשניים, שמטרתם לחסוך באנרגיה ולאפתר לנו חיים ירוקים ובריאים יותר.

ביתן חברת אקואדוקט - צילום: יולה זובריצקי

חברת "פשוט ירוק" הציגה את Green Play – הדור הבא של משטחי הבטיחות, בין מוצריה הרבים מוצג גם הדשא סינטטי בגני המשחקים אשר בולם זעזועים ומונע פגיעות במקרים של נפילות מגובה רב מהמתקנים. הדשא הסינטטי נועד להחליף את ארגז החול המיושן והמלוכלך במשטח אסתטי נקי ובטיחותי. הדשא הסינטטי נגיש גם לבעלי מוגבלויות ועגלות, הוא מגיע בשלל צבעים,ההתקנה מהירה והתחזוקה קלה. משטח בטיחות זה מבטיח שקט ובטחון להורים וכן חווית משחק בטוחה יותר לילדים.

המשטח בריא, בטיחותי וצבעוני - צילום: יולה זובריצקי

עוד מוצר מעניין הוא ה- insulpaint, זהו צבע על בסיס מים לקירות ותקרות חיצוניים אשר מיוצר באוסטרליה. הצבע מורכב מ-Acrad 8 מרכיב החוסם העברת חום מצדו החיצוני של הקיר לצדו הפנימי ובכך מפחית את הטמפרטורה במבנים המצופים ב-6 עד 14 מעלות. הצבע חסין למים, זיהום אוויר ותנאי מזג אוויר קיצוניים ואינו דליק,רעיל או מכיל חומרים מסוכנים. הוא עמיד לעשר שנים, מפחית את חשבון החשמל וכן את הוצאות תחזוקת המזגנים והארכת חייהם.

אור השמש בבית - ווקה סאן - צילום: יולה זובריצקי

חברת וקה טכנולוגיות בע"מ, מציגה אור שמש מלאכותי בתוך הבית באמצעות ה-"Wekah Sun" ומאפשרת  גידול צמחים בבתים ללא התאורה ההכרחית לכך. העיצוב הינו דקורטיבי ולא מורגש בסלון, צריכת האנרגיה מינימלית ואיננה משפיעה על חשבון החשמל. ה-"Wekah Sun" מדמה אמנם אור השמש, אך איננו פולט חום, איננו משפיע על טמפרטורת החדר ואינו מסוכן לצמח.

תיקים עם לוחות סולאריים - צילום: יולה זובריצקי

סדרת מוצרים מיובאת אך בהחלט מעניינת של חברת Green Line מאפשר לראשונה להטעין את הטלפון הסלולרי, האייפד, נגני הmp3 או הGPS באמצעות אנרגיה סולארית. סדרת המוצרים כוללת תיקים סולאריים המאפשרים לרוכבי אופניים או מטיילים. עוד מוצרים שמציגה החברה הם מטען סולארי לטלפון נייד שבו מותקנים שני שקעי USB להטענת שני מכשירים במקביל, וכן תיק סולארי אורתופדי שבתוכו מותקנת סוללה שנטענת על ידי השמש. התיק, שעליו מותקן פאנל סולארי קטן, מאפשר טעינה ישירה של טלפון סלולרי ומכשירים אחרים בזמן שהייה בשטח. המטען הסולארי אינו חייב להיות חשוף כל הזמן לאור השמש, הוא רגיש מספיק כדי לפעול בתאורת חדר כך שמי שמבקש להטעין את הנייד במהלך העבודה, במשרד או בלימודים לא ייתקל בשום קושי. מהפכת אנרגיית השמש מגיעה גם לטלפונים הניידים, למצלמות הדיגיטליות וחוסכת מאיתנו את המרדף היום יומי אחרי תקע חשמלי ומעקב קבוע על אחוזי הסוללה שברשותנו.

מערכת לסינון חול - צילום: יולה זובריצקי

קצרה היריעה מלתאר את כל המוצרים בתערוכה ולמרות האכזבה היחסית מהתערוכה השנה, הביקור בה עדיין הותיר בי תקווה לעולם ירוק ובטוח יותר לנו ולילדינו, ושאם אף אחד לא טורח אולי סוף סוף נוכל אנחנו להוזיל את מחירי החשמל והמים באמצעות הטכנולוגיה.פריצת הדרך להתייעלות האנרגיה כבר כאן.

עוד תמונות מהתערוכה – בגלריה של יולה זובריצקי

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן